• جمعه / ۲۵ دی ۱۳۹۴ / ۰۸:۱۱
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 94102514335
  • منبع : نمایندگی قزوین

یک مهدویت‌پژوه تشریح کرد

4 لشکری که در وقت ظهور به یاری امام زمان(عج) می‌آیند

4 لشکری که در وقت ظهور به یاری امام زمان(عج) می‌آیند

یک مهدویت‌پژوه، با اشاره به این‌که «خداوند امام زمان(عج) را با 4 لشکر یاری می‌دهد» گفت: انسان‌های پاک، مؤمن و صالح، ملائک، جنیان و قوای طبیعی از عواملی هستند که به‌ فرمان خدا، در وقت ظهور امام عصر(عج) را کمک می‌کنند.

یک مهدویت‌پژوه، با اشاره به این‌که «خداوند امام زمان(عج) را با 4 لشکر یاری می‌دهد» گفت: انسان‌های پاک، مؤمن و صالح، ملائک، جنیان و قوای طبیعی از عواملی هستند که به‌ فرمان خدا، در وقت ظهور امام عصر(عج) را کمک می‌کنند.

اسماعیل شفیعی‌سروستانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قزوین، با اشاره به این‌که «در میان مؤمنانِ جنی، مردان و زنان صالح و خدمتگزار صادق بسیاری وجود دارد» اظهار کرد: این افراد کسانی هستند که زمان امام حسین(ع) را درک کرده‌اند.

این نویسنده و مهدویت پژوه با بیان این‌که «این دست از جنیان شیعه در روز عاشورا به خدمت امام حسین(ع) رسیدند» افزود: این افراد از امام خواستند تا سپاه کفر را نابود کنند، اما امام راضی به این امر نشدند و این افراد در حسرت یاری امام زمانشان(ع) باقی ماندند و اکنون نیز منتظر قیام امام زمان(عج) هستند.

شفیعی سروستانی با اشاره به این‌که «در وقت ظهور، 10 هزار مؤمن محض نیز به امام زمان(عج) می‌پیوندند» تصریح کرد: انسان‌هایی هم که پیش از ظهور، اقدام به زمینه‌سازی برای فرج امام زمان(عج) می‌کردند به خدمت امام رسیده و ایشان را یاری می‌دهند.

وی با اشاره به یاری قوای طبیعی به امام زمان(عج) اضافه کرد: به‌فرمان پروردگار عالم، باد در تسخیر امام زمان(عج) خواهد بود، تمام جنیان به‌واسطه‌ انگشتری حضرت سلیمان(ع) مسخر ایشان هستند و به سبب همراه داشتن عصای حضرت موسی(ع) طبیعت و هستی در اختیار این امام همام قرار می‌گیرند.

این نویسنده و مهدویت پژوه با بیان این‌که «خوف، رعب و ترس نیز به امام زمان(عج) کمک شایانی می‌کند» افزود: وقتی لشکر امام زمان(عج) راه می‌افتد، خوف و وحشت بسیاری در جان همه‌ دشمنان ایشان رسوخ می‌کند.

وی با اشاره به 6 ماه پایانی پیش از ظهور، خاطرنشان کرد: وقتی زمینه برای ظهور به‌طور کامل فراهم شد، یاران امام زمان(عج) در میعادگاه خود یعنی مکه‌ مکرمه جمع می‌شوند؛ این در حالی است که عده‎‎‌ای از قبل در این سرزمین حضور دارند و عده‌ دیگری نیمه‌شب از بسترهای خود ناپدیدشده و همچون دیگر یاران به خدمت امامشان می‌رسند.

شفیعی سروستانی با اشاره به وظایف منتظران، تصریح کرد: زمان بیشتری برای شناخت امام زمان(عج) بگذاریم، عهد خود را هرروز با امام عصر(عج) نو کنیم، نسبت به قرائت زیارت عاشورا مداومت داشته باشیم، مراقب خوراک خود بوده و هر لقمه‌ای را تناول نکنیم و تمام اعمال خود را نیز با قصد تقرب الهی انجام دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha