کتاب «بازاریابی ورزشی و دیدگاه استراتژیک» نوشته پرفسور ماتیودی. شانک با ترجمه دکتر کامبیز حیدرزاده و دکتر امین اسدالهی منتشر شد.
به گزارش خبرنگار ایسنا، بخش اول این کتاب با عنوان «چارچوب احتمالی برای بازاریابی استراتژیک ورزشی» دو فصل «ظهور بازاریابی ورزشی» و «چارچوب احتمالی برای بازاریابی استراتژیک ورزشی» را شامل میشود.
بخش بعدی با عنوان «برنامهریزی برای تصمیمات مربوط به انتخاب بازار» فصلهای «ابزارهای تحقیقاتی برای درک مصرفکنندگان ورزشی»، «درک شرکتکنندگان در جایگاه مصرفکنندگی»، «درک تماشاچیان در جایگاه مصرفکنندگان»، «بخشبندی هدفگذاری و جایگاهسازی» را دربر میگیرد.
بخش سوم با عنوان «برنامهریزی آمیخته بازاریابی ورزشی» به فصلهای «مفاهیم محصولات ورزشی»، «مدیریت محصولات ورزشی»، «مفاهیم پیشبرد (ترفیع)»، «اجزای آمیخته پیشبردی»، «برنامه حمایت مالی» و «مفاهیم و استراتژیهای قیمتگذاری» تقسیم شده است.
و بخش پایانی این کتاب با عنوان «اجرا و کنترل فرایند بازاریابی استراتژیک ورزشی» فصل «اجرا و کنترل فرآیند بازاریابی استراتژیک ورزشِ» را در بر دارد.
در مقدمه کتاب آمده است: یکی از بزرگترین چالشها برای بازاریابان ورزشی، تلاش برای همگامی با محیط دائما و سریعا در حال رشد جهان ورزش است. از زمانی که اولین چاپ از این نوشته در سال 1999 منتشر شد، تغییرات جالبی رخ داده و روزانه چالشهای زیادی بر سر راه بازاریابان ورزشی پدیدار میشوند.
در توضیح پشت جلد کتاب نوشته شده است: در این کتاب، ما ماهیت پیچیده و متنوع بازاریابی ورزشی را کشف خواهیم کرد. افزون بر این، چارچوبی برای کمک به توضیح و ساماندهی فرآیند بازاریابی استراتژیک ورزشی، پوشش تمامی موضوعات مربوطه در طراحی یک استراتژی بازاریابی جامع ورزشی، تدابیر گستردهای برای درک مصرف کنندگان در جایگاه تماشاچیان و شرکت کنندگان و همچنین برنامه ریزی آمیخته بازاریابی ورزشی (محصول، قیمت، ترفیع و توزیع) جهت اجرا و ارزیابی فرآیند برنامهریزی بازاریابی ورزش معرفی خواهد شد. حتی اگر شما مشتاق ورزش نباشید، کاربرد منحصر به فرد قواعد و فرآیندهای بازاریابی برای صنعت ورزش شما را هیجانزده خواهد کرد.
کتاب «بازاریابی ورزشی و دیدگاه استراتژیک» در 539 صفحه با شمارگان 1000 نسخه و قیمت 25000 تومان در انتشارات ایده خلاقیت منتشر شده است.
انتهای پیام
نظرات