• دوشنبه / ۳ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 94120302102
  • منبع : نمایندگی ایلام

سفر ایمن حق مردم است

سفر ایمن حق مردم است

ایسنا/ایلام مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های ایلام گفت: سفر ایمن و راحت توأم بانشاط و احترام متقابل حق مسافر است و باید شرکت‌های مسافربری به این مهم توجه بیشتری کنند.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های ایلام گفت: سفر ایمن و راحت توأم بانشاط و احترام متقابل حق مسافر است و باید شرکت‌های مسافربری به این مهم توجه بیشتری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، «مهرداد جهانی» در جلسه بررسی وضعیت حمل‌ونقل مسافر با حضور انجمن‌های صنفی و مدیران شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر استان، اظهار کرد: سفر ایمن و راحت توأم بانشاط و احترام متقابل حق مسافر است و در این خصوص شرکت‌ها و مؤسسات مسافربری ملزم به نظارت بر عملکرد رانندگان تحت پوشش خود در خصوص خدمت‌رسانی هرچه مطلوب‌تر به مسافران و بر اساس آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های صادره و به ‌ویژه الزام آن‌ها به سوار و پیاده کردن مسافران در پایانه‌های عمومی و سایر محل‌های تعیین‌شده هستند.

وی افزود: در سال‌های اخیر سطح خدمات در بخش حمل‌ونقل عمومی از رشد کیفی بالایی برخوردار بوده است و اقدامات خوبی در بخش حمل‌ونقل استان انجام‌ شده از جمله نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی به ‌ویژه ناوگان مسافری با هدف ارتقاء سطح خدمات و ایمنی عبور مرور و فرایند خروج ناوگان فرسوده و ورود ناوگان، تجهیز کلیه شرکت‌ها و مؤسسات مسافربری به نرم‌افزار صدور بلیط وضعیت و کارت‌خوان، تجهیز شرکت‌ها مسافربری اتوبوسرانی به سامانه فروش اینترنتی بلیت و ناوگان مسافری در این بخش توسعه کیفی یافته و تمامی ناوگان به سیستم گرمایش و سرمایش مجهز شده‌اند.

جهانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاد‌ه‌ای در شرایط مطلوبی قرار دارد و نوسازی که در بخش ناوگان حمل‌ونقل برون ‌شهری انجام‌ گرفته بسیار مناسب و در حد قابل قبولی است و تمامی بسترهای لازم را برای سفری ایمن، راحت و با آرامش خاطر برای مسافران فراهم‌ شده و امیدواریم بتوان نیازهای مسافران را در سفرهای نوروزی با ناوگان حمل‌ونقل عمومی بین‌شهری کاملاً فراهم کرد.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های ایلام با اشاره به رقابت بین شرکت‌های مسافری برای جلب مشتری، تصریح کرد: هدف این است که رقابت‌ها سالم باشد تا نتیجه آن ارائه خدمات بهتر به مسافران باشد؛ بسیاری از شرکت‌ها در ارائه خدمات نوین به مسافران پیشگام بوده‌اند و در این راستا توفیق زیادی داشته‌اند، این امر موجب شده است تا شرکت‌هایی که با دلالی و جار زدن در پایانه‌ها به جذب مسافر اقدام می‌کردند رشد نکنند.

وی گفت: در حال حاضر شرکت‌هایی که خدمات بهتر و سرویس مطلوب‌تر به مسافران می‌دهند و از فناوری‌های نوین در ارائه بلیت استفاده می‌کنند مشتریان بیشتری جذب می‌کنند؛ این روند به‌تدریج موجب حذف دلالی و جارچی‌گری در پایانه‌ها خواهد شد و شرکت‌های به‌ کارگیرنده دلال و جارچی را به ارائه خدمات نوین سوق خواهد داد.

جهانی خاطرنشان کرد: در راستای تأمین امنیت، آسایش و رفاه هر چه بیشتر مسافران در سفرهای بین‌شهری، مدیران شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر تلاش بیشتری داشته و در تأیید سلامت فنی وسایل نقلیه مسافربری قبل از سفر دقت کافی داشته باشند و انجمن‌هایی صنفی مسافربر فعالیت شرکت‌های زیرمجموعه خود نظارت کافی داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha