• سه‌شنبه / ۱ بهمن ۱۳۹۲ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 92110100410
  • خبرنگار : 71191

فروریختن دیوار مانع پیشرفت سامان‌دهی عودلاجان

فروریختن دیوار مانع پیشرفت سامان‌دهی عودلاجان

دیواری یک متری که گفته می‌شد از چهارماه پیش مانع ادامه یافتن پروژه‌ی سامان‌دهی بازارچه‌ی تاریخی عودلاجان شده است، تخریب شد.

دیواری یک متری که گفته می‌شد از چهارماه پیش مانع ادامه یافتن پروژه‌ی سامان‌دهی بازارچه‌ی تاریخی عودلاجان شده است، تخریب شد.

به گزارش خبرنگار سرویس میراث فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پروژه‌ی بازسازی و سامان‌دهی بافت تاریخی عودلاجان، دیواری یک متری که انتهای آن به بانک سپه می‌رسید‌، با وجود این‌که شهرداری منطقه‌ی 12 تهران برای تخریب آن مجوز داده بود با مخالفت بانک سپه حفظ شده بود؛ اما صبح امروز (سه‌شنبه، اول بهمن‌ماه) با حضور جمع زیادی از کسبه‌ی بازارچه‌ی عودلاجان، این دیوار خراب شد.

ساسان کبیرنیا - دستیار پیمانکار پروژه‌ی سامان‌دهی بازارچه‌ی عودلاجان - به خبرنگار ایسنا گفت: با تخریب این دیوار که از چندماه پیش مانع ادامه‌ی کار پروژه شده بود، تا یک‌ماه دیگر می‌توانیم براساس تعهدمان، دو طاق باقی‌مانده از بازارچه‌ی عودلاجان را بسازیم.

به گزارش ایسنا‌، حکایت سامان‌دهی بافت تاریخی عودلاجان، به همین جا ختم نمی‌شود، چون در کنار احداث این دو طاق، علاوه بر کف بازارچه که کار سامان‌دهی آن برعهده‌ی شهرداری است، اداره‌هایی ماننده برق‌، آب‌ و گاز در تأمین امکانات بازارچه آنقدر امروز و فردا می‌کنند که اگر همین امروز هم این سه سازمان بتوانند امکانات مورد نیاز منطقه را تأمین کنند‌، به قول مسوولان شهرداری، دست کم دوماه برای کف‌سازی زمان نیاز است. آن هم در شرایطی که مسوولان سازمان میراث فرهنگی گفته‌اند فاز نخست این پروژه تا 22 بهمن‌ماه امسال افتتاح می‌شود.

از سوی دیگر، اضلاع سامان‌دهی این منطقه (اداره‌ی برق‌،‌ آب‌ و گاز‌، شهرداری‌، کسبه‌ی بازارچه و اداره‌ی میراث فرهنگی و گردشگری تهران) هر کدام برای انجام کار سامان‌دهی، بروکراسی اداری خود را دارند. به‌عنوان مثال، اداره‌ی برق برای جابه‌جا کردن چهار کابل، از کسبه‌ی بازارچه 40 میلیون تومان خواسته است.

حدود یک‌ماه پیش در جلسه‌ای که در بازارچه‌ی عودلاجان با حضور مسوولان شهری و مدیریت میراث فرهنگی استان تهران برگزار شد‌، اعلام شد که 22 بهمن‌ماه امسال فاز یک این پروژه افتتاح می‌شود. این در حالی است که پیمانکاران برای ایجاد طاق‌ها و کف‌سازی بازارچه، زمانی بیشتر از یک‌ماه را می‌خواهند.

یکی از کسبه‌ی محل درباره‌ی مشکلاتی که مردم منطقه با این پروژه دارند، اظهار کرد: از حدود دو سال پیش، هیچ‌کدام از کسبه نتوانسته‌اند مغازه‌های‌شان را برای خرید و فروش باز کنند. از سوی دیگر، اداره‌ی دارایی از ما مالیات می‌گیرد و می‌گوید به ما ربطی ندارد که شما نتوانسته‌اید کاری انجام دهید!

قاسم کیایی به خبرنگار ایسنا گفت: اگر صبح زود کسی از محدوده‌ی بازارچه عبور کند، وضعیت نابسامان آن را می‌بیند؛ معتادان شب‌ها این منطقه را پاتوق خود می‌کنند و حتی با روشن کردن آتش، دیواره‌های تازه مرمت‌شده را سیاه کرده‌اند. اینجا به نگهبان هم نیاز دارد، اما متأسفانه کسی به فکر انجام این کار نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha