• دوشنبه / ۲۵ آبان ۱۳۹۴ / ۰۶:۳۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 94082514786
  • منبع : نمایندگی زنجان

با چه راهکارهایی می‌توان از زندگی لذت برد؟

با چه راهکارهایی می‌توان از زندگی لذت برد؟

ایسنا/زنجان یک روانشناس گفت: تنها راه فرار از افسردگی، درک لحظه‌های زندگی و لذت بردن از ثانیه‌های بودنمان است.

یک روانشناس گفت: تنها راه فرار از افسردگی، درک لحظه‌های زندگی و لذت بردن از ثانیه‌های بودنمان است.

«فرناز امیراصلانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه زنجان، اظهار کرد: در واقع کسانی که درنگ می‌کنند تا وقایعی را که می‌توان به طور عادی پشت سر گذاشت ببینند، یا این‌که در طول روز به وقایع خوشایند روزمره فکر می‌کنند کسانی هستند که افزایش قابل توجهی را از نظر میزان رضایت و کاهش افسردگی در جامعه گزارش می‌کنند.

این روانشناس ادامه داد: متأسفانه چشم و هم‌چشمی بخشی از فرهنگ‌ امروز ما شده، در حالی که مقایسه دائمی خود با دیگران می‌تواند به عزت نفس و رضایت از زندگی لطمه بزند. از همین‌رو بهتر است به جای چشم و هم‌چشمی مخرب، تمرکزمان را به دستاوردهای شخصی خود معطوف کنیم. در واقع کسانی که پول را در رأس فهرست اولویت‌های خود قرار می‌دهند بیشتر در معرض افسردگی، اضطراب و تخریب عزت نفس هستند.

وی تصریح کرد: اگر رضایتمان از زندگی را فقط به‌خاطر به‌دست آوردن کالاهای مادی بجوئیم کمتر به نتیجه دلخواهمان می‌رسیم، چون «رضایت» عمر کوتاهی دارد، در مقابل کسانی که برای تحقق چیزی ارزشمند تلاش می‌کنند بسیار راضی‌تر از کسانی هستند که رویا و آرزویی غیر از مطالبات مادی ندارند.

امیراصلانی با تأکید بر این‌که رضایت و خوشبختی در محل تلاقی لذت و معنا قرار دارد، خاطرنشان کرد: میزان رضایت هر فردی از شغلش تا حد زیادی به ابتکاری که به کار می‌گیرد بستگی دارد. در واقع محققان معتقدند هنگامی که خلاقیت به خرج می‌دهیم، به دیگران کمک می‌کنیم و راه‌های بهبود در امور را پیشنهاد می‌کنیم از کار و در نتیجه لحظه‌هایمان رضایت بیشتری داریم.

این روانشناس یادآور شد: افراد راضی معمولاً به جای نیمه خالی لیوان، امکانات موجود، فرصت‌ها و موفقیت‌ها را می‌بینند و زمانی که به آینده فکر می‌کنند خوشبین هستند. در واقع با تمرین و ممارست، نگرش مثبت تبدیل به عادت می‌شود و کسانی که عادت به سپاسگزاری دارند معمولاً سالم‌تر و خوشبین‌تر هستند و بیشتر به سوی تحقق اهدافشان گام برمی‌دارند.

امیراصلانی خاطرنشان کرد: نباید فراموش کنیم که سلامت جسمی و ورزش نیز در میزان رضایت از زندگی سهم بسزایی دارد، در واقع ورزش منظم حس تحقق اهداف را در انسان زنده می‌کند، زمینه تعامل با دیگران را فراهم کرده و هورمون‌های عامل احساس خوب را در بدن آزاد می‌کند. علاوه‌بر این مواردی از جمله هم‌دردی و گوش کردن به درد دل دیگران نیز راهکاری است که به افزایش میزان رضایت از زندگی و دوری از علائم افسردگی منجر می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha