• یکشنبه / ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 92121107160

مخفیگاه «سلطان مواد مخدر»، جاذبه جدید گردشگری مکزیک

مخفیگاه «سلطان مواد مخدر»، جاذبه جدید گردشگری مکزیک

مخفیگاه «سلطان مواد مخدر» گوآتمالا در مکزیک با وجود زمان کمی از دستگیری‌اش، به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده است.

مخفیگاه «سلطان مواد مخدر» گوآتمالا در مکزیک با وجود زمان کمی از دستگیری‌اش، به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مخفیگاه «سلطان مواد مخدر» به نام «ادواردو ویلاتورو کانو» که «ال چاپو» شناخته می‌شد، در شهر ساحلی مازاتلان مکزیک در کرانه اقیانوس آرام قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری افه‌، ال چاپو 21 ساله که بر اساس آخرین گزارش نشریه فوربس از وی به عنوان یکی از 10 ثروتمند جهان نام برده می‌شد، یکی از خطرناکترین انسان‌های جهان به شمار می‌رفت در طول 10 سال گذشته و زمانی که یک نوجوان بوده، به فعالیت‌هایی همچون قاچاق مواد مخدر، تهیه و توزیع آن، قاچاق انسان، قتل و آدم‌ربایی دست زده است.

بر اساس گزارش‌ها، ویلای سلطان مواد مخدر در روزهای اخیر به مکانی تبدیل شده که گردشگران با پرداخت 19 تا 22 دلار به رانندگان تاکسی به نزدیکی آن آمده و با پرداخت ورودی از کلکسیون اسلحه وی، باغ‌وحش و خودروهای لوکس دیدن می‌کنند.

مخفیگاه سلطان مواد مخدر در شرایطی به جاذبه جدید گردشگری مکزیک تبدیل شده که حدود دو سال قبل نیز مخفیگاه «اسامه بن لادن» رهبر شبکه تروریستی القاعده شهر «آبیت‌آباد» پاکستان به یک جاذبه جدید گردشگری تبدیل شد. این شهر در تاریخ دوم ماه می 2011 و در زمانی که بن لادن در ویلایی در آن به قتل رسید شهرت جهانی یافت و در همان زمان هزاران گردشگر برای تماشای این ویلا راهی پاکستان شوند هرچند که مدتی بعد دولت پاکستان اقدام به تخریب مخفیگاه بن لادن کرد.

از سال‌ها قبل که دولت مکزیک جنگ تمام عیاری را با باندهای قاچاق مواد مخدر آغاز کرده، برخی از مناطق این کشور از جمله شهر ساحلی گردشگری «آکاپولکو» در سواحل اقیانوس آرام صحنه درگیری‌های خونین بین پلیس مکزیک و باندهای قاچاق مواد مخدر شده که حاصل آن قتل‌های فراوان و کاهش گردشگران مکزیک بوده است.

مکزیک در سال 2005 بهترین سال صنعت گردشگری‌اش را تجربه کرد و توانست در رتبه‌ هفتم جهان قرار بگیرد. از آن زمان تا سال 2012 همواره در رتبه‌های هشتم تا دهم مقاصد برتر گردشگری جهان قرار داشت. صنعت گردشگری نیز به عنوان از ارکان اصلی اقتصاد مکزیک، منبع اشتغال بخش قابل توجهی از مردم این کشور بوده و هر گردشگر به‌طور متوسط روزانه 160 دلار در مکزیک هزینه می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha