• چهارشنبه / ۱۴ آبان ۱۳۹۳ / ۱۳:۵۲
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 93081406706
  • خبرنگار : 71442

خواسته گوینده «سلام کوچولو» از رییس جدید صداوسیما چیست؟

انتقاد یک پیشکسوت از استفاده‌ی نادرست از بچه‌ها در تبلیغات

انتقاد یک پیشکسوت از استفاده‌ی نادرست از بچه‌ها در تبلیغات

عذرا وکیلی که سابقه‌ی بیش از 46 سال برنامه‌سازی در رادیو را دارد،‌ درخصوص پیشنهادش به رییس جدید سازمان صداوسیما می‌گوید: نمی‌دانم چه کسی ریاست جدید را برعهده می‌گیرد اما هر مدیری که هست باید مخاطب را بشناسد و مخاطب‌شناسی در اولویت او باشد.

عذرا وکیلی که سابقه‌ی بیش از 46 سال برنامه‌سازی در رادیو را دارد،‌ درخصوص پیشنهادش به رییس جدید سازمان صداوسیما می‌گوید: نمی‌دانم چه کسی ریاست جدید را برعهده می‌گیرد اما هر مدیری که هست باید مخاطب را بشناسد و مخاطب‌شناسی در اولویت او باشد.

این گوینده و مجری پیشکسوت در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا‌، درخصوص عملکرد 10 ساله سید عزت‌الله ضرغامی در ریاست سازمان صداوسیما گفت: در این 10 سال، ایشان نسبت به سال‌های گذشته تلاش‌های زیادی کردند، برنامه‌ریزی‌ها و طراحی‌هایی انجام دادند که باب طبع و سلیقه مخاطب قرار بگیرد. شبکه‌های رادیو وتلویزیونی جدیدی را راه اندازی کردند و همه اینها نشان می‌دهد سعی او بر این بوده است که هر مخاطب هر شبکه‌ای که دوست دارد را انتخاب کند و ببیند.

وکیلی در ادامه با اشاره به دشواری راه‌اندازی یک شبکه تلویزیونی رادیویی گفت: افتتاح هر شبکه دردسرهای زیادی دارد و ساده نیست.

او در این میان با اشاره به راه‌اندازی رادیو نمایش و اینکه قدمت زیادی ندارد، گفت: این شبکه قدمت زیادی ندارد ولی به هر حال خیلی از کسانی که به نمایش علاقه‌مند هستند این شبکه را دوست دارند.

او در ادامه از رییس سازمان صداوسیما تشکر کرد و گفت: حدود 46 سال است در صداوسیما کار می‌کنم و همچنان از من می‌خواهند که نظر بدهم، ارزیابی کنم و آموزش و تدریس کنم همچنان برنامه‌ی «سلام کوچولو» هم روی آنتن است. به نوبه خودم از معاون صدا واز تمام کسانی که قدر پیشکسوتان را می‌دانند، تشکر می‌کنم.

این پیشکسوت رادیو همچنین با اشاره به اینکه برنامه «سلام کوچولو» از سال 1350 پخش و تاکنون روی آنتن رادیو است‌، درخصوص علت ماندگاری این برنامه، اظهار کرد: علت ماندگاری این برنامه این است که در آن از گروه سنی خردسال برای اجرا استفاده شده است. پس از اینکه این شهامت را به خرج دادیم تا از خردسالان برای یک برنامه تلویزیونی استفاده کنیم، کم کم برنامه‌های دیگر نیز به این فکر افتادند که از کودکان برای دلپذیر شدن برنامه‌هایشان استفاده کنند. اما یادمان باشد از حضور بچه‌ها به نحو درست استفاده کنیم؛ به عنوان مثال در تبلیغ یک مواد غذایی اگر آن غذا برای خود بچه ضرر دارد برای تبلیغ آن از کودکان استفاده نکنیم. بهتر است از کودکان در راه درست و خوب بهره ببریم. این را یادمان نرود.

او با انتقاد از اینکه در برخی تبلیغات از کودکان به درستی استفاده نمی‌شود، گفت: این روزها از کودکان در برنامه‌ها و تبلیغات استفاده نادرستی می‌شود که به ضرر خود بچه‌هاست. جملات و رفتارهایی از این کودکان مشاهده می‌شود که نشان‌دهنده‌ی گستاخی در ‌آنهاست.

عذرا وکیلی در پایان با اشاره به قصه «ظهر غدیر» که خود او نگارش آن را برعهده داشته است، گفت: پس از 10 سال رضا رهگذر را برای اجرای این قصه به رادیو بازگرداندم که عید غدیر از رادیو پخش شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha