• یکشنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۴ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 94081005451
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

یک روانشناس بالینی:

بدبینی همسران به یکدیگر سرایت می‌کند

بدبینی همسران به یکدیگر سرایت می‌کند

ایسنا/اصفهان یک روانشناس بالینی گفت: بدبینی یک نوع بیماری است و متاسفانه طلاق‌های بسیاری به دلیل بدبینی‌های وسواس گونه در بین زوجین اتفاق می‌افتد.

یک روانشناس بالینی گفت: بدبینی یک نوع بیماری است و متاسفانه طلاق‌های بسیاری به دلیل بدبینی‌های وسواس گونه در بین زوجین اتفاق می‌افتد.

محمد یعقوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه اصفهان، با بیان اینکه بدبینی یک نوع بیماری است که در آن شخص بدبین بدون هیچ دلیل و برهانی به دیگران تهمت می‌زند، اظهار کرد: راه‌حل قطعی برطرف شدن بدبینی، درمان توسط خود شخص است.

وی با اشاره به اینکه گاهی ریشه بدبینی افراد به تعصب‌های فرهنگی برمی‌گردد، افزود: افراد بدبین بدون هیچ دلیلی به دیگران تهمت می‌زنند البته بدبینی از نوع تعصبات فرهنگی بیماری نیست، اما بدبینی که منجر به تهمت زدن بیماری است.

این روانشناس بالینی با تاکید بر اینکه عدم شناخت از همسر مهم‌ترین علت بدبینی است، اضافه کرد: زنانی که همسران بدبین دارند باید همیشه با همسر خود صادق باشند و در مراودات اجتماعی با افراد به ویژه در صورتی که مخاطبشان مرد است با احتیاط رفتار کنند.

یعقوبی با اشاره به اینکه شرکت در جلسات روان‌درمانی طولانی ‌مدت یکی از راهکارهای درمان این بیماران است، گفت: متاسفانه طلاق‌های بسیاری به دلیل بدبینی‌های وسواس گونه در بین زوجین رخ می‌دهد و این در حالی است که اگر زوجین قبل از ازدواج، شناخت کافی از یکدیگر داشته باشند شاهد این اتفاقات نخواهند بود.

وی اضافه کرد: متاسفانه افرادی که بدبین هستند بیماری خود را قبول ندارند و حاضر نیستند روند درمان را بپذیرند، اما اگر درمان را قبول کنند مشکلات برطرف می‌شود و احتمال جدایی زوجین کاهش می‌یابد.

این روانشناس‌ بالینی با بیان اینکه آستانه تحمل یک زن که با مرد بدبین زندگی می‌کند باید بسیار بالا باشد، گفت: زن باید همواره مراعات حال مرد بدبین خود را کرده و اگر فرزندی نیز داشته باشند باید شرایطی را برای همسر بدبین فراهم کند که در موقعیت بدبینی قرار نگیرد.

یعقوبی ادامه داد: زنانی که شوهران بدبین دارند، افسردگی می‌گیرند و یا خود همانند مرد بدبین می‌شوند بنابراین درمان موقت بدبینی شوهر این است که زن او را تحریک نکند و درمان اصلی نیز شرکت در جلسات روان‌درمانی طولانی‌مدت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha