• یکشنبه / ۹ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۵:۱۷
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 94120906047
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

تازه‌ترین اظهارات فرماندار درباره نتیجه انتخابات در بویراحمد

تازه‌ترین اظهارات فرماندار درباره نتیجه انتخابات در بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: شمارش آراء و تجمیع آراء به تائید هیئت نظارت و شورای نگهبان رسیده است.

فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: شمارش آراء و تجمیع آراء به تائید هیئت نظارت و شورای نگهبان رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویراحمد «سیدمحمد کاظم نظری» در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران افزود: انتخابات هفتم اسفند با آرامش خوبی برگزار شد، البته طبیعی است که هم‌چون همه انتخابات ممکن است ایرادات کوچک و جزئی وجود داشته باشد اما در مجموع هیچ مشکل اساسی و جدی و یا ناامنی در شعب اخذ رأی نداشته‌ایم.

وی با اشاره به حضور سلایق مختلف و تنوع گرایش فکری اعضای صندوق‌ها و شعب اخذ رأی تصریح کرد: با توجه به این‌که داوطلبان زیاد بودند بنابراین شمار اعضای یک صندوق اخذ رأی از لحاظ گرایش متنوع بودند و صندوقی وجود نداشت که اعضای آن از یک داوطلب بوده باشد، بلکه اعضای هر صندوق مربوط به حداقل سه داوطلب بود. در اکثر شعب اخذ رأی از نیروهای بسیج نیز در تأمین امنیت به ما کمک می‌کردند که جای تقدیر دارد.

فرماندار شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: کار شمارش و تجمیع آراء با نهایت دقت و حساسیت و به‌نحو مطلوب انجام شد و چون حساسیت داشتیم و چند بار شمارش را انجام دادیم اعلام نتیجه نیز به طول انجامید. با اعضای شورای نگهبان و نظارت در خصوص نتیجه و شمارش آراء هیچ اختلافی نداشته‌ایم و نتیجه مورد تائید شورای نگهبان بوده و نتیجه‌ای که اعلام شده همان نتیجه است و قطعی می‌باشد و قرار نیست تغییر کنند.

نظری با بیان این‌که «غلام‌محمد زارعی» از ۱۸۰ هزار و ۹۵۱ آراء ماخوذه با ۴۸ هزار و ۸۱۶ رأی به‌عنوان منتخب مردم حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا انتخاب شد، گفت:«ستار هدایت‌خواه» ۴۶ هزار و ۱۸۰ رأی، «مهدی روشنفکر» ۳۷ هزار و ۸۷۴ رأی و «محمد بهرامی» ۳۵ هزار ۲۹ رأی کسب کردند.

وی ادامه داد: اگر داوطلبی شکایتی دارد باید مصداقی و با مستندات شکایت خود را به هیئت نظارت و شورای نگهبان ارئه دهد تا بررسی شود.

فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: شمارش آراء و تجمیع آراء به تائید هیئت نظارت و شورای نگهبان رسیده است. همه اعضای هیئت اجرایی صورت جلسه پایانی و شمارش آراء را بدون کمترین اعتراض، شک و تردید امضاء کردند. تمام صندوق‌های اخذ رأی بدون مشکل جمع‌آوری شدند.

به گزارش ایسنا، فرماندار بویراحمد از برخی‌ها که تحت عنوان طرفداران بعضی از داوطلبان انتخابات مجلس تجمعات غیرقانونی داشتند درخواست کرد که به این تجمعات پایان دهند.

وی خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی مقتدر است و به اردوکشی خیابانی پاسخ منفی خواهد داد. برخی با فتنه‌ به نام انتخابات اردوکشی خیابانی می‌کنند و الا خودشان هم خوب می‌دانند که انتخابات در صحت و سلامت برگزار شد. البته خود داوطلبان تجمعات غیرقانونی را به صراحت تائید نکردند. شاید برخی‌ها بخواهند به نام هواداران یک داوطلب از این مسایل سوءاستفاده کنند.

فرماندار شهرستان بویراحمد تصریح کرد: برخی‌ها احساس می‌کردند اگر تجمع اعتراض‌آمیز داشته باشند و فشار بیاورند می‌توانند نتیجه انتخابات را تغییر دهند، در حالی که نظام جمهوری اسلامی نشان داده که تحت‌تأثیر فشار قرار نمی‌گیرد. نظام جمهوری اسلامی طبق فرموده مقام معظم رهبری امین مردم است، هیچ گاه به رأی مردم خیانت نکرده و در آینده نیز خیانت نمی‌کند.

نظری افزود: این فشارها و تجمعات تأثیری بر نتیجه آراء نخواهد داشت، چون نظام جمهوری اسلامی ثابت کرده اجازه نخواهد داد کسانی بخواهند با اردوکشی خیابانی، تجمعات غیرقانونی و رواج شایعات و تهمت‌ها بر نتیجه انتخابات تأثیر بگذارند. رأی مردم دست ما امانت است و اعلام شده و از آن حفاظت می‌شود.

وی با اشاره به برخی شایعات در فضای مجازی مبنی بر درگیری فرماندار با یکی از داوطلبان انتخابات مجلس خاطرنشان کرد: با هیچ یک از داوطلبان مجلس دهم درگیری و مشاجره نداشته‌ام و همه این شایعات و مسایلی که مطرح شده تکذیب می‌شود.

فرماندار شهرستان بویراحمد با تقدیر و تشکر از همراهی و همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به جهت برگزاری انتخابات تقدیر و تشکر و با بیان این‌ مطلب که انتخابات حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا تمام شده است، افزود: برخی شایعات اهانت به هیئت اجرایی و هیئت نظارت و شورای نگهبان است، چون در همه شعب از این هیئت‌ها حضور داشتند بنابراین مردم تحت‌تأثیر شایعات قرار نگیرند.

وی با بیان این‌که از همه کسانی که به نحوی در اجرا و برگزاری انتخابات همکاری داشتند تشکر و قدرانی می‌کنم، خاطرنشان کرد: از حضور حماسی مردم در انتخابات، آرامشی که در سراسر شهرستان حاکم بود، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی به جهت کمک در تأمین امنیت انتخابات، معتمدین محلی مردم و دستگاه‌ها و ادارات مختلف و رسانه‌های مختلف که در برگزاری انتخابات همکاری کردند تشکر و قدردانی می‌کنم.

*عکس تزیینی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha