• دوشنبه / ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 94012408588

اظهارات مرادخانی درباره نمایش هنر ایران در ونیز

اظهارات مرادخانی درباره نمایش هنر ایران در ونیز

معاون امور هنری وزیر ارشاد دلیل کم‌توجهی به هنر ایران در دنیا و مجامع بین‌المللی را حضور نداشتن کامل و کافی ایران در این مجامع و رویدادهای هنری دانست.

معاون امور هنری وزیر ارشاد دلیل کم‌توجهی به هنر ایران در دنیا و مجامع بین‌المللی را حضور نداشتن کامل و کافی ایران در این مجامع و رویدادهای هنری دانست.

به گزارش خبرنگار بخش هنرهای تجسمی ایسنا، علی مرادخانی در نشست خبری پنجاه‌وششمین دوسالانه بین‌المللی ونیز درباره‌ی حضور ایران در این رویداد جهانی، گفت: دوسالانه ونیز یکی از اتفاقات مهم در سطح جهانی است و فضایی در آن وجود دارد که به‌خاطر حرفه‌ای بودنش می‌تواند فرصت مناسبی برای معرفی افراد هنرمند و آثار هنری یک کشور باشد. این اتفاق و حضور برای دیپلماسی فرهنگی ایران بسیار مناسب است تا بتوانیم هنر ایران را به‌صورت شایسته و نخبگان ایرانی را آن‌طور که بایسته است، به دنیا معرفی کنیم.

او ادامه داد: هرچه ارتباط مردم دنیا با ما بیشتر باشد تأثیرگذاری ما در این عرصه‌ها نیز بیشتر خواهد شد. من بسیار خرسندم که به‌زودی مجموعه‌ای از فعالیت‌های هنری ایران در عرصه‌های مختلف جهانی در معرض نمایش گذاشته می‌شود. حضور نمایندگان رسانه‌ها در این اتفاقات اهمیت زیادی دارد تا بتوانند حضور ایران در این رویدادها را به‌درستی منعکس کنند، چراکه افکار عمومی برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و رصد، دریافت و داوری آن‌ها در جایگاه مناسبی قرار دارد.

معاون امور هنری وزیر ارشاد در بخش دیگری از سخنانش درباره‌ی حضور دوباره‌ی ایران در دوسالانه ونیز گفت: ما مدتی در این دوسالانه حضور نداشتیم. امیدوارم شرایطی باشد که حضور امسال ما آغاز و مقدمه‌ای برای حضور مستمرمان در اتفاقات بین‌المللی باشد. در دوسالانه‌ها، آثار معرفی می‌شوند و همین معرفی می‌تواند در آینده به اقتصاد بخش هنر کمک کند.

مرادخانی ادامه داد: یکی از آسیب‌هایی که ما در سال‌های گذشته در این عرصه داشتیم، نپرداختن درست به معرفی چهره‌ها و افراد در این رویدادهای بین‌المللی بود. آن‌هایی در این رویدادها شرکت می‌کردند که خودشان ارتباطات بین‌المللی داشتند. حالا نوبت ما است که هنرمندان‌مان را با آثارشان به دنیا معرفی کنیم و فعالیت بیشتری در مجامع بین‌المللی داشته باشیم. مذاکره و ارتباطات‌مان را بیشتر کنیم تا شروعی امیدوارکننده رقم بخورد.

او با اشاره به دیگر فعالیت‌های وزارت ارشاد برای حضور در رویدادهای بین‌المللی دیگر و معرفی آثار هنرمندان ایرانی به دنیا، گفت: ما علاوه بر حضور در دوسالانه ونیز با چند گالری و موزه‌ی بزرگ دنیا در ارتباط هستیم و اگر مذاکرات ما به نتیجه برسد، در آمریکا، اروپا و استرالیا نیز فعالیت‌هایی خواهیم داشت.

معاون امور هنری وزیر ارشاد درباره کم‌توجهی به هنر ایران در دنیا، اظهار کرد: متأسفانه وقتی صحبت از هنر شرق می‌شود در خیلی از کشورها به جای هنر ایران به هنر کشورهایی مانند چین توجه می‌کنند و دلیل این موضوع را می‌توان حضور نداشتن کامل و کافی ایران در مجامع بین‌المللی دانست. در همین ارتباط موزه هنرهای معاصر و مرکز هنرهای تجسمی در حال انجام فعالیت‌هایی برای پررنگ کردن حضور هنر ایران در دنیا هستند. حضور داشتن در مجامع بین‌المللی، معرفت و آگاهی نسبت به انواع دوسالانه‌ها و رویدادهای هنری را می‌طلبد. راهکار اساسی این است که بدانیم چه اتفاقی در دنیا می‌افتد و با وقایع دنیا به‌روز شویم. همچنین امکانات و تمهیدات لازم را برای حضور در این برنامه‌ها فراهم کنیم.

مرادخانی همچنین بیان کرد: سیاست دولت یازدهم گشایش راه برای حضور در مجامع بین‌المللی و دیپلماسی فرهنگی است و چنانچه در این حوزه بتوانیم ارتباطات خود را با دولت‌ها و مردم بیشتر کنیم، حضور هنرمندان ایران در خارج از کشور و حضور هنرمندان خارجی در ایران ممکن خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha