• شنبه / ۲۱ دی ۱۳۹۲ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 92102111538
  • خبرنگار : 71442

پیشنهادهای تهیه‌کننده‌ برگزیده جشنواره جام‌جم/21/

سعید رشتیان: اتفاق خاصی نیفتاده که جشنواره برگزار کنیم

سعید رشتیان: اتفاق خاصی نیفتاده که جشنواره برگزار کنیم

سعید رشتیان در پیشنهاد به جشنواره‌ی تلویزیونی جام‌جم گفت: بهترین پیشنهاد این است که تلویزیون در مسیر درست خودش حرکت کند، جشنواره جام‌جم هم جای خودش را پیدا خواهد کرد؛ تلویزیون هنوز جای خودش نیست که جشنواره برگزار کند.

سعید رشتیان در پیشنهاد به جشنواره‌ی تلویزیونی جام‌جم گفت: بهترین پیشنهاد این است که تلویزیون در مسیر درست خودش حرکت کند، جشنواره جام‌جم هم جای خودش را پیدا خواهد کرد؛ تلویزیون هنوز جای خودش نیست که جشنواره برگزار کند.

این مستندساز در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درخصوص تولیدات و آثار مستند تلویزیون برای راهیابی به جشنواره جام‌جم، گفت: تولیدات جدی صورت نگرفته است که بخواهیم برای جشنواره آن‌ها را ارائه دهیم؛ در واقع کسی که با تلویزیون کار کرده، می‌داند که در گام اول به مشکل اعتباری و امکانات اولی برمی‌خورد؛ در نتیجه امسال به طور کلی شرایط کار جدی فراهم نبود و این را کسانی که در بخش برآورد هستند، می‌دانند.

وی ادامه داد: نمی‌دانم چطور می‌شود در چنین وضعیتی کار جدی تولید کرد؟ شاید هم کار جدی بوده است، بنده اطلاع ندارم.

رشتیان با یادآوری اینکه در اولین دوره‌ی جشنواره‌ی جام‌جم، جایزه‌ی بهترین تهیه‌کننده‌ مستند کوتاه را دریافت کرده است،‌ گفت: حداقل می‌دانم که در این دوره کار جدی انجام نداده‌ام و شرایط کار را برای تولیدات مستند فراهم نمی‌دانم. همچنین نشنیده‌ام کسی کار جدی انجام داده باشد و فکر می‌کنم اتفاق خاصی نیفتاده است.

او با انتقاد از وضعیت مستند در تلویزیون توضیح داد: در تمام دنیا تلویزیون و کانال‌های تلویزیونی محل عرضه و پخش‌کننده‌ی اصلی فیلم‌های مستند هستند و فکر می‌کنم در این رابطه کانال‌های تلویزیونی ما در این جایگاه قرار ندارند، در حالی که طبعا آنها سفارش‌دهنده و ارزیابی‌کننده هستند. تلویزیون در حال حاضر در موقعیت توجه به این مساله نیست. در حالی که بخشی از جاذبه‌ی اصلی کانال‌های تلویزیون مربوط به بخش‌ مستند است. اما اکنون این توجه وجود ندارد.

او این مساله را نشأت گرفته از جذاب نبودن کانال‌های تلویزیونی‌مان دانست و گفت: در حالی که در تمام دنیا بخش‌های مستند بخش‌های جذابی هستند.

رشتیان در بخش دیگری اشاره کرد: همه جا بیشترین حرفی که وجود دارد بدهی‌های تلویزیون است در حال حاضر مدتی است که شورای برآورد یا تشکیل نمی‌شود و اگر هم تشکیل می‌شود به ندرت اتفاق می‌افتد.

او در پایان خاطرنشان کرد: اینها همه علائمی دال بر این هستند که تولید جدی در تلویزیون جریان نداشته است. این علائم، علائم واقعی است و بنده کمتر کسی را این روزها می‌بینم که کار جدی داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha