• دوشنبه / ۲۱ دی ۱۳۹۴ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 94102112105
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد

آمادگی ایران برای صادرات برق به پاکستان

آمادگی ایران برای صادرات برق به پاکستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار با سروزیر ایالت بلوچستان پاکستان گفت: ایران آمادگی صادرات برق تا سقف هزار مگاوات به پاکستان را دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار با سروزیر ایالت بلوچستان پاکستان گفت: ایران آمادگی صادرات برق تا سقف هزار مگاوات به پاکستان را دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه سیستان و بلوچستان، علی اوسط هاشمی در جریان سفر به بندر گوادر پاکستان، اظهار کرد: همکاری در زمینه‌های گوناگون موجب توسعه دو استان خواهد شد و تحقق این امر مستلزم اراده و پشتکار طرفین است.

وی افزود: مولفه‌ای چون امنیت بستر را برای هرگونه سرمایه‌گذاری و جهش توسعه‌ای میسر می‌کند.

استاندار در ادامه خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا توان امنیتی خود را در اختیار کشور پاکستان قرار دهد.

رئیس شورای تامین سیستان و بلوچستان گفت: وجود ارتش قدرتمند پاکستان و هم افزایی اقتدار نظامی و انتظامی ایران با هم موجب اقبال سرمایه گذاران به این منطقه خواهد شد.

هاشمی گفت: در حال حاضر جغرافیای اسلام مورد تهدید قرار گرفته و صیانت از اسلام نیازمند هم افزایی نظامی کشورهای اسلامی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: سیستان و بلوچستان برای هرگونه همکاری در زمینه‌های گوناگون صنایع بزرگ چون سد سازی، نیروگاه و غیره آمادگی دارد.

استاندار تاکید کرد: انعقاد قرارداد برای صادرات هزار مگاوات برق به کشور پاکستان پس از بررسی‌های کارشناسی در اولویت قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره به صادرات گاز به پاکستان، گفت: چابهار در آینده‌ای نزدیک از نعمت گاز برخوردار خواهد شد که این امر راه را برای صادرات به ایالت بلوچستان پاکستان میسر خواهد کرد.

هاشمی اظهار کرد: احداث خط آهن چابهار به گوادر پاکستان نیز باید مورد توجه طرفین باشد.

وی ادامه داد: راه اندازی خط آهن قطعا برای توسعه دو استان مفید خواهد بود.

استاندار خاطرنشان کرد: از همه ظرفیت‌های مرز باید استفاده کنیم تا تجارت بین دو استان هموار شود.

وی با اشاره به مرز طولانی میان ایران و پاکستان افزود: وجود 900 کیلومتر مرز مشترک و یک پایانه مرزی به هیچ وجه زیبنده نیست و نباید بگذاریم زمان هدر رود و باید نسبت به راه‌اندازی بازارچه‌های مشترک دیگر تصمیم گیری شود.

بررسی راه‌های سرمایه‌گذاری ایران و پاکستان در سفر اوسط هاشمی به بندر گوادر

استاندار سیستان و بلوچستان به منظور بازدید از طرح توسعه بندر گوادر پاکستان و گفت‌وگو با مقامات ایالت بلوچستان در خصوص همکاری‌های مشترک اقتصادی، به این بندر سفر کرد.

به گزارش ایسنا، منطقه سیستان و بلوچستان، علی اوسط هاشمی در این سفر از قسمت‌های مختلف طرح توسعه بندر گوادر پاکستان بازدید کرد.

نشست هیات ایرانی به ریاست علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان با سروزیر جدید ایالت بلوچستان نواب ثنا الله خان زهری از سوی سروزیر برگزار شد.

در این نشست در زمینه ارتباط با شبکه ریلی بندر گوادر به بندر چابهار نیز بحث و گفت‌وگو شد که مورد توافق دو طرف قرار گرفت.

استاندار هم‌چنین در این دیدار به نقش بین المللی بندر چابهار نیز اشاره کرد و گفت: بندر چابهار در استان سیستان و بلوچستان به دلیل برخورداری از موقعیت جغرافیایی مناسب، همچون قرارگیری در محدوده خلیج چابهار، راه یابی به آب‌های آزاد بین‌المللی و اقیانوس هند، با ترکیب امکانات پسکرانه‌ای می‌تواند علاوه بر تحقق اهداف و برنامه‌های ملی، در جهت حفظ توان رقابتی کشور نیز در برابر توسعه و تجهیز بنادر کشورهای همسایه همچون بندر گوادر پاکستان از اهمیت شایان توجهی برخوردار باشد.

هاشمی افزود: توسعه و گسترش فعالیت‌های بازرگانی مبتنی بر ظرفیت‌های موجود در بنادر کشور علاوه بر اجرای راهبرد بسط و توسعه تجارت فرامرزی، در پیشبرد اهداف توسعه‌ای مناطق و پسکرانه‌ای متصل به این بنادر از نقش و جایگاه ارزنده‌ای برخوردار خواهد بود.

بندر گوادر در جنوب ایالت بلوچستان پاکستان و در حدود 70 کیلومتری مرز ایران در استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

*عکس تزیینی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha