• دوشنبه / ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 93052009852
  • خبرنگار : 71191

کودتاهای 24 ساعته بافت تاریخی تهران را تخریب کرد

کودتاهای 24 ساعته بافت تاریخی تهران را تخریب کرد

«اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران در دولت گذشته هر 24 ساعت یک کودتا داشت و مدیر و معاون عوض می‌کرد که این اقدام باعث وارد شدن آسیب زیادی به بافت‌های تاریخی استان تهران شد.»

«اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران در دولت گذشته هر 24 ساعت یک کودتا داشت و مدیر و معاون عوض می‌کرد که این اقدام باعث وارد شدن آسیب زیادی به بافت‌های تاریخی استان تهران شد.»

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این گفته‌ی شهردار منطقه 12 تهران است که با اعتراض نسبت به مدیریت میراث فرهنگی در استان تهران، بیان کرد: بسیاری از تخریب‌ها و مشکلاتی که اکنون همه آن را از چشم شهرداری و میراث فرهنگی می‌بینند، به دلیل تغییر مدیریت‌های مداومی است که هرچند ماه یکبار در میراث فرهنگی استان تهران اتفاق می‌افتد و باعث تنزل مدیریت می‌شد، چون به جز حضور مدیران غیرکارشناس در اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران تا یک مدیر قصد اجرایی کردن یک طرح را داشت تغییر پیدا می‌کرد و مدیر بعدی نیز طرح مدیر قبلی را قبول نداشت.

وی تاکید کرد: امیدوارم در دولت تدبیر امید یک ثبات مدیریتی در همه حوزه‌ها به خصوص سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایجاد شود تا مانند دولت گذشته در هر 24 ساعت یک کودتا صورت نگیرد و معاون مدیران این سازمان تغییر کنند.

او با تاکید بر اینکه تاکنون شهرداری تهران تعداد زیادی از ساختمان‌های تاریخی را خریداری و بازسازی کرده است‌، گفت: زورمان دیگر نمی‌رسد و پولی برای ادامه این کار نداریم.

محمدنژاد با بیان اینکه اعتبار اداره کل میراث فرهنگی استان تهران در سال جاری 600 میلیون تومان است، در حالی که شورای شهر فقط برای ناحیه سه منطقه 12 تهران، 11 میلیارد تومان آن هم با هدف جداره سازی سقف‌ها و ساماندهی کف ناحیه سه اختصاص داده است‌،توضیح داد: فکر می‌کنم دوره تفاهم و تعامل میراث فرهنگی و شهرداری این دوره است. چون معتقدم یک قطار تا زمانی که حرکت نکرده است، کسی با آن کاری ندارد. اما زمانی که حرکت خود را آغاز کرد همه تلاش خود را برای ایستادن آن به کار می‌گیرند.

شهردار منطقه 12 تهران همچنین با اشاره به در دست تدوین بودن سند زیردستی محله عودلاجان اظهار کرد: براساس این سند حفاظت و نگهداری از بناها و آثار تاریخی در این منطقه باید همیشه مورد توجه و تاکید قرار داشته باشد.

به گزارش ایسنا‌، دربرنامه بازدید رئیس کمیسیون شورای شهر تهران –احمد حکیمی‌پور- و شهرداری منطقه 12 که صبح امروز (دوشنبه 20 مرداد ماه) با حضور خبرنگاران حوزه میراث فرهنگی انجام شد‌، از چند بنای تاریخی سرای کاظمی،‌ امامزاده یحیی و حمام نواب‌، بازدید شد و دستوراتی توسط رئیس کیمسیون میراث فرهنگی شورای شهر تهران به مسئولان منطقه‌ای این بخش از بافت تاریخی تهران اعلام شد.

سرای کاظمی در بافت تاریخی عودلاجان

امامزاده یحیی در بافت تاریخی عودلاجان

حمام تاریخی نواب در بافت تاریخی عودلاجان

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha