• چهارشنبه / ۹ بهمن ۱۳۹۲ / ۱۶:۱۳
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 92110906625

واکنش فیروزان به حذفش از هیأت نظارت بر کتاب

واکنش فیروزان به حذفش از هیأت نظارت بر کتاب

مهدی فیروزان در واکنش به حذف نامش از فهرست اعضای هیأت‌ نظارت بر نشر کتاب گفت: هرکه بامش کم‌تر بهتر!

مهدی فیروزان در واکنش به حذف نامش از فهرست اعضای هیأت‌ نظارت بر نشر کتاب گفت: هرکه بامش کم‌تر بهتر!

مهدی فیروزان، مدیرعامل شهر کتاب، که نامش از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای عضویت در هیأت نظارت بر کتاب بزرگسال پیشنهاد شده بود و توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی رد شد، در گفت‌وگو با خبرنگار ادبیات و نشر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره این موضوع گفت: من می‌دانستم که نامم در فهرست وزارت ارشاد آمده است. در این‌باره نظرم را از من پرسیده بودند و من گفته بودم که هر کاری از دستم بربیاید برای آقای صالحی (معاون فرهنگی وزارت ارشاد) انجام می‌دهم. حالا هم نمی‌دانستم که نامم در فهرستی که شورای عالی انقلاب فرهنگی تأیید کرده، نیست، اما «هرکه بامش کم‌تر بهتر!». بودن و نبودن نامم در این فهرست فرقی نمی‌کند. ارادت من به جناب صالحی همچنان پابرجاست و هرکاری از دستم بربیاید برای ایشان انجام می‌دهم.

او در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کند علت حذف نامش از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی چه بوده، گفت: نمی‌دانم، اما دوست دارم بدانم چرا این اتفاق افتاده؛ چون تا جایی که من مطلع بودم، شاید از میان افرادی که نام‌شان در لیست ارشاد بود، من قدیمی‌ترین فرد در حوزه کتاب هستم، همچنین از بین اعضای آن فهرست تنها کسی هستم که در تمام سال‌های فعالیتم فقط درباره کتاب کار کرده‌ام.

به گزارش ایسنا، اعضای هیأت نظارت بر نشر کتاب بزرگسال از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به این شرح معرفی شدند: احمد واعظی، محمدعلی مهدوی راد، محمدتقی سبحانی، رضا مختاری، علیرضا اعرافی، محمود گلزاری، عماد افروغ، علیرضا صدرا، صادق آئینه‌وند، محسن مؤمنی، علی معلم دامغانی، حسین کچوئیان، محمود آذربایجانی، مهدی خاموشی و فریبا علاسوند.

همچنین اعضای هیأت نظارت بر نشر کتاب کودک و نوجوان این افراد هستند: محسن چینی‌فروشان، جواد محقق، مظفر سالاری، عبدالله حسن‌زاده و مهنوش مشیری.

این اعضا در جلسه 741 شورای عالی انقلاب فرهنگی که سه‌شنبه، هشتم بهمن‌ماه، به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی و با حضور رؤسای قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی برگزار شد، معرفی شدند.

اعضای هیأت‌های نظارت بر نشر کتاب بزرگسال و کودک و نوجوان از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد و توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تأیید و معرفی می‌شوند و در نهایت با ابلاغ اسامی با امضای رییس‌جمهور کارشان را در وزارت ارشاد شروع می‌کنند.

نام مهدی فیروزان و حجت‌الاسلام رسول جعفریان و گویا سیدمهدی شجاعی از فهرست پیشنهادی ارشاد حذف شده و شورا نام حجت‌الاسلام مهدی خاموشی، محمود آذربایجانی، حسین کچوئیان و فریبا علاسوند را اضافه کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha