• دوشنبه / ۵ مرداد ۱۳۹۴ / ۰۹:۴۵
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 94050502126
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

آماده‌باش تیم‌های سلامت سیستان‌وبلوچستان برای مبارزه با التور

آماده‌باش تیم‌های سلامت سیستان‌وبلوچستان برای مبارزه با التور

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی زاهدان گفت: با توجه به شیوع فصل گرما، تغییرات آب و هوایی و بارندگی‌های پراکنده در برخی نقاط استان باید از شیوع بیماری التور جلوگیری کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی زاهدان گفت: با توجه به شیوع فصل گرما، تغییرات آب و هوایی و بارندگی‌های پراکنده در برخی نقاط استان باید از شیوع بیماری التور جلوگیری کنیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه سیستان و بلوچستان، طباطبایی در ستاد مبارزه با التور دانشگاه علوم‌پزشکی زاهدان از آماده‌باش تیم‌های سلامت دانشگاه برای مبارزه با بیماری التور خبرداد و بر نظارت ویژه تیم‌های سلامت بر حاشیه شهرها که محل تجمع اتباع بیگانه است تاکید کرد.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه تیم‌های بهداشت محیط دانشگاه لازم است کلیه سالن‌های غذاخوری و مکان‌های برگزاری مراسم از نظر آلودگی و وضعیت آب استان را از نظر بهداشتی مورد کنترل قرار دهند و با الگو گرفتن از طغیان‌های گذشته و کنترل مکان‌هایی که سالیان گذشته التور در آن اتفاق افتاده است و آموزش به مردم از بوجودآمدن بحران جلوگیری کنند.

وی به همه تیم‌های سلامت در سراسر استان تاکید کرد تحرکات مرزی و مبادی ورودی و خروجی اتباع بیگانه را تحت کنترل بهداشتی در آورند و در شهر زاهدان نیز اردوگاه الغدیر را تحت نظارت دقیق قرار دهند.

طباطبایی گفت: بررسی منابع آبی استان و نمونه‌برداری از موارد بیماری‌ها و توزیع کلر یک درصد در سطح استان و آموزش به مردم و بازدیدهای مسئولان از اردوگاه الغدیر و مناطق مرزی استان از جمله فعالیت‌های مهمی است که برای مبارزه با التور صورت گرفته است.

وی افزود: بیماری التور یک بیماری حاد و اسهالی است که توسط باکتری ویبریوکلرا ایجاد می‌شود و باعث کم آبی شدید در بدن افراد شده و در صورت عدم رسیدگی به موقع باعث مرگ افراد می‌شود و استان سیستان وبلوچستان به دلیل همجواری با افغانستان و پاکستان و موقعیت جغرافیایی در معرض خطر شیوع التور قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha