• چهارشنبه / ۲۵ دی ۱۳۹۲ / ۰۹:۳۴
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 92102514512

انتقاد یک مستندساز به استفاده‌ بی‌اجازه از فیلمش

تلویزیون «برای دخترم سمیه» را سوزاند

تلویزیون «برای دخترم سمیه» را سوزاند

تهیه‌کننده مستند منتخب جشنواره فجر با عنوان «برای دخترم سمیه»، از پخش بدون اجازه‌ی بخش‌هایی از این مستند از شبکه‌های سه و خبر گله کرد.

تهیه‌کننده مستند منتخب جشنواره فجر با عنوان «برای دخترم سمیه»، از پخش بدون اجازه‌ی بخش‌هایی از این مستند از شبکه‌های سه و خبر گله کرد.

محمد شکیبانیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: «برای دخترم سمیه» قرار بود بعد از پخش خصوصی با همکاری سیمافیلم از تلویزیون به روی آنتن برود، اما پخش بخش‌هایی از آن از شبکه خبر و همچنین شبکه سه در قالب مستند «مقر 49»، باعث شد مستند ما بسوزد.

وی افزود: مستند «برای دخترم سمیه» تجربه‌ یک خانواده را در یک دوره‌ی 30 ساله روایت می‌کند که در کشورهایی نظیر سوئد، کانادا، عراق و ترکیه ضبط شده است.

این تهیه‌کننده ادامه داد: «برای دخترم سمیه» نگاه حکومتی و تلویزیونی ندارد و حتی دارای صحنه‌هایی است که برای تلویزیون نیست؛ فردی که به تلویزیون ما اعتماد ندارد با دیدن این فیلم مستند تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

شکیبانیا عنوان کرد: بسیاری از مخاطبان ما افرادی هستند که تلویزیون و سیاست‌های رسمی آن را قبول ندارند و این فیلم می‌توانست روی این مخاطبان تأثیرگذار باشد اما پخش بخش‌هایی از این مستندبدون اجازه این مستند، آن را سوزاند.

وی خاطرنشان کرد: یکسری از مصاحبه با افراد که در مستند «مقر 49» از شبکه سه پخش شد را خود من انجام داده بودم و از این مصاحبه‌ها آن هم با روایت غلط در «مقر 49» استفاده کرد.

به گزارش ایسنا، مستند بلند «برای دخترم سمیه» به کارگردانی مرتضی پایه‌شناس برنده جشنواره سینما حقیقت و جشنواره مستند آبادان شده است؛ ضمن اینکه سه‌شنبه 24 دی‌ماه ساعت 17 از سالن نمایش مرکز گسترش سینمای مستند نمایش داده شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha