• چهارشنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۱:۰۱
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 93021006868

کشف ۵۰ مومیایی ارزشمند در «دره پادشاهان» مصر

کشف ۵۰ مومیایی ارزشمند در «دره پادشاهان» مصر

50 مومیایی ارزشمند با قدمتی حدود 3500 سال در «دره پادشاهان» مصر کشف شدند.

50 مومیایی ارزشمند با قدمتی حدود 3500 سال در «دره پادشاهان» مصر کشف شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ در شرایطی که گمان می‌شد طی قرن‌ها تمام آثار تاریخی «دره پادشاهان» در مصر کشف شده‌اند، کشف بقایای 50 مومیایی ارزشمند باستان‌شناسان را شگفت‌زده کرد.

به گزارش رویترز، این آثار در جریان کاوش‌های باستان‌شناسان دانشگاه شهر بازل سوئیس که از سه سال قبل آغاز شده، کشف شده‌اند و به احتمال فراوان به سلسله هجدهم فراعنه مصر باستان تعلق دارند که در فاصله سال‌های ۱۵۵۰ تا ۱۲۹۲ پیش از میلاد بر سرزمین‌های این تمدن حکومت می‌کردند.

دره‌ پادشاهان دره‌ای تاریخی در مصر است که در دوران مصر باستان به عنوان قبرستان فراعنه و اشرفزادگان مورد استفاده قرار می‌گرفته‌ است. این دره‌ در کرانه غربی رود نیل و در مقابل شهر باستانی تبس (شهر کنونی اقصر) قرار گرفته است.

تاکنون تصور می شد تمام آثار تاریخی دره پادشاهان کشف شده‌اند، اما کشف اخیر نشان می‌دهد این مکان همچنان می‌تواند برای باستان‌شناسان غارتگران آثار تاریخی جذاب باشد.

باستان‌شناسان علاوه‌بر اجساد مومیامی شده موفق به کشف صدها اثر تاریخی دیگر نیز شده‌اند که بیشتر آنها ظروف سرامیکی، بقایای تابوت و ماسک‌های مرگ بوده و با کمک آنها موفق به شناسایی بیش از ۳۰ مومیایی شده‌اند.

بر این اساس مشخص شد که بیشتر مومیایی‌ها به پسران و دختران توتمس چهارم و آمنهوتپ سوم تعلق دارند که طی چند دهه در دره پادشاهان به خاک سپرده شده‌ و در قرن ۱۹ میلادی مقبره آنها مورد سرقت دزدان آثار تاریخی قرار گرفته‌ است.

کشف این آثار از آن جهت با اهمیت حائز اهمیت است که تاکنون تصور دره پادشاهان به طور کامل کاوش شده و تمامی آثار تاریخی آن از دل خاک بیرون آورده شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha