• سه‌شنبه / ۱۵ دی ۱۳۹۴ / ۱۴:۴۱
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 94101508658
  • منبع : نمایندگی ایلام

هم‌بازی فرزندانتان شوید

هم‌بازی فرزندانتان شوید

ایسنا/ایلام یک روان‌شناس گفت: باید وقت بیشتری را برای فرزندان گذاشت و با آنان هم‌بازی شد.

یک روان‌شناس گفت: باید وقت بیشتری را برای فرزندان گذاشت و با آنان هم‌بازی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، کودک بود اما سرزندگی و شادابی کودکان در نگاهش پیدا نبود، نگاهش بیشتر به تلویزیون بود و در بازی دیگر بچه‌ها وارد نمی‌شود. جای سؤال است که چرا انزوا و سکوت را برکنار دوستان بودن ترجیح می‌دهد.

این سؤال چند نفر از والدین بود که با یک روان‌شناس در میان گذاشته شد.

دکتر «امیر مهردادی» دراین‌باره به ایسنا گفت: یکی از عوامل بسیار تأثیرگذار بر رشد شخصیت فرزندان برآورده کردن نیاز عاطفی و روانی توسط پدر و مادر است. مادر به‌عنوان منبع محبت و پدر به‌عنوان منبع امنیت باید نقش خود را به‌عنوان والد مؤثر برای فرزندانشان بازی کنند، چون فرزندان وقتی متولد می‌شوند و کم‌کم شناخت در آن‌ها ایجاد می‌شود با خنده و محبت مادر خشنود می‌شوند و با اخم و نگاه پرخاشگرانه مادر گریه می‌کنند و این نشان می‌دهد که رفتار بامحبت مادر چقدر در رشد عاطفی فرزندان مؤثر است و باعث می‌شود که این نیاز عاطفی کودک برآورده شود.

این روان‌شناس بر توجه به نیازهای عاطفی و روانی کودک تأکید کرد و گفت: باید وقت بیشتری را با فرزندانمان بگذرانیم و نیازهای روانی، عاطفی و جسمانی در حد معقول برآورده شود و البته دربازی‌هایشان ورود کنیم و به بهانه بازی، در کنارشان باشیم و اوقات را بگذرانیم.

وی با بیان این‌که باید به فرزندان بگویید که دوستشان دارید، خاطرنشان کرد: بهانه‌های زیادی برای ابراز مهر و محبت به همدیگر در محیط منزل وجود دارد که همسران باید قبول داشته باشند اگر اعضای خانواده از هم دوری می‌کنند نیاز به تغییر سبک نامناسب زندگی گذشته و ایجاد فضای همدلانه است تا بدین‌وسیله فردی در خانواده تمایل به گذراندن اوقات خود به‌تنهایی را نداشته باشد و نیازهای عاطفی و روانی در همان محیط منزل برطرف شود.

مهردادی به انتقال احساسات از طریق ارتباط چهره به چهره تأکید کرد و افزود: اینترنت و فضای مجازی در انتقال احساسات و مهر و محبت آن‌طور که باید و شاید نمی‌تواند به‌عنوان ابزاری مؤثر قلمداد شود پس نباید به ارتباط صرف از طریق فضای مجازی تکیه کرد بلکه روابط را به‌صورت حضوری هرچند کوتاه حفظ کنید.

وی تصریح کرد: وقتی ارتباط بین افراد شکل می‌گیرد هم‌زبانی به افزایش روابط روحی و روانی در جامعه منجر شده و یقیناً این روند منجر به کاهش خشونت بین افراد در محیط‌های مختلف و البته کاهش درصد آسیب‌های اجتماعی خواهد شد و البته شاهد تقویت پیوندهای اجتماعی و روابط افراد با یکدیگر خواهیم بود. هم‌چنین افزایش تعاملات موجب کاهش استرس و نگرانی در افراد شده و آن‌ها را از گرایش به سمت انحراف و کج‌رفتاری منع می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha