• دوشنبه / ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ / ۰۹:۰۹
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 93032613855

هفت کتاب داستانی تازه منتشر شد

هفت کتاب داستانی تازه منتشر شد

رمان‌های «حلزون‌های پسر»، «قاب‌های خالی»، «سامار»، «زندگی منفی یک»، «انگار کمی مرده بودم» و «گانگستری از دیار حافظ» به همراه مجموعه داستان «تربیت‌های پدر» به تازگی منتشر و روانه بازار کتاب شده‌اند.

رمان‌های «حلزون‌های پسر»، «قاب‌های خالی»، «سامار»، «زندگی منفی یک»، «انگار کمی مرده بودم» و «گانگستری از دیار حافظ» به همراه مجموعه داستان «تربیت‌های پدر» به تازگی منتشر و روانه بازار کتاب شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ادبیات و نشر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رمان «حلزون‌های پسر» نوشته‌ احمد آرام است و در پشت جلد آن آمده: «با خودم گفتم به این سفر بروم و می‌دانم چیزی از این بی‌رحمانه‌تر نیست. پس بی‌جهت نبود که از سر شوق، ریشم را به دقت تراشیدم، دندان‌هایم را مسواک زدم و توشه مختصری در ساک دستی‌ام چپاندم. می‌روم به شهری که شب ناگهان سر می‌رسد و بدون ملاحظه تاریکی‌اش تمام چشم‌انداز‌های دریایی را مخدوش می‌کند.»

کتاب

رمان «حلزون‌های پسر» 251 صفحه دارد و با تیراژ 1500 نسخه و قیمت 11000 تومان در نشر افق منتشر شده است.

***

دیگر کتاب تازه منتشرشده در این نشر، مجموعه داستان «تربیت‌های پدر» نوشته‌ محمد طلوعی است که شامل داستان‌های تابستان 63، نجات پسردایی کولی، made in Denmark، دختردایی فرنگیس، مسواک بی‌موقع و انگشتر الماس است.

در پشت جلد کتاب آمده است: «به چشم‌هایم نگاه می‌کرد، مستقیم، خیلی وقت بود اینجوری مستقیم به هم نگاه نکرده بودیم. گفت: بدبختی مردای ایرونی می‌دونی چیه، همش حرفِ سیاسی می‌زنن. مردای دیگه‌ دنیا دور هم جمع می‌شن حرف زنا رو میزنن، مردای ایرونی هی حرف سیاسی می‌زن، زن که می‌گیرن نمی‌دونن باهاش چی‌کار کنن. گفتم: یه کم حکمتِ پدرانه لازم داشتم.»

کتاب

«تربیت‌های پدر» 86 صفحه دارد و با تیراژ 1500 نسخه و قیمت 5500 تومان منتشر شده است.

***

پنج کتاب داستانی تازه هم در نشر هیلا منتشر شده‌اند.

رمان «انگار کمی مرده بودم» نوشته‌ مهین‌دخت حسنی‌زاده است که در سه فصل نگارش یافته است. در پشت جلد کتاب آمده: «من جا زده‌ام، همه عمر جا زده‌ام و ترسیده‌ام با واقعیت‌ها روبه‌رو شوم. حتی جرئت این را نداشتم صاحب بچه شوم. ترسیدم که شاید مثل پدرم از کار دربیایم. ترسو بودم چون هیچ‌وقت به فکرم نرسید بشود کاری کرد.»

کتاب

این کتاب 120 صفحه دارد و با قیمت 5500 تومان و تیراژ 990 نسخه چاپ و به بازار کتاب عرضه شده است.

***

دیگر کتاب تازه منتشرشده، رمان «زندگی منفی یک» نوشته‌ کیوان ارزاقی است که در پشت جلد آن آمده: « می‌نشیند روی صندلی چوبی آشپزخانه. لرز دارد. سردش است. تکیه می‌دهد به صندلی و به کابوسی که دیده فکر می‌کند. کابوس‌ها دست از سرش بر نمی‌دارند. اوایل کم‌تر بود و حالا پر و بال گرفته. شبی نیست که بخوابد و مردان اسلحه به دستی که صورت‌شان را پوشیده‌اند بعد از طی چند قاره و هزاران کیلومتر سراغش نیایند».

کتاب

این کتاب در 247 صفحه با تیراژ 1650 نسخه و قیمت 9500 تومان به چاپ رسیده است.

***

رمان «سامار» نیز نوشته‌ الهام فلاح است. در پشت جلد این کتاب می‌خوانیم: «فقط چند ثانیه. نه دست و پایی برای زدن دارد و نه جانی برای کندن. می‌کشمش. هم خودم و هم چمان‌بانو را. بمیرد برایش بهتر است. برای همه بهتر است. تمام عمرت از این لکه ننگ فرار کردی. حالا که عزرائیل زنبیل گذاشته پشت در اتاقت صدا می‌زنی رامین؟ چرا اعلا نه؟ چرا این عشق همیشه جایش می‌سوزد و خونابه پس می‌دهد؟»

کتاب

رمان «سامار» 176 صفحه دارد و با تیراژ 110 نسخه و قیمت 7500 نسخه منتشر شده است.

***

رمان «قاب‌های خالی» هم به قلم فهیمه عطار منتشر شده است. در بخشی از این رمان می‌خوانیم: «به دیوار آشپزخانه یک قاب عکس بزرگ آویزان شده بود که نمی‌شد راحت از کنارش گذشت. مردی لاغر با لباس خاکی رنگی دوربین گردنش انداخته و با چهار سرباز دیگر روی یک نفربر نشسته بودند و خوشحال به عکاس نگاه می‌کردند. چشم‌های مرد لاغر همان چشم‌های پونه بود. انگار پونه روی نفربر نشسته است.

کتاب

رمان «قاب‌های خالی» در 208 صفحه با تیراژ 1000 نسخه و قیمت 9000 تومان به چاپ رسیده است.

***

همچنین رمان «گانگستری از دیار حافظ» در قالب پنج نامه و به قلم قاسم شکری نوشته شده است. در پشت جلد این رمان آمده: «توی دلم گفتم آخه مرد حسابی گانگستر رو چه کار به سعدی و حافظ؟ والا آدم شرمش میشه. حداقل به جاش می‌نوشتی:‌ «میازار موری که دانه‌کش است». این همه شعر بی‌صاحب تو دک و دیوان‌ها هس و تو میای این اراجیف رو می‌نویسی؟»

کتاب

رمان «گانگستری از دیار حافظ» 152 صفحه دارد و با تیراژ 1100 نسخه و قیمت 6500 تومان به چاپ رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha