• پنجشنبه / ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۳:۴۵
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 94112919042
  • خبرنگار : 71542

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرد

احتمال بارش باران پراکنده در تهران

احتمال بارش باران پراکنده در تهران

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی وضعیت بارش و برف مناطق مختلف کشور را در روزهای آینده تشریح کرد و گفت: آسمان تهران در روز جمعه 30 بهمن، نیمه ابری، اوایل شب ابری با احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی وضعیت بارش و برف مناطق مختلف کشور را در روزهای آینده تشریح کرد و گفت: آسمان تهران در روز جمعه 30 بهمن، نیمه ابری، اوایل شب ابری با احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

احد وظیفه در گفت‌وگو با خبرنگار «محیط زیست» خبرگزاری دانشچویان ایران (ایسنا)، گفت: بر اساس تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی، اوایل وقت امروز (پنجشنبه، 29 بهمن) در برخی مناطق استان‌های خراسان رضوی، کرمان و هرمزگان بارش پراکنده باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، که بتدریج از ناپایداری در این مناطق کاسته می شود.

وی در ادامه اظهار کرد: امروز با فعالیت یک سامانه بارشی در استان‌های ساحلی دریای خزر، ارتفاعات البرز و بتدریج برخی مناطق شمال شرق کشور ابرناکی، بارش باران و در ارتفاعات بارش پراکنده برف پیش‌بینی می‌شود و دریای خزر مواج خواهد شد، این سامانه اوایل وقت روز جمعه 30 بهمن، در شمال شرق کشور سبب بارش پراکنده شده و بتدریج از کشور خارج می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی افزود: از بعدازظهر روز جمعه با تاثیر سامانه بارشی دیگری در شمال غرب و برخی مناطق غرب کشور ابرناکی و بارش باران و برف شروع می‌شود و بتدریج گستره بارش‌ها دامنه‌های جنوبی البرز و برخی مناطق سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور را نیز فرا می‌گیرد.

به گفته وظیفه، فعالیت این سامانه شدت نداشته و بارش‌ها در مناطق متاثر از آن به صورت پراکنده خواهد بود، همچنین بعدازظهر روز جمعه به سبب افزایش سرعت وزش باد بر روی کشور عراق و خیزش گرد و خاک در برخی مناطق غرب و جنوب غرب کشور طی روز شنبه گرد و غبار و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان در مورد وضعیت هوای استان تهران اظهار کرد: آسمان تهران در روز جمعه، نیمه ابری، اوایل شب ابری و احتمال بارش پراکنده به حداکثر و حداقل دمای 17 و 8 درجه سانتیگراد و در روز شنبه، همراه با بارش پراکنده، گاهی وزش باد، در ارتفاعات بارش برف، در اواخر وقت کاهش ابر با حداکثر و حداقل دمای 16 و 7 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha