• چهارشنبه / ۸ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 93110804501
  • منبع : نمایندگی گیلان

دست درازی خوش‌نشینها به زمینهای فومن

دست درازی خوش‌نشینها به زمینهای فومن

ایسنا/گیلان مدیر جهاد کشاورزی فومن گفت: فومن از جمله شهرستانهای زیبای گیلان است که بسیار مورد طمع خوش نشین‌ها برای ساخت خانه‌های دوم قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی فومن گفت: فومن از جمله شهرستانهای زیبای گیلان است که بسیار مورد طمع خوش نشین‌ها برای ساخت خانه‌های دوم قرار گرفته است.

محمدرضا ابراهیم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، اظهار کرد: در این شهرستان با تشکیل گشت وِیژه حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، از ابتدای سالجاری تاکنون 51 پرونده تغییر کاربری غیرمجاز به مراجع قضایی معرفی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی فومن تاکید کرد: حفظ اراضی شالیزاری از اولویت‌های کاری جهاد کشاورزی فومن است و از هرگونه تغییر کاربری خاکهای حاصلخیز شهرستان جلوگیری می‌شود. شالیزارهای فومن برای همیشه باید به تولید برنج اختصاص داشته باشند. با گشت‌های شبانه روزی رویای شیرین ویلاسازی در شالیزارهای فومن را به کابوس تبدیل می کنیم.

وی با بیان اینکه با تغییر کاربری‌ها، دیوارسازی و ساخت بنا را در شالیزارها شاهد بودیم، افزود: برداشت غیرمجاز شن و ماسه از رودخانه‌های فومن از دیگر جرم‌هایی بود که توسط گشت ویژه حفظ کاربری مشاهده شد و متخلفین به مراجع قضایی معرفی شدند.

ابراهیم‌زاده از کشاورزان خواست قبل از هرگونه ساخت و ساز به اخذ مجوز لازم از کمیسیون تبصره یک ماده یک سازمان جهاد کشاورزی گیلان اقدام کنند در غیر این صورت اقدامشان تخلف محسوب شده و با خاطیان برخورد قانونی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان فومن 13 هزار و 780 هکتار اراضی شالیزاری دارد، افزود: تاکنون شخم زمستانه در 20 درصد شالیزارهای شهرستان انجام شده است. اغلب برنج تولید شده در فومن از نوع علی کاظمی و هاشمی است و این شهرستان 6 درصد برنج گیلان را تولید می‌کند.

ابراهیم‌زاده از برگزاری کلاسهای توسعه کشت دوم در قهوه‌خانه‌های فومن خبر داد و تصریح کرد: علمی شدن تولید برنج موجب ارتقای کمیت و کیفیت برنج می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با پرهیز از تک محصولی و مبادرت به کشت دوم می‌توان درآمد کشاورزان را ارتقا داد، گفت: کشاورزان نباید منافع آتی را فدای منافع آنی خود کنند.

مدیر جهاد کشاورزی فومن خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از باغداران و بهینه سازی مصرف آب، به متقاضیان آبیاری تحت فشار، تسهیلات بلاعوض پرداخت می‌شود. تاکنون برای 20 نفر از باغداران پرونده تشکیل شده است. در این طرح باغداران باید از سطحی برابر 2.5 هکتار و بالاتر برخوردار باشند. از کل مبلغ مورد نیاز 85 درصد به صورت کمک بلاعوض و 15 درصد به عنوان سهم آورده متقاضیان محاسبه می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha