• شنبه / ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ / ۰۹:۴۳
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 93051104106
  • منبع : نمایندگی البرز

توقیف بزرگ‌ترین دستگاه حفاری چاه آب در نظرآباد

توقیف بزرگ‌ترین دستگاه حفاری چاه آب در نظرآباد

ایسنا/البرز فرماندار نظرآباد گفت: عملیات شبانه‌ی برخورد با حفاری‌های غیرمجاز آب در نظرآباد با موفقیت و توقیف بزرگ‌ترین دستگاه حفاری پایان یافت.

فرماندار نظرآباد گفت: عملیات شبانه‌ی برخورد با حفاری‌های غیرمجاز آب در نظرآباد با موفقیت و توقیف بزرگ‌ترین دستگاه حفاری پایان یافت.

«شهریار آقایی»، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در البرز، با اعلام این خبر گفت: با توجه به کاهش بارش باران و نعمات آسمانی و مشکلاتی که برای تأمین آب شرب شهروندان هم‌چنین آب بخش‌های کشاورزی و صنعتی داریم، کارگروه ویژه‌ی آب طی ماه‌های اخیر و با ریاست فرماندار با جدیت در شهرستان نظرآباد فعالیت می‌کند.

وی افزود: مصوبات این کارگروه که در آن دستگاه‌های مختلف از جمله فرمانداری، امور آب، اعضای شورای تأمین، بخشداری‌ها، جهاد کشاورزی و ... عضویت دارند، لازم‌الاجرا بوده و خوشبختانه خدمات خوبی نیز در حوزه‌ی تأمین آب و حفاظت از منابع آب موجود داشته است.

رئیس شورای اداری شهرستان نظرآباد خاطرنشان کرد: یکی از مصوبات این کارگروه برخورد با حفر غیرمجاز آب هم‌چنین تخریب چاه‌های غیر مجاز است که با جدیت پیگیری می‌شود.

آقایی با اشاره به اینکه هرگونه عملیات حفر چاه باید با مجوز اداره‌ی امور آب انجام شود، گفت: پیش از این تأکید کرده‌ بودیم که عملیات حفاری و حتی تردد هرگونه دستگاه حفاری چاه آب در شهرستان نظرآباد باید با مجوز امور آب باشد و در غیر این صورت نهادهای انتظامی و قضایی موظف به برخورد قاطع با حفاری‌ها هم‌چنین ضبط و توقیف دستگاه‌های حفر چاه هستند.

وی افزود: متأسفانه عده‌ای سودجو که توجهی به مشکلات مردم ندارند، تصور می‌کردند که ایام تعطیلات روزهای اخیر فرصت مناسبی برای آنها بوده و می‌خواستند به صورت شبانه، نسبت به حفر چاه آب غیرمجاز اقدام کنند.

فرماندار نظرآباد ادامه داد: خوشبختانه عوامل فرمانداری هم‌چنین بخشداری تنکمان هوشیار بوده و بامداد جمعه از تردد مشکوک بزرگ‌ترین دستگاه روتاری (حفر چاه آب) مطلع شدند.

آقایی تصریح کرد: پس از اطلاع از ورود غیرقانونی و غیرمجاز این دستگاه به بخش تنکمان از توابع شهرستان نظرآباد، موضوع بلافاصله از طریق بخشدار تنکمان به فرمانداری شهرستان نظرآباد اعلام و با تلاش پرسنل امور آب ساوجبلاغ و نظرآباد و با دستور قضایی و با خالت مستقیم فرماندهی پاسگاه شهر تنکمان بزرگ‌ترین دستگاه روتاری که بصورت غیرمجاز در منطقه تردد می‌کرد، توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

وی یادآور شد: پیش از این اتمام حجت کرده بودیم که حفر چاه آب بطور مستقیم منافع مردم به‌ویژه روستائیان را تهدید کرده و اجازه نمی‌دهیم که افراد سودجو به مردم آسیب برسانند.

فرماندار نظرآباد با تأکید بر اینکه حفاظت از منافع مردم تعطیلی نمی‌شناسد و عوامل فرمانداری و بخشداری‌های تابعه شبانه‌روز انجام وظایف خود را با جدیت پیگیری می‌کنند، خاطرنشان کرد: موضوع برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز هم‌چنین برداشت غیرقانونی از منابع آب موجود جدی است و این تلاش‌ها تا برخورد کامل با چاه‌های غیر مجاز ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha