• دوشنبه / ۸ تیر ۱۳۹۴ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 94040804345
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

اعتیاد= بر باد رفتن موقعیت اجتماعی و خانوادگی

اعتیاد= بر باد رفتن موقعیت اجتماعی و خانوادگی

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد افراد مبتلا به اعتیاد؛ این آتش خانمانسوز هر کدام به دلایل واهی به این مواد افیونی رو آورده‌اند به‌طوری‌که که بعد از گذشت مدت زمانی اعتبار و موقعیت خود را در جامعه و خانواده از دست داده و به کارتن خواب‌های کنار خیابان تبدیل شدند.

افراد مبتلا به اعتیاد؛ این آتش خانمانسوز هر کدام به دلایل واهی به این مواد افیونی رو آورده‌اند به‌طوری‌که که بعد از گذشت مدت زمانی اعتبار و موقعیت خود را در جامعه و خانواده از دست داده و به کارتن خواب‌های کنار خیابان تبدیل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کهگیلویه وبویراحمد اعتیاد این بلای خانمانسوز عصر جدید مانند یک قارچ در جامعه در حال گسترش است.

اعتیاد به مواد مخدر و روان گردان افراد مختلفی را اعم از زن و مرد در رده‌های سنی متفاوت به خود گرفتار کرده تا جایی‌که با گذر از خیابان‌ها و معابر گاهی شاهد افرا مبتلا به این بلای خانمانسوز هستیم.

الف. ن، بیماری که حدود چهار سال از مبتلا شدنش به این مواد افیونی می‌گذرد، به خبرنگار ایسنا می‌گوید: به تازگی دیپلم را گرفته بودم که با پیشنهاد برخی دوستانم به خاطر فرار از استرس کنکور سیگار آمیخته به حشیش را تجربه کردم.

وی اظهار می‌کند: با اولین تجربه مواد احساس سرخوشی عجیبی به من دست داد تا جایی که ترغیب به مصرف مقدار بیشتر و مواد جدید شدم.

وی می‌گوید: بعد از گذشت چهار سال از اولین مصرف تبدیل شدم به جوانی که نه شخصیت اجتماعی دارد و نه در خانواده برای او چیزی باقی مانده است. حال تصمیم گرفته‌ام که خود را از شر این بلای خانمانسوز رها کرده و تلاش کنم تا جایگاه خود را در خانواده و اجتماع دوباره به دست آورم.

ز- ط، خانم 32 ساله‌ای که به مواد افیونی مبتلا شده است، می‌گوید: دسته جمعی با دوستانم در مهمانی با مواد آشنا شدم. دوستانم به خاطر حال خوش و اینکه مواد آدم را خوش هیکل می‌کند روز به روز مرا به این بلا وابسته‌تر کردند.

وی می‌افزاید: بعد از گذشت پنج سال به یک فرد خمیده با ظاهری تکیده تبدیل شدم که دیگر نشانی از جوانی و زیبایی در من نمانده است. افسوس که تمام فرصت‌های خوبم را اعم از تحصیل و تشکیل خانواده به خاطر این درد بدتر از سرطان از دست دادم.

دکتر سید حشمت‌الله محمودی، مسئول فنی مرکز ترک سوء مصرف بهار در گچساران در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنای منطقه کهگیلویه و بویراحمد تصریح می‌کند: اکثر مراجعه کنندگان به این مرکز مرد بوده و بین 20 تا 50 سال سن دارند.

وی اظهار می‌کند: اغلب بیماران مراجعه کننده با تریاک شروع کرده و به دلیل دوز بالا به سمت هروئین و دیگر مواد افیونی رو آورده و بیشتر در این بلا گرفتار می‌شوند.

محمودی می‌گوید: خانواده و جامعه باید بپذیرند که فرد مبتلا به مصرف مواد مخدر بیماری است که برای رهایی از این معضل نیاز به حمایت و پشتیبانی خانواده و جامعه دارد.

مسئول فنی مرکز ترک سوء مصرف بهار در گچساران خاطرنشان می‌کند: افراد معتاد می‌توانند با مراجعه به مراکز ترک اعتیاد مجاز که زیر نظر دولت فعالیت دارند درمان خود را آغاز کنند.

محمودی اظهار می‌کند: در شروع درمان دارو به تنهایی می‌تواند تا حدودی وضعیت بیمار را بهبود ببخشد اما در طولانی مدت درمان‌های روان‌شناختی و حمایت‌های اجتماعی بخش جدایی‌ناپذیری از درمان بوده که برای دستیابی به نتایج درمانی پایدار ضروری است.

وی تصریح می‌کند: افراد مصرف کننده مواد افیونی غیرقانونی علاوه بر مصرف داروهای مجاز و قانونی جهت ترک به مداخلات روان‌شناختی و روان‌شناسی و حمایت‌های معنوی خانواده نیاز مبرمی دارند تا عوارض ناشی از اعتیاد به حداقل ممکن در فرد برسد.

مسئول فنی مرکز ترک سوء مصرف بهار در گچساران تصریح می‌کند: باید برای بازگرداندن افراد معتاد به جامعه که اکثرا در سنین فعال و جوان جامعه قرار دارند تلاش کنیم.

سرهنگ علی کرم بازیان، فرمانده انتظامی شهرستان گچساران نیز در این باره به خبرنگار ایسنا می‌گوید: از ابتدای سال جاری تاکنون در شهرستان گچساران 189 کیلو و 69 گرم مواد مخدر کشف شده است.

وی اظهار می‌کند: این میزان مواد مخدر مکشوفه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 128 درصد افزایش داشته است.

بازیان می‌افزاید: خانواده‌ها باید هوشیار بوده و مراقب ارتباطات فرزندان خود باشند تا آنها به این بلای خانمانسوز مبتلا نشوند.

گزارش از اسماعیل ولایت خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha