• سه‌شنبه / ۲۸ آبان ۱۳۹۲ / ۰۹:۰۲
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 92082816859
  • خبرنگار : 71413

کرول اوتس: لسینگ صدای فمینیست‌های انقلابی قرن بیستم بود

کرول اوتس: لسینگ صدای فمینیست‌های انقلابی قرن بیستم بود

«جویس کرول اوتس»، نویسنده سرشناس آمریکایی با صدور پیام تسلیت، از درگذشت «دوریس لسینگ»، نویسنده انگلیسی برنده نوبل ابراز تأسف کرد.

«جویس کرول اوتس»، نویسنده سرشناس آمریکایی با صدور پیام تسلیت، از درگذشت «دوریس لسینگ»، نویسنده انگلیسی برنده نوبل ابراز تأسف کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «جویس کرول اوتس»، «نیک پیرسون» و «مایکل هالروید» از جمله چهره‌های برجسته دنیای نشر و ادبیات هستند که پس از انتشار خبر درگذشت دوریس لسینگ، بیانیه‌ای منتشر کرده و تأسف خود را ابراز کردند.

برنده جوایز پولیتزر و کتاب ملی آمریکا درباره لسینگ گفت: می‌توان همان‌طور که «والت ویتمن» از خود تعریف کرد، درباره دوریس لسینگ حرف زد. تیمن گفت: من جمعیتی کثیرم. من انبوه انسان‌ها را دربردارم. برای بسیاری از مردم، لسینگ صدای فمینیست‌های انقلابی قرن بیستم در ادبیات بود. اگرچه او همیشه به شدت در مقابل این دسته‌بندی‌ها مقاومت می‌کرد. لسینگ برای بسیاری دیگر، پیامبر ادبیات علمی - تخیلی بود که از آرایه‌های ادبی و ضرب‌المثل‌های شگفت‌انگیز سود می‌برد تا به مسائل پیشرفت و محیط بشری بپردازد.

«کرول اوتس» در ادامه افزود: اما برای دیگر خوانندگان، لسینگ نویسنده‌ای بود که به کند و کاو در دنیای درون و زندگی اسرارآمیز معنوی افراد تمایل داشت. ممکن است این یک انتخاب قابل پیش‌بینی باشد، اما از میان رمان‌های فراوان او «دفترچه طلایی» کتاب محبوب من است و محبوب‌ترین داستانش نزد من است.

«دوریس لسینگ» شاعر،‌ رمان‌نویس و نمایشنامه‌نویس سرشناس انگلیسی متولد 22 اکتبر 1919، در سال 2007 موفق به دریافت جایزه‌ نوبل ادبیات شد. وی یازدهمین زن نویسنده‌ای بود که موفق به دریافت این جایزه‌ی معتبر ادبی می‌شد‌.

اولین رمان لسینگ به نام «چمن آواز می‌خواند» در سال 1949 در لندن منتشر شد. وی پس از آن به اروپا رفت و در آن‌جا ماندگار شد. در سال 2001 جایزه‌ «پرنس آستریاس» اسپانیا را به دست آورد.

لسینگ همچنین موفق شد جایزه‌ی یادمان «جیمز تیت بلک» را برای رمان «زیر پوست من» به دست آورد. علاوه‌بر آن،‌ دوریس لسینگ جایزه‌ ادبی «دیوید کوهن» انگلیس را نیز در کارنامه‌ افتخارات خود داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha