• دوشنبه / ۲ تیر ۱۳۹۳ / ۲۱:۵۸
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 93040201410
  • خبرنگار : 71461

لاله افتخاری:

متاسفانه نسبت به شناخت امام حسن (ع) کوتاهی شده است

متاسفانه نسبت به شناخت امام حسن (ع) کوتاهی شده است

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: امام حسن مجتبی (ع) هرچه کرد برای زنده نگه داشتن اسلام بود و نقش بی‌بدیل ایشان برای ترویج دین بر هیچ کسی پوشیده نیست.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: امام حسن مجتبی (ع) هرچه کرد برای زنده نگه داشتن اسلام بود و نقش بی‌بدیل ایشان برای ترویج دین بر هیچ کسی پوشیده نیست.

به گزارش خبرنگار «دین و اندیشه» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، لاله افتخاری عصر امروز دوشنبه - دوم تیرماه - در مراسم اختتامیه کنگره بین‌المللی سبط‌النبی امام حسن مجتبی (ع) که در سالن اجلاس سران برگزار شد، با بیان اینکه "من کوچکتر از آن هستم که بخواهم درباره اهل بیت (ع) سخن بگویم"، اظهار کرد: با استناد به آیات قرآن و سیره اهل بیت (ع) چند کلامی را درباره این امام بزرگوار عرض می‌کنم. حضرت از منظر قرآن مصداق آیه شریفه مباهله است و ایشان یکی از بزرگانی است که در آیه تطهیر جای می‌گیرد. و این آیه در شان و منزلت این امام و خانواده‌شان نازل شده است و این کمک می‌کند که ما چهره ایشان را بهتر بشناسیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه در تاریخ گاهی چهره این حضرت با یک سری ناعدالتی‌ها معرفی شده است. مادر ایشان بهترین فرد عالم است و ثمره بهترین ازدواج است و تربیت‌یافته بهترین پدر و مادر می‌باشد. ایشان خود شهید است، مادرش شهید است و پدرش نیز به شهادت رسیده و برادر شهید است و پدر شهید نیز است. پس چگونه می‌شود که از نبرد و جنگ بترسد؟ اگر این‌ها را کنار همدیگر بگذاریم، می‌بینیم چقدر نسبت به این امام اجحاف شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ایشان فرزند امام علی (ع) است و وقتی بر او نقد می‌کنند که چرا سکوت کرده‌ای و به جنگ نمی‌روی، حضرت می‌فرمایند: من 20 ساله بودم که فرمانده لشکر جنگ بودم،‌ پس از جنگ هراسی ندارم و وقتی امام لشکرکشی کرد، این یاران بودند که از جنگ خسته شدند و فرش زیر پای ایشان را کشیدند و بعد به این امام همام اهانت کردند.

افتخاری افزود: ایشان هرچه کرد برای زنده نگه داشتن اسلام بود. نقش بی‌بدیل ایشان برای ترویج دین بر هیچ کسی پوشیده نیست. آنها می‌خواستند کیان اسلام را دچار تفرقه کنند. امروز هم دشمن با هر نامی می‌خواهند زیراب اسلام و اهل بیت (ع) را بزنند. ما باید یک بصیرت و دشمن‌شناسی داشته باشیم تا در مقابل آنها به درستی بایستیم.

وی در پایان گفت: من به عنوان عضو کمیسیون زنان مجلس در این جلسه می‌گویم بهتر است زنانی را تربیت کنیم که با بصیرت باشند و این بصیرت خود را به خانواده‌شان القا کنند. اگر می‌خواهیم امام حسن مجتبی (ع) را بهتر بشناسیم، بهتر است زیارت جامعه کبیره را تحلیل کنیم تا درباره ایشان شناخت درستی بدست بیاوریم تا در دین و جامعه‌مان دچار انحراف نشویم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha