• سه‌شنبه / ۲۲ دی ۱۳۹۴ / ۱۷:۰۴
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 94102213141
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

فراهم شدن مقدمات بازگشایی سه مرز رسمی میان ایران و پاکستان

فراهم شدن مقدمات بازگشایی سه مرز رسمی میان ایران و پاکستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار از بازگشایی سه مرز رسمی میان ایالت بلوچستان پاکستان با استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: وجود بیش از ٨٠٠ کیلومتر مرز ایران با پاکستان و برخورداری از یک مرز رسمی زیبنده نیست و می‌کوشیم تا حداقل سه مرز دیگر را به‌طور رسمی بازگشایی کنیم.

استاندار از بازگشایی سه مرز رسمی میان ایالت بلوچستان پاکستان با استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: وجود بیش از ٨٠٠ کیلومتر مرز ایران با پاکستان و برخورداری از یک مرز رسمی زیبنده نیست و می‌کوشیم تا حداقل سه مرز دیگر را به‌طور رسمی بازگشایی کنیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه سیستان و بلوچستان، «علی‌اوسط هاشمی» در دیدار با حکمران ایالت بلوچستان، اظهار کرد: تغییر نگاه جهانیان نسبت به ایران موجب ارتباط بیشتر با همسایگان شده است که این امر در گذشته با وجود فشارهای جهانی مانع برقراری این رابطه می‌شد.

وی افزود: شرایط مثبت ایجاد شده برای ایران موجب نگرانی برخی کشورها شده که با حمایت از داعش درصدد آسیب رساندن به چهره اسلام هستند و تفرقه‌افکنی را سرلوحه خویش قرار داده‌اند.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در گذشته تروریسم آسیب‌های فراوانی به دو کشور ایران و پاکستان وارد کرده و باید نسبت به از میان بردن تروریسم اهتمام ورزیم.

وی تشکیل کمیته پیگیری مصوبات کمیسیون اقتصادی را خواستار شد و گفت: سرکنسول ایران و پاکستان ارتباط بیشتری با یکدیگر برقرار کنند تا این مصوبات هرچه سریع‌تر به مرحله اجرایی برسد.

هاشمی با اشاره به تأمین برق مورد نیاز ایالت بلوچستان، گفت: ایران آمادگی برای تأمین برق مورد نیاز به میزان ١٠٣٠ مگاوات را دارد.

وی هم‌جواری ایالت بلوچستان را با سیستان و بلوچستان فرصت مناسبی دانست و افزود: با وجود امنیت پایدار در منطقه می‌توان از احداث خط گاز نیز سخن گفت.

وی افزود: احداث خط ریلی و جاده‌ای در برقراری ترانزیت و توسعه تجارت بین گوادر و چابهار نقش بسزایی خواهد داشت.

استاندار سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از سخنان خود به بازگشایی مرز رسمی بین ایران و پاکستان اشاره کرد و گفت: بازگشایی مرز ریمدان، پیشین و کهک به‌طور رسمی در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha