• دوشنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۶:۱۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 94022816657
  • منبع : نمایندگی گیلان

معاون فرماندار شهرستان:

تعداد متکدیان در صومعه‌سرا پایین است

تعداد متکدیان در صومعه‌سرا پایین است

ایسنا/گیلان معاون فرماندار صومعه‌سرا گفت: افرادی که از نظر تمکن مالی در فقر به سر می‌برند و برای تامین ارتزاق به تکدی‌گری مشغول هستند، باید از طریق سازمان بهزیستی به سامانکده‌ها معرفی شوند.

معاون فرماندار صومعه‌سرا گفت: افرادی که از نظر تمکن مالی در فقر به سر می‌برند و برای تامین ارتزاق به تکدی‌گری مشغول هستند، باید از طریق سازمان بهزیستی به سامانکده‌ها معرفی شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، محمدمهدی مظفری در جلسه ساماندهی متکدیان که در سالن اجتماعات فرمانداری صومعه‌سرا برگزار شد، با بیان اینکه ساماندهی متکدیان از معضلات اجتماعی و در حوزه ارتباطات اجتماعی مردم قرار دارد، اظهار کرد: متاسفانه در نگاه‌های مختلف فاصله میان فقیر و غنی یکی از مباحث ایجاد و پرورش متکدیان است.

وی به ورود دسته‌جمعی متکدیان در بازارهای هفتگی اشاره کرد و افزود: ورود دسته جمعی افراد به بازارهای هفتگی به طور معمول مشاهده می‌شود و با تحریک حس انسان‌دوستانه مردم شرایطی را ایجاب می‌کنند که زیبنده نیست.

مظفری بر مدیریت جمع‌آوری متکدیان توسط نیروی انتظامی، شهرداری‌ها و اداره بهزیستی تاکید و خاطرنشان کرد: در صورتی که اقدام متکدیان براساس نیازهای فردی و اجتماعی باشد، باید در جهت رفع شرایط نامطلوب و ساماندهی آنها اقدام شود.

وی با بیان اینکه تعداد متکدیان در سطح شهرستان صومعه‌سرا بسیار پایین است، اضافه کرد: افرادی که از نظر تمکن مالی در فقر به سر می‌برند و برای تامین ارتزاق به تکدی‌گری مشغول هستند، باید از طریق سازمان بهزیستی به سامانکده‌ها معرفی شوند.

معاون فرماندار صومعه‌سرا با تاکید بر اینکه برای پیگیری و حذف متکدیان گروهی (افراد سودجو) تمهیدات مطلوبی اندیشیده شود، افزود: مرکز فنی‌وحرفه‌ای در تقویم آموزشی خود، برنامه‌های تشویق مهارت‌آموزی و آموزش‌های رایگان برای متکدیان را ارائه دهد.

وی یادآور شد: این مهارت‌آموزی می‌تواند از طریق ارتباطات مرکز فنی‌وحرفه‌ای با بهزستی صورت گیرد.

مظفری ادامه داد: همچنین اداره بهداشت و درمان، برنامه‌های پزشکی مبنی بر اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی احتمال انتقال بیماری‌های ویروسی از سوی متکدیان را در دستور کار قرار دهد.

معاون فرماندار صومعه‌سرا در خاتمه با بیان اینکه تلاش‌ها در راستای رفع اینگونه معضلات یکی از تکالیفی است که برعهده همه قرار دارد، اظهار کرد: امید است به‌گونه‌ای عمل شود که فاصله‌های میان طبقات اجتماعی کاهش یابد و با داشتن جامعه‌ای پویا و سالم در راه اهداف انقلاب و نظام گام‌های موثر برداشته شود.

در این جلسه سعید زربافی معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا با بیان اینکه تکدی‌گری جرم محسوب می‌شود، اظهار کرد: تکدی‌گری می‌تواند از عوامل بوجود آورنده بزهکاری، سرقت‌های خیابانی، توزیع مواد مخدر، اخلال در نظم عمومی و شیوع بیمارهای واگیردار باشد.

وی به عوامل موثر در افزایش متکدیان و تکدی‌گری اشاره کرد و افزود: فقر، پیری و از کارافتادگی، معلولیت، بیماری، نداشتن سرپرست، مهاجرت، فرهنگ تکدی‌پروری و... از جمله این موارد است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش صومعه‌سرا با بیان اینکه سه عامل گردشگرپذیر بودن، وجود خیران و فرهنگ بالای کمک به مردم سبب ایجاد تکدی‌گری در استان گیلان است، خاطرنشان کرد: ‌آگاه‌سازی افکارعمومی یکی از راه‌های جلوگیری و از بین بردن فرهنگ تکدی‌گری است که آموزش و پرورش این وظیفه را عهده‌دار است.

ابراهیم سالاری رئیس مرکز فنی‌وحرفه‌ای صومعه‌سرا نیز اظهار کرد: این مرکز از ابتدای سال جاری نسبت به برگزاری کلاس‌های آموزشی برای افراد تحت پوشش و حمایت کمیته‌امداد و بهزیستی شهرستان اقدام کرده و از آمادگی کامل جهت برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های مهارتی برای ایجاد اشتغال نیز برخوردار است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha