• دوشنبه / ۹ دی ۱۳۹۲ / ۱۴:۰۷
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 92100905170
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

در خراسان جنوبی؛

اولین دستگاه کمباین پیشرفته غوزه چین پنبه کشور راه‌اندازی شد

اولین دستگاه کمباین پیشرفته غوزه چین پنبه کشور راه‌اندازی شد

ایسنا/خراسان جنوبی اولین کمباین پیشرفته غوزه چین پنبه در کشور با حضور جمعی از مسوولان و کارشناسان داخلی و خارجی در شهرستان بشرویه راه اندازی شد.

اولین کمباین پیشرفته غوزه چین پنبه در کشور با حضور جمعی از مسوولان و کارشناسان داخلی و خارجی در شهرستان بشرویه راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه خراسان جنوبی، علی شفیعی مدیر جهاد کشاورزی بشرویه در مراسم راه‌اندازی این کمباین در مزارع بشرویه که با حضور چهار کارشناس پنبه از کشور آرژانتین، معاون پنبه و دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی و معاونان تولیدات گیاهی استان‌های خراسان جنوبی، رضوی و شمالی و قم برگزار شد، گفت: پیش از این برداشت پنبه در کشور با کمباینی انجام می‌شد که تنها قابلیت کار در مزارع مکانیزه و یک دست را داشت.

وی افزود: کمباین جدید استفاده شده در بشرویه علاوه بر قابلیت‌های کمباین‌های قبلی، قابلیت برداشت پنبه در مزارع غیر مکانیزه، غیر ردیفی و خرده مالکی را نیز دارد.

مدیر جهاد کشاورزی بشرویه با بیان اینکه برای خریداری این کمباین 250 میلیون تومان هزینه شده است، گفت: این کمباین ساخت کشور آرژانتین است که دو نمونه از آن وارد کشور شده و برای برداشت پنبه به استان‌های خراسان جنوبی و فارس ارسال شده که اولین دستگاه امروز در خراسان جنوبی آغاز به کار کرد.

شفیعی گفت: برای راه‌اندازی و آموزش کار با این کمباین دو کارشناس از مرکز تکنولوژی کشاورزی آرژانتین و کارخانه تولیدکننده آن به بشرویه سفر کردند که راه‌اندازی کمباین با حضور آنان انجام شد.

وی ادامه داد: در شهرستان بشرویه 4500 هکتار زیر کشت پنبه است که سالانه 9 هزار تن محصول از آن برداشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی بشرویه اظهار کرد: شهرستان بشرویه در کشت پنبه به روش مستقیم نیز با 450 هکتار جزء مناطق پیشرو در کشور است.

شفیعی تصریح کرد: پنبه خراسان جنوبی علاوه بر بشرویه در شهرستان سرایان نیز کشت می‌شود که مجموع سطح زیر کشت در این استان به 12 هزار و 134 هکتار می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال 31 هزار و 306 تن پنبه از مزارع شهرستان‌های بشرویه و سرایان برداشت شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha