• دوشنبه / ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 93112714767
  • خبرنگار : 71191

کسی پاسخگوی «عشرت‌آباد» نیست

کسی پاسخگوی «عشرت‌آباد» نیست

«عشرت‌آباد» پشت تیرهای آهنی سبز و آبی رنگ مجتمعی که با تلاش بی‌وقفه‌ "تاورکرین‌ها" بالا می‌رود، پنهان می‌شود و تنها راه‌حل برای نجات این بنای زخم‌خورده یعنی نامه‎نگاری‌ها هنوز به جایی نرسیده است.

«عشرت‌آباد» پشت تیرهای آهنی سبز و آبی رنگ مجتمعی که با تلاش بی‌وقفه‌ "تاورکرین‌ها" بالا می‌رود، پنهان می‌شود و تنها راه‌حل برای نجات این بنای زخم‌خورده یعنی نامه‎نگاری‌ها هنوز به جایی نرسیده است.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی ایسنا، عمارت تاریخی عشرت‌آباد در پادگان ولی‌عصر (عج) هرچند دی‌ماه سال گذشته پس از 35 سال با حضور تیم تهرانگردی مسجدجامعی درش باز شد و حتی قول و قرارهایی برای توجه بیشتر به این بنای تاریخی مطرح و تفاهم‌نامه‌ای هم امضا شد، اما مشخص نیست محتویات آن تفاهم‌نامه چه بود که چند ماه بعد یعنی اواسط امسال تاورکرین‌ها به حریم این بنای تاریخی آورده شدند و علاوه‌بر انبوه خاک و سنگریزه‌هایی که در ضلع جنوبی پادگان و درست کنار دیوار منتهی به بزرگراه شهید صیاد شیرازی روی هم انباشته شده، حالا تیرهای آهنی بالا می‌روند و نامه‌نگاری‌ها برای تنها باقی مانده مجموعه‌ی اعیانی ناصرالدین شاه که روزی جزو منطقه‌ی ییلاق‌نشین این پادشاه قاجاری بود، هنوز به نتیجه نرسیده‌اند.

مدیرکل اداره‌ی میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران درباره‌ی پیگیری‌هایی که تاکنون این اداره‌کل در این زمینه انجام داده به خبرنگار ایسنا گفت: تاکنون چندین نامه به مسئولان پادگان در این زمینه نوشته‌ایم و از آن‌ها خواسته‌ایم براساس تفاهم‍نامه که دی‌ماه سال گذشته با سردار ریوندی، مسئولان شهرداری و مسئولان شورای شهر نوشتیم و با توجه به ثبتی بودن این بنا، دست‌کم اجازه‌ی ورود به این بنا را به میراث فرهنگی بدهند، اما هنوز هیچ جوابی نمی‌داده‌اند.

رجبعلی خسروآبادی تاکید کرد: با توجه به نظامی بودن منطقه تا اجازه ندهند کارشناسان ما نمی‌توانند وارد شوند؛ حتی شهرداری منطقه در حال پیگیری این قضیه است، اما هنوز هیچ جوابی هم به آن‌ها نداده‌اند.

او ادامه داد: در شرایط کنونی ما کار دیگری نمی‌توانیم انجام دهیم.

این در حالیست که محمدحسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در این زمینه به خبرنگار ایسنا گفت: مهم این است که مدیرکل میراث فرهنگی استان در این زمینه تلاش کند اگر تا یک نقطه به این نتیجه رسید که ما می‌توانیم در این زمینه به آن‌ها کمک کنیم می‌توانند به ما ارجاع دهند.

به گزارش ایسنا، مشخص نیست چه زمانی خسروآبادی، مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران به این نتیجه می‌رسد که باید ازسازمان میراث فرهنگی نیز در این زمینه کمک بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۱۱-۲۷ ۱۳:۰۶

ما تقاضا داريم اين بنا حفظ شود