• سه‌شنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 92062616532
  • خبرنگار : 71404

«مادرم - ناهید تاج‌نیا - با رسانه قهر کرده»

الهام صفوی‌زاده: ای کاش ممنوعیت اجرای همزمان در رادیو و تلویزیون قانون نبود

الهام صفوی‌زاده: ای کاش ممنوعیت اجرای همزمان در رادیو و تلویزیون قانون نبود

الهام صفوی‌زاده - مجری تلویزیون و رادیو - که مدتی است حضورش در تلویزیون احساس نمی‌شود و به سمت گویندگی در رادیو سوق پیدا کرده است، می‌گوید: برایم باعث افتخار است که مادربزرگواری مثل ناهید تاج‌نیا دارم و خوشحالم که درس اجرا را از مادرم آموختم.

الهام صفوی‌زاده - مجری تلویزیون و رادیو - که مدتی است حضورش در تلویزیون احساس نمی‌شود و به سمت گویندگی در رادیو سوق پیدا کرده است، می‌گوید: برایم باعث افتخار است که مادربزرگواری مثل ناهید تاج‌نیا دارم و خوشحالم که درس اجرا را از مادرم آموختم.

این مجری که در حال حاضر بیشتر در «جمعه ایرانی» فعالیت دارد، معتقد است: باعث خوشحالی‌ام است که افتخار این را دارم که ناهید تاج‌نیا به عنوان یک استاد پیشکسوت مادر من است.

صفوی‌زاده در گفت‌وگویی با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره کمک‌های مادرش در حیطه اجرا توضیحاتی را ارائه داد و گفت: ناهید تاج‌نیا اسمی است که فقط استاد من نبوده است؛ درست است که ایشان مادر من است و من این افتخار را دارم اما بسیاری از افرادی که حال در رادیو و تلویزیون می‌درخشند از تست دادن و شرکت در کلاس‌های آموزشی نزد مادرم پذیرفته شدند.

وی خاطرنشان کرد: همه‌ی آنهایی که مادرم را می‌شناسند وی را استاد خودشان تلقی می‌کنند. من هم همیشه شاگرد کوچک ایشان بودم و هستم. هنوز هم با گذشت چندین سال بسیاری از مجریان قدیمی با مادرم تماس می‌گیرند و صلاح و مشورت می‌گیرند و ایشان هم با نهایت مهربانی و حسن خلق آنها را راهنمایی می‌کند.

او درباره شرایط حال حاضر مادرش توضیح داد: مادرم در حال حاضر حال خوبی دارد اما به خاطر ابتلا به دیابت کمی اذیت می‌شود. او مدتی است با رسانه قهر کرده است ولی به عنوان مجری سال 1340 وارد سازمان صدا و سیما شد و در نهایت سال 1359 بازنشسته سازمان شد و طی این سال‌ها با سازمان همکاری داشت ولی الان مدتی است با رسانه قهر کرده است.

این مجری همچنین در ادامه درباره حضورش در تیم «جمعه ایرانی» و همچنین عدم حضورش در تلویزیون گفت: در حال حاضر بیشتر سرگرم کارهای روابط عمومی در شبکه جام جم و اجرا در رادیو هستم و مدتی است که در تلویزیون حضور ندارم اما اگر پیشنهاد خوبی در حیطه اجرای تلویزیونی باشد حتما قبول می‌کنم.

وی افزود: تیم «جمعه ایرانی‌»ها را بی‌نهایت دوست دارم و هر بار به جای اینکه سرکار بروم انگار پیش خانواده کاری‌ام می‌روم تا با آنها زندگی کنم. این برنامه را به خاطر فضای صمیمی، شاد و خانوادگی که دارد دوست دارم و تک تک آنها برایم عزیز هستند و احساس خوبی دارم از اینکه در کنارشان کار می‌کنم و خدا را شکر می‌کنم که بسیاری از مردم عزیزمان از شهر و روستاهای دو رو نزدیک زحمت می‌کشند و می‌آیند و برنامه را از نزدیک تماشا می‌کنند.

او معتقد است: طی سال‌هایی که در تلویزیون و رادیو کار کردم و اجرا داشتم‌، «جمعه ایرانی» فضای متفاوتی را به من داده است و از این بابت خوشحالم.

مجری برنامه «جمعه ایرانی» ادامه داد: پیش از اینکه به گروه «جمعه ایرانی‌»ها بیایم با برنامه‌های اجتماعی‌، خانواده و ... رادیو پیام،‌ جوان‌ و تهران همکاری داشتم ولی در حال حاضر فقط در «جمعه ایرانی» هستم چرا که این برنامه فضای شاد و طنز خودش را دارد و احساس خوبی به آدم می‌دهد.

صفوی زاده در بخش دیگر از گفت‌وگوی خود در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چقدر به این مساله معتقد هستید که مجریان رادیو نباید در تلویزیون ظاهر شوند و یا بالعکس؟ خاطرنشان کرد: بنده به همه آنهایی که این قانون را تصویب کردند و به آن مقید هستند احترام می‌گذارم ولی شخصا معتقدم این مساله خیلی در ذهنیت مردم اهمیتی ندارد چرا که فردی که فضای هنری را دنبال می‌کند دیگر برایش مهم نیست که چهره افراد مورد نظر دیده شود یا خیر؟ بلکه مهم این است که از شنیدن صدا و فضای اجرایی لذت ببرند.

وی تصریح کرد: برخی‌ها هستندکه ممکن است سال‌های سال در رادیو خدمت کرده باشند و شرایط تلویزیون را تجربه نکرده باشند ولی وقتی در تلویزیون قرار می‌گیرند می‌بینیم که همان افراد چقدر خوب بودند و چقدر درخشیدند و ممکن است بسیاری از مخاطبان پیش خود بگویند ای کاش زودتر دیده می‌شدند‌، این مساله می‌تواند بالعکس هم اتفاق بیفتد در هر حال این مساله نسبی است.

او با بیان اینکه ای کاش ممنوعیت اجرای همزمان در رادیو و تلویزیون قانون نبود، اظهار کرد: گاهی اوقات ممکن است برخی از شخصیت‌ها تجربه هر دو فضای تلویزیون و رادیو را داشته باشند و در هر دو حال هم موفق باشند و بیننده و شنونده خود را راضی نگه دارند اما ممکن است برخی دیگر نتوانند توقعات مردم را اجرا کنند به نظرم افراد باید در تلویزیون و رادیو تجربه داشته باشند تا مردم آنها را انتخاب کنند و ای کاش که این مساله به عنوان قانون نبود و افراد می‌توانستند هر دو فضا را تجربه کنند.

صفوی‌زاده همچنین درباره تمایلش در رادیو توضیح داد: شخصا رادیو را بیشتر از تلویزیون دوست دارم اما تلویزیون هم به سبب خانه اول بودنم برایم عزیز است و علاقه خاصی به آن دارم چرا که از تلویزیون به رادیو آمدم.

این مجری تلویزیون و رادیو در پایان صحبت‌های خود درباره تفاوت محدودیت‌های حاکم بر تلویزین و رادیو بیان کرد: محدودیت در تلویزیون به لحاظ تصویری بودن بیشتر از رادیو است؛ چرا که مردم بیشتر تلویزیون را نگاه می‌کنند بنابراین بسیاری از حساسیت‌ها در چارچوب تلویزیون بیشتر است. فردی که در تلویزیون مقابل دوربین اجرا می‌کند باید همه مسائل اعم از چهره‌، ظاهر‌، فضاها و ... را در نظر بگیرد و حواسش به تمام موارد باشد اما در اردیو اینگونه نیست،‌ ممکن است گوینده ایستاده باشد و مطالب را جابه جا کند و در حین اجرا اشاراتی هم داشته باشد و هیچ کس هم متوجه نشود چرا که در رادیو تمام حواس یک گوینده باید به صدایش،‌ اتاق فرمان و تهیه‌کننده و عوامل باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha