• چهارشنبه / ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 92062717393

مجری «نگاه یک»:

بعضی از مجریان با استفاده از امکانات رادیو و تلویزیون به جایی رسیدند

بعضی از مجریان با استفاده از امکانات رادیو و تلویزیون به جایی رسیدند

مجری برنامه‌ی «نگاه یک» معتقد است: این‌ طور نیست که تلویزیون از شهرت مجریانش هراس داشته باشد. مساله‌ای که وجود دارد این است که بعضی اوقات مجریانی داشتیم که بعد از مدتی که از امکانات رادیو و تلویزیون استفاده کردند و به جایی رسیدند آن برنامه را برای خودشان ثبت کردند و از آن «برنامه‌ی من» ساختند.

مجری برنامه‌ی «نگاه یک» معتقد است: این‌ طور نیست که تلویزیون از شهرت مجریانش هراس داشته باشد. مساله‌ای که وجود دارد این است که بعضی اوقات مجریانی داشتیم که بعد از مدتی که از امکانات رادیو و تلویزیون استفاده کردند و به جایی رسیدند آن برنامه را برای خودشان ثبت کردند و از آن «برنامه‌ی من» ساختند.

مهدی مهدی قلی در گفت‌وگویی با خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ضمن بیان مطلب بالا ادامه داد: این قضیه یک ایراد است؛ چون وقتی یک برنامه روی آنتن می‌رود مدیران، گروه کارشناسی، تولید و ... همه زحمت می‌کشند تا آن مجری دیده شود.

وی افزود: شاید در مقطعی مدیران خواستند با این قضیه مقابله کنند اما اینطور تصور شده است که از شهرت مجریانشان هراس دارند در حالی که اصلا اینطوری نیست و ما الان مجریان زیادی را در حوزه‌های مختلف داریم که بسیار شهرت دارند.

مهدی‌قلی ادامه داد: اگر تلویزیون می‌خواست از مجریان حمایت نکند آیا امکانات در اختیارشان می‌گذاشت؟ وظیفه مدیران صداوسیما این است که افردای را انتخاب کنند که توانایی اجرا را دارند. اینکه تلویزیون از شهرت مجریانش هراس دارد شاید درباره‌ی یک نفر این اتفاق افتاده باشد اما آیا باید آن را به همه‌ی مدیران و سیاست‌های سازمان تعمیم داد؟

این مجری در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با اشاره به برنامه‌ی «نگاه یک» درباره اینکه در برنامه‌های تخصصی چقدر لازم است مجری تخصص لازم را داشته باشد؟ عنوان کرد: در برنامه‌های تخصصی از این جهت که قرار است مجریان در حوزه‌های تخصصی وارد شوند در هنگام انتخاب پالایش می‌شوند، خود مجریان‌ هم چون می‌خواهند در برنامه با متخصصان صحبت کنند نمی‌توانند اطلاعات نداشته باشند. در برنامه‌ای مثل «نگاه یک» یک گروه کارشناسی در عقبه برنامه وجود دارد که برای تحقیق به معنای واقعی تلاش می‌کنند و آنچه را که به دست آوردند در اختیار مجری و کارشناس ارشد قرار می‌دهند و مجری نسبت به موضوع تسلط نسبی پیدا می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که خودش چقدر درباره موضوعات برنامه مطالعه می‌کند؟ گفت: آنچه که در «نگاه یک» اتفاق می‌افتد و در برنامه‌های دیگر هم آن را رعایت می‌کنم این است که بدون مطالعه به هیچ وجه برنامه‌ای را اجرا نمی‌کنم، سعی می‌کنم درباره‌ی موضوع مطالعه کنم و اطلاعات به دست بیاورم و البته گاهی این قضیه بستگی به زمان دارد؛ یعنی اینکه من چه وقت متوجه موضوع برنامه شوم.

مهدی‌قلی معتقد است: مجری باید به مخاطب و افکار عمومی احترام بگذارد و بدون اطلاعات وارد برنامه نشود.

او همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: «نگاه یک» سابقه‌ای نزدیک به یک دهه دارد و از آنجا که برنامه‌ای جهت روشنگری در حوزه‌های مختلف بوده است سیاست‌اش را بر این بنا کرده است که کمک کند تا مطالبات مردم مستقیما به مسئولان برسد و یک پل ارتباطی بین مردم و مسولان برقرار شود. به همین دلیل جایگاه خاص خودش را در بین مخاطبان دارد.

این مجری درباره‌ی سختی اجرای «نگاه یک» بیان کرد: از آنجا که یکسری ظرافت‌ها و حساسیت‌ها وجود دارد و مجری باید آنها را بشناسد فکر می‌کنم کار سخت ولی دوست‌داشتنی‌ای است که هر هفته با آن درگیر هستم.

وی در بخشی دیگر به خبرنگار ایسنا گفت: شاید مخاطبان گفته باشند که حرفشان در برنامه مطرح نشده است ولی نه تنها در ایران بلکه در همه‌ی جهان امکانش نیست که در آنِ واحد همه نظرات را منتقل کنیم؛ چرا که نظرات خیلی زیاد هستند. در «نگاه یک» همه‌ی مسؤولان از مسؤولان عالی تا عواملی که در استودیو هستند همه به ارتباط با مخاطب اهمیت ویژه‌ای می‌دهند و برای ما مهم است که بدانیم برنامه ما چه بازخوردی دارد.

مهدی‌قلی افزود: همه‌ی مردم که در آن وقت شب به پای برنامه ما می‌نشینند آن را نگاه می‌کنند لطف دارند و از آنها خواهش می‌کنم که بیشتر نظر بدهند حتی اگر انتقاد هم دارند آن را مطرح کنند.

وی ضمن بیان اینکه هر فردی به موضوعی علاقه دارد و علاقه او نیز بیشتر معطوف به سیاست و اقتصاد است، درباره تفاوت «نگاه یک» با برنامه‌های دیگری اینچنینی عنوان کرد: شاید تفاوت ساختاری یا محتوایی داشته باشند. رقابتی با برنامه‌های دیگر ندارم هر کس کار خودش را دارد. اگر برنامه‌ی دیگری هم مثل «نگاه یک» وجود دارد به این دلیل است که مردم خواستند چنین برنامه‌هایی باشد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، مهدی مهدی‌قلی از تیر ماه سال گذشته اجرا و کارشناسی برنامه «نگاه یک» را بر عهده دارد و پیش از آن نیز در امور کارشناسی و طراحی سوال با عوامل این برنامه همکاری داشته است. همچنین وی در رادیو نیز فعالیت دارد و در گذشته در رادیو پیام شعرخوانی داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha