• شنبه / ۱۹ مهر ۱۳۹۳ / ۰۹:۴۱
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 93071910410
  • خبرنگار : 71442

دفاع یک مدیرمسؤول روزنامه از ساماندهی سایت‌های خبری

دفاع یک مدیرمسؤول روزنامه از ساماندهی سایت‌های خبری

مدیرمسئول روزنامه عصر اقتصاد درخصوص اقدام معاونت مطبوعاتی درخصوص ساماندهی سایت‌های خبری بدون مجوز اظهار کرد: این اقدام، یک اقدام منطقی و قابل دفاع است، اما ممکن است بگویند دولت نباید این کار را انجام دهد، بلکه NGOها این اقدام را عملی کنند.

مدیرمسئول روزنامه عصر اقتصاد درخصوص اقدام معاونت مطبوعاتی درخصوص ساماندهی سایت‌های خبری بدون مجوز اظهار کرد: این اقدام، یک اقدام منطقی و قابل دفاع است، اما ممکن است بگویند دولت نباید این کار را انجام دهد، بلکه NGOها این اقدام را عملی کنند.

سیف‌الله یزدانی - مدیر مسئول روزنامه عصر اقتصاد - در گفت‌و‌گو با خبرنگار بخش رسانه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ادامه مطلب بالا توضیح داد: فارغ از اینکه چه دولتی بر سر کار است، انضباط و قانون‌مداری لازم است. برخی از مسئولیت‌ها هم مسئولیت‌های اجتماعی است. کار شخصی و اظهارنظر شخصی نیست. رسانه یک عنصر و پدیده‌ی اجتماعی و کلاً نماینده‌ی مردمی است که باید بگویند مسئولیت‌های مربوط به زندگی ما را چه کسانی در اختیار داشته باشند، از اینکه یک عده بخواهند در انتخابات شرکت کنند یا اینکه اقلیتی بگویند دولت را قبول نداریم و ... نمی‌شود، به دلیل اینکه اساس بر ضابطه‌مندی است.

او ادامه داد: اگر کسی وبلاگ و سایت شخصی زده است که خب وبلاگ‌ها هر کاری که می‌خواهند می‌کنند و کسی از آن‌ها انتظار ندارد از ارشاد مجوز بگیرند آن‌ها آزادند و حرف خود را می‌زنند حتی آزاد هم نباشند حرف خود را می‌زنند. زمانی که یک مصاحبه‌ی مطبوعاتی می‌گذارند بسیاری از این سایت‌ها می‌آیند و می‌گویند ما سایت داریم، خبرنگار داریم، باید باشیم. یعنی برای دیگران در قبال سایت خودشان مسئولیت قائلند. پس خودشان هم باید مسئولیت داشته باشند. در وبلاگ شخصی، فرد هرگونه مطلبی را می‌تواند بنویسد و آزاد است اما آیا هر کسی می‌تواند بگوید من مهندسم، پزشکم، معلمم؟ رسانه‌ای بودن، خبرنگار بودن، روزنامه‌نگار بودن، شأن و جایگاه دارد. حال ما اگر دوست نداریم آقای انتظامی کنترل کند، این نظر شخصی‌مان است.

مدیر مسئول روزنامه عصر اقتصاد همچنین با اعتقاد بر این که نمی‌توان چیزی را که منطق قبول دارد، نفی کرد و نپذیرفت، گفت: زمانی که افراد ادعای این را دارند که مأموریت اجتماعی بر عهده دارند، نماینده‌ها و وکلای آن اجتماع باید آن افراد را بپذیرند. باید گواهی برایشان صادر شود تا این صلاحیتی که برعهده دارند، ثابت شود.

او با منطقی دانستن فیلترینگ سایت‌های بدون مجوز گفت: نمی‌دانم چطور این اقدام را عملی می‌کنند اما اصل موضوع را نمی‌توانم نفی کنم. اگر سایتی کار رسانه‌ای می‌کند باید مجوز داشته باشد. در حال حاضر خیاط‌ها، موبایل‌فروشی‌ها و ... اتحادیه دارند و پروانه کسب را هم همان اتحادیه‌ صادر می‌کند. در سایت‌های بدون مجوز ممکن است غیبت شود، اشاعه‌ی فحشا شود و ممکن است خیلی از اتفاقات دیگر بیفتد.

سیف‌الله یزدانی در پایان با اشاره به اینکه ممکن است بگویند دولت نباید اقدام به فیلترینگ رسانه‌های بدون مجوز کند، گفت: ممکن است خیلی‌ها معتقد باشند که NGOها دست به این اقدام بزنند، اما در کل اصل نظارت و مجوز داشتن به اعتقاد من یک کار منطقی و قابل دفاع است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha