• شنبه / ۱۱ مهر ۱۳۹۴ / ۱۶:۳۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 94071107043
  • منبع : نمایندگی گیلان

یک مسئول:

رفع تصرف اراضی دولتی به سرعت در حال انجام است

رفع تصرف اراضی دولتی به سرعت در حال انجام است

ایسنا/گیلان ‌مدیر املاک و حقوقی راه و شهرسازی گیلان گفت:55هزار مترمربع از اراضی دولتی در گیلان از دست متصرفان خارج و به بیت المال بازگردانده شد.

‌مدیر املاک و حقوقی راه و شهرسازی گیلان گفت:55هزار مترمربع از اراضی دولتی در گیلان از دست متصرفان خارج و به بیت المال بازگردانده شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، رسول حسین‌پور امروز در جلسه راه و شهرسازی گیلان گفت: با تلاش کارشناسان و مشاوران حقوقی این اداره کل در محاکم قضایی و دفاع از حقوق دولت و برخورد قاطعانه دستگاه قضایی با پدیده زمین‌خواری، 55 هزار مترمربع از اراضی دولتی در گیلان طی 6 ماه اول سالجاری از تصرف متصرفان خارج و به بیت‌المال بازگردانده شد.

وی افزود: این زمین‌ها بیشتر درشهرهای چاف، چمخاله لنگرود و آستارا واقع بوده که به دلیل منتهی شدن به تالاب و سواحل دریای خزر، سودجویان اقدام به قطعه بندی و دیوار کشی آن کردند که با پیگیری‌های بعمل آمده و پس از حصول رأی نهایی با هماهنگی نیروی انتظامی و با حضور نماینده شعبه اجرای احکام اراضی تحت تصرف افراد سودجو‌، خلع ید شد.

وی ادامه داد: در شهرهای رشت،صومعه سرا و چابکسر نیز 600 متر مربع با توافق طرفین رفع تصرف شد.

حسین‌پور تصریح کرد: از ابتدای سالجاری پرونده تصرف غیرقانونی تعدادی از متصرفین در زمین های دولتی و ملی در گیلان برای صدور حکم به مراجع قضایی ارجاع شده است که پس از صدور رای،در کمترین زمان ممکن نسبت به خلع ید و رفع تصرف اراضی اقدام خواهد شد.

مدیر املاک وحقوقی راه و شهرسازی گیلان با قدردانی ازهمکاری خوب دستگاه قضایی در دفاع از حقوق دولت گفت: کار شناسایی و پیگیری حقوقی در جهت رفع تصرف اراضی دولتی به سرعت و با دقت در حال انجام است.

وی با تاکید بر رعایت قوانین معاملاتی خاطر نشان کرد: متعاملین باید قبل از هرگونه عقد قرار دادی در خصوص خرید و فروش اراضی مزبور از ادارات و سازمان‌های مربوطه اطلاع حاصل نموده و اصالت مالکیت اراضی و املاک از طریق اداره ثبت و دفاتر اسناد رسمی و شهرداری‌ها مورد استعلام قرار گیرد. ضمن اینکه تایید یه شوراها و دهیاری ها ذیل قراردادهای اراضی مذکور دلالت بر قانونی بودن معامله ندارد.

مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گیلان تاکید کرد: خریداران قبل از معامله املاک نسبت به تایید مالکیت قانونی آن توسط فروشنده اطمینان حاصل کنند تا در دام سودجویان گرفتار نشوند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را به دستگاه‌های اجرایی(شهرداری‌ها، امور اراضی و اداره کل راه و شهرسازی)اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha