• یکشنبه / ۲ شهریور ۱۳۹۳ / ۰۰:۴۹
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 93060200706
  • خبرنگار : 71404

کمند امیرسلیمانی:

هنوز صدای خنده‌های مهربان خالق «پدر سالار» در گوشم است

هنوز صدای خنده‌های مهربان خالق «پدر سالار» در گوشم است

کمند امیرسلیمانی که تجربه همکاری در سه سریال طولانی با زنده‌یاد اکبر خواجویی را داشته، با متاثر شدن از درگذشت این کارگردان سینما و تلویزیون، می‌گوید: خوبان و عزیزان همیشه گلچین می‌شوند‌؛ هنوز هم صدای مهربان و خنده‌های قشنگ زنده‌یاد خواجویی در گوشم مانده است.

کمند امیرسلیمانی که تجربه همکاری در سه سریال طولانی با زنده‌یاد اکبر خواجویی را داشته، با متاثر شدن از درگذشت این کارگردان سینما و تلویزیون، می‌گوید: خوبان و عزیزان همیشه گلچین می‌شوند‌؛ هنوز هم صدای مهربان و خنده‌های قشنگ زنده‌یاد خواجویی در گوشم مانده است.

بازیگر نقش آذر در سریال «پدرسالار» در گفت‌وگو با خبرنگار سریال تلویزیون و رادیو خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با تداعی خاطرات گذشته‌اش از همکاری‌ با اکبر خواجویی در سریال‌های تلویزیونی اظهار می‌کند: طی این سال‌ها سه سریال طولانی با زنده‌یاد خواجویی کار کردم که «پدرسالار» برجسته‌ترین آنها بود. شما از هرکس درباره‌ی آقای خواجویی بپرسید اول از هم به خوش اخلاقی ایشان اشاره می‌کند؛ چرا که او مرد شریف‌، دوست‌داشتنی و آرامی بود و خانواده‌ آرامی هم داشت. در کل اگر بخواهم در یک جمله ایشان را توصیف کنم، باید بگویم رفتار و منشش ستودنی بود.

وی سپس یادآور می‌شود: کمابیش بعد از سریال «پدر سالار» با آقای خواجویی و خانواده‌اش در ارتباط بودم و به نوعی عمده‌ی موفقیتم در عرصه هنر را مدیون ایشان هستم. به همین خاطر از خبر درگذشت وی خیلی متاثر شدم؛ چرا که آقای خواجویی سرزنده بود و قصد مرگ نداشت و الان هم انتظار شنیدن خبر درگذشتش را نداشتم. همیشه خوبان و عزیزان گلچین می‌شوند.

امیرسلیمانی در عین حال به همبستگی اعضای سریال «پدرسالار» اشاره می‌کند و می‌گوید: در سریال «پدرسالار» آن طور که مردم در قاب تلویزیون همبستگی و صمیمیت را احساس می کردند، در پشت صحنه هم واقعا این همبستگی خانوادگی میان عوامل حاکم بود، به دلیل اینکه آقای خواجویی همیشه با اخلاق خوبش فضای صمیمیت را در همه کارهایش از جمله «پدرسالار» به وجود می‌آورد. هر بازیگری که یک بار با او کار می‌کرد دو سه بار دیگر هم در کارهایش حضور پیدا می‌کرد و دوست نداشت همکاری‌اش با او قطع شود.

بازیگر سریال‌های «پدرسالار»، «برگ بار» و «رسم شیدایی» (به کارگردانی اکبر خواجویی) در حالی که از نبود این کارگردان ابراز ناراحتی می‌کند، ادامه می‌دهد: همیشه دلم از این می‌سوخت که انقدر که آقای خواجویی در کارهایش فعال و پویا بود اما این امکان برایش فراهم نشد که کارش را بیشتر و با فراغ بال بدون کسالت ادامه بدهد و فرصت بیشتری برای کار در عرصه هنر داشته باشد.

امیرسلیمانی گفت وگویش با ایسنا را با تعریف خاطره‌ای از زنده‌یاد اکبر خواجویی خاتمه می‌دهد و می‌گوید: همین که طی این سال‌ها سه کار طولانی با ایشان داشتم و هیچ خاطره بدی از وی در ذهنم نمانده، خودش بزرگترین و بهترین خاطره است؛ روحش شاد‌ و یادش گرامی‌.

***

به گزارش ایسنا، اکبر خواجویی - کارگردان سریال «پدرسالار» - شامگاه جمعه (31 مرداد ماه) بر اثر سکته قلبی درگذشت و مراسم تشییع پیکر او صبح امروز - یکشنبه - برگزار می‌شود.

این کارگردان سینما و تلویزیون طی روزهای گذشته به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان بستری بود. او پس از مرخص شدن از بیمارستان در منزل دچار سکته قلبی شد و پس از انتقال به بیمارستان الغدیر در همان‌جا دار فانی را وداع گفت.

اکبر خواجویی در سال‌های گذشته تحت عمل جراحی قلب قرار گرفته بود و پس از آن، در استراحت مطلق به سر می‌برد و توان کار کردن نداشت.

کارگردان «پدرسالار» در گفت‌وگویی با ایسنا اعلام کرده بود که با بهبودی حالش، دوست دارد مجددا به کار برگردد و یک فیلم سینمایی بسازد.

این کارگردان و نویسنده پیشکسوت سینما و تلویزیون - متولد سال 1326 اصفهان است. وی فعالیت هنری‌اش را با تهیه و ساخت فیلم‌های تجربی و راه‌اندازی سینمای آزاد اصفهان آغاز کرد. از جمله آثار او در مقام کارگردانی می‌توان به «محیا»،‌ «سیرک بزرگ‌» و «خانه ابدی» نیز اشاره کرد.

خواجویی در زمینه‌ی کارگردانی سریال‌های تلویزیونی هم فعالیت داشته که از جمله کارهای او می‌توان به سریال‌های «کهنه سوار‌»، «پدر سالار‌» و ... اشاره کرد.

این کارگردان قدیمی بهمن ماه سال 91 به علت عارضه قلبی در بیمارستان بستری شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha