• پنجشنبه / ۱۰ مهر ۱۳۹۳ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 93071006321
  • منبع : نمایندگی قم

معاون پژوهش مسجد جمکران

مهدویت چشم انداز حیات بشریت است

مهدویت چشم انداز حیات بشریت است

یک عضو شورای فرهنگی مسجد جمکران، گفت: افق مهدویت نمونه سند چشم‌انداز برای تاریخ حیات بشریت است که فرهنگ عاشورا موتور متحرک آن است.

یک عضو شورای فرهنگی مسجد جمکران، گفت: افق مهدویت نمونه سند چشم‌انداز برای تاریخ حیات بشریت است که فرهنگ عاشورا موتور متحرک آن است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، حجت‌الاسلام هاشمیان در جلسه شورای فرهنگی مسجد مقدس جمکران که به منظور بررسی سند چشم‌انداز این مکان مقدس برگزار شد، افزود: در ادبیات دین نسبت به مقوله چشم‌اندازنویسی در نص قرآن و روایت تأکید شده است.

وی با بیان این‌که «در ادبیات دانش مدیریت، مقوله چشم‌اندازنویسی به عنوان یک موضوع حیاتی بیان می‌شود»، خاطرنشان کرد: در سند چشم‌انداز اهدافی برای محقق شدن تعیین می‌شود. یکی از مهم‌ترین کاربردهای تدوین سند چشم‌انداز شورآفرینی، نشاط آفرینی و اولویت‌بندی در کارهاست؛ البته تمام نقشه‌هایی که بیان می‌شود الزاما درست نیست ولی تدوین سند چشم‌انداز سبب حرکت و شورآفرینی برای قدم برداشتن افراد در مسیر اصلاح کارها برای رسیدن مجموعه به کمال می‌شود.

وی با بیان این‌که «سند چشم‌انداز مسجد مقدس جمکران پس از بیانیه مأموریت تدوین شد»، گفت: چشم‌اندازی که با درایت و هوشمندی تدوین شود می‌تواند تمام کارکردهای مسجد را بیان کند. چشم‌انداز تلاش افراد در تمامی سطوح را در یک نقطه متمرکز می‌کند؛ در تاریخ انقلاب اسلامی نیز بهترین چشم‌اندازها در برهه‌های زمانی مختلف از سوی امام راحل بیان شده است.

معاون پژوهش و برنامه ریزی مسجد مقدس جمکران با بیان این‌که «در تدوین سند چشم انداز باید کارگاه آزاداندیشی و ایده پردازی داشته باشیم» گفت: می‌توانیم ایده‌ها را جمع‌بندی کرده و برای جلسات آینده درباره آن‌ها بحث کنیم. می‌توانیم برای مسجد مقدس جمکران افق دید ده ساله‌ای را نظر بگیریم؛ البته در تلاش هستیم نخست ظرفیت سازی کرده سپس چشم انداز دقیق را بیان کنیم.

وی با اشاره به این‌که «در تدوین سند چشم‌انداز باید فروع و اصول مورد توجه قرار گیرند» اظهار کرد: باید نسبت به موضوع مسجد و پایگاه مهدویت بودن این مکان مقدس تأکید ویژه‌ای داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha