• یکشنبه / ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۱:۳۰
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 93031105395
  • خبرنگار : 71157

انتشار داستان‌های کلبرگ به همراه 2 کتاب ایرانی

انتشار داستان‌های کلبرگ به همراه 2 کتاب ایرانی

ترجمه مجموعه داستانی از میشائیل کلبرگ به همراه دو کتاب از نویسندگان ایرانی به تازگی منتشر شده است.

ترجمه مجموعه داستانی از میشائیل کلبرگ به همراه دو کتاب از نویسندگان ایرانی به تازگی منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار ادبیات و نشر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «کمونیست موماتر و داستان‌های دیگر» نوشته میشائیل کلبرگ با ترجمه مریم مؤیدپور به چاپ رسیده. این کتاب با هفت داستان کوتاه شامل تولد موسیقی جاز «کول»، کنیگ جوان‌، پدر لیزا‌، هر دو زندگی دومینیک د. و اجاق برقی همراه است.

در معرفی نویسنده کتاب عنوان شده است: «میشائیل کلبرگ در سال 1959 در شهر اشتوتگارت به دنیا آمد. او از سال 2000 به عنوان نویسنده مستقل در شهر برلند زندگی می‌کند و در کنار آفرینش‌های ادبی در رسانه‌های معتبر نیز مقاله‌های ادبی و سیاسی می‌نویسد. کلبرگ یکی از سرشناس‌ترین نویسندگان معاصر آلمان به شمار می‌آید و مترجم آثار نویسندگان نامداری نیز هست.»

«کمونیست موماتر» در 145 صفحه با شمارگان 1500 نسخه و قیمت 8000 تومان در نشر پیدایش به چاپ رسیده است.

کتاب

***

دیگر کتاب تازه منتشرشده در این نشر، مجموعه داستان «104516 تهران -28» نوشته پیمان تیمورتاش است. این کتاب با داستان‌های نیویورک‌، تاکسی برگشتی‌، شب رستگاری لق‌لقوی خالی‌بند بی‌کس و کار‌، میثم کوزت و شیشه‌های نوشابه تو او شب برقی میدون تجریش و تهران - 28 همراه است.

پشت جلد کتاب: «آقای جناب‌، خوب شد؟ غلط اضافه خوردم جناب. من رو چه به دگمه؟ شما کت رو ول کردی چسبیدی به دگمه...؟ من اصلا تو نخ دگمه مگمه نیستم ...»

این کتاب در 123 صفحه با شمارگان 1500 نسخه و قیمت 6000 تومان انتشار یافته است.

کتاب

***

همچنین نخستین رمان منصور علیمرادی با نام «تاریک‌ماه» منتشر شده است.

در یادداشت پشت جلد کتاب آمده است: «میرجان یاغی جوان و عاشقی است سرگردان کوه‌ها و شنزارهای تفتیده جنوب. راوی به اجبار مدت زیادی را تنها و بدون آذوقه در کوهستانی دوردست می‌گذراند و با گوشت شکار و دانه کنارهای کوهی ارتزاق می‌کند. عشق و وهم، ترس و تنهایی، آوارگی و اضطراب، تخیل و تردید، شخصیت اصلی این رمان را در نهایت به پرتگاهی هولناک سوق می‌دهند که خود او هیچ دخالتی در ایجاد موقعیت‌هایی که می‌خواهد از آن‌ها بگریزد نداشته است. «تاریک ماه» روایت جور رفته بر انسانی است که رویدادهای ناگهانی زندگی، او را بی آن‌که بتواند بر آن‌ها چیرگی یابد به سمت نابودی سوق می‌دهند.»

رمان «تاریک‌ماه» در نشر روزنه منتشر شده است.

منصور علیمرادی متولد 1355 در جنوب کرمان، پیش‌تر مجموعه داستان «زیبای هلیل»، مجموعه شعر «آوازهای عقیم باد» و سه اثر پژوهشی با عنوان‌های «لیکوهای رودبارجنوب»، «شروگ ماه» و «افسانه‌های کرانه‌های هلیل‌رود» را منتشر کرده است. او می‌گوید بیش از 10 سال است که مشغول تحقیق و تدوین دایرةالمعارف 10 جلدی «فرهنگ شفاهی کرانه‌های هلیل‌رود» است.

کتاب

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha