• چهارشنبه / ۲۳ مهر ۱۳۹۳ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 93072312864
  • منبع : نمایندگی قم

یک پژوهشگر عرصه مهدویت:

فتنه داعش به سبب انحراف از غدیر به وجود آمد

فتنه داعش به سبب انحراف از غدیر به وجود آمد

یک پژوهشگر عرصه مهدویت و استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر برخی به صورت عمد واقعه غدیر را منکر نمی‌شدند شاهد این همه انحراف در اسلام نبودیم.

یک پژوهشگر عرصه مهدویت و استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر برخی به صورت عمد واقعه غدیر را منکر نمی‌شدند شاهد این همه انحراف در اسلام نبودیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام مصطفوی در جمع زائران مسجد مقدس جمکران، به بررسی پیوند غدیر با مهدویت پرداخت و تمام حوادث و بلاهایی که بر سر مسلمانان به وجود می‌آید را به سبب خانه نشین کردن امیرمؤمنان(ع) دانست و اظهار کرد: تمام انحرافات اسلام به سبب انحراف افراد از غدیر به وجود آمد.

این استاد حوزه علمیه افزود: امروز جریان داعش نیز به سبب انحراف از غدیر و رفتن افراد به سمت دیگر به وجود آمده است؛ اگر برخی به صورت عمد واقعه غدیر را منکر نمی‌شدند شاهد این همه انحراف در اسلام نبودیم.

مصطفوی با بیان این‌که «خدا بر امت درباره بعثت نبی‌اکرم(ص) و انتخاب امیرمؤمنان(ع) به عنوان ولی مؤمنان منت گذاشته است» خاطرنشان کرد: خدا درباره روزگار ظهور نیز بر امت منت می‌گذارد.

وی تصریح کرد: امام زمان(عج) نورالله هستند، یعنی نور ایشان به نور الهی متصل است؛ ایشان اکثر صفات الهی را دارا هستند؛ در دوران ظهور حضرت حجت‌(عج) عقول افراد کامل شده و به گناه و پستی نمی‌پردازند.

این استاد حوزه و دانشگاه در پاسخ به شبهه‌ای درباره این‌که امام زمان(عج) در هنگام ظهور تعداد زیادی از افراد را می‌کشند، خاطرنشان کرد: صاحب‌الزمان(عج) همانند جد بزرگوارشان نبی‌اکرم(ص) امام رئوف هستند.

مصطفوی تأکید کرد: منطق امام زمان(عج) منطق صلح و رحمت است، ایشان هنگام ظهور نخست با منطق پیام اسلام حقیقی را به گوش جهانیان می‌رسانند؛ ولی با کسانی که در برابر ایشان گردن کشی کرده و می‌ایستند مقابله و جنگ می‌کنند.

این پژوهشگر عرصه مهدویت با بیان این‌که «در هنگام ظهور تمام گنج‌ها در اختیار افراد قرار گرفته می‌شود» گفت: اکنون نیز اگر افراد گناه نکنند تمام نعمات در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

وی تأکید کرد: اول و آخر خدا است، فرد حتی اگر مرتکب معصیت نیز شود باید به سمت او بازگشته و توبه کند؛ ناامیدی از رحمت، لطف و مهربانی خدا بالاترین گناه کبیره است، غضب الهی پس از رحمت خدا است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha