• چهارشنبه / ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۶:۵۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 94121913029
  • منبع : نمایندگی سمنان

یک روانشناس:

مهارت دفاع از سلامت و قدرت مقابله با تنش‌ها یک ضرورت است

مهارت دفاع از سلامت و قدرت مقابله با تنش‌ها یک ضرورت است

ایسنا/سمنان یک روانشناس با اشاره به پرتنش بودن محیط کاری و زیست بسیاری از افراد جامعه، گفت: مهارت دفاع از سلامت و قدرت مقابله با تنش‌ها در جامعه امروز یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

یک روانشناس با اشاره به پرتنش بودن محیط کاری و زیست بسیاری از افراد جامعه، گفت: مهارت دفاع از سلامت و قدرت مقابله با تنش‌ها در جامعه امروز یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، «محمدرضا مقدسی» در کارگاه دو روزه تاب‌آوری در بهزیستی شاهرود، با بیان این‌که تاب‌آوری رشد پس از ضربه و ارتقاء پس از یک آسیب را توصیف می‌کند، اظهار کرد: اگر فردی پس از آسیب روحی بتواند سلامت از دست‌رفته را بیابد از لحاظ روانشناسی و رفتاری، یک فرد تاب‌آور است.

وی گفت: تاب‌آوری چهره مقاومت هر فرد در برابر سختی‌ها و قدرت سازگاری و سازندگی در شرایط پرتنش و آسیب‌زا است.

این مدرس و پژوهشگر با اشاره به افزایش تنوع و تعدد آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: در این شرایط پرتنش مهارت دفاع از سلامت و قدرت مقابله با تنش‌ها یک ضرورت است.

مقدسی با بیان این‌که تاب‌آوری مخاطب عام دارد، تصریح کرد: معتادان بهبودیافته، کودکان بی‌سرپرست، مربیان مهدکودک، مشاوران و روانشناسان، مددکاران و کارکنان توان‌بخشی و ... از مهم‌ترین مخاطبان تاب‌آوری هستند.

وی با اشاره به‌ضرورت برگزاری آموزش تاب‌آوری برای گروه‌های هدف افزود: در این کارگاه مبانی و کلیات تاب‌آوری، مقایسه و درک تاب‌آوری و آسیب‌پذیری کودکان، نشانه‌ها، ویژگی‌ها و روش‌های اندازه‌گیری تاب‌آوری، روش‌ها و شیوه‌های تربیتی با رویکرد توسعه تاب‌آوری تدریس می‌شود.

این کارشناس ارشد رفتار با بیان این‌که این کارگاه برای مربیان و مشاوران و مسئولان مراکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست برگزار شده است، گفت: برخورد مناسب و تاب‌آور بودن مسئولان و مربیان این مراکز کمک می‌کند این کودکان بتوانند از پس چالش‌ها و مشکلات خود برآیند و در واقع برای این کودکان حامل پیام امید باشند.

مقدسی با اشاره به این‌که آسیب‌دیدگان می‌توانند منشأ آسیب باشند، خاطرنشان کرد: فراهم کردن زیرساخت‌های لازم اجتماعی و اقتصادی و بستر مناسب برای آموزش‌های مناسب به آسیب‌دیدگان اجتماعی، از بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات احتمالی جلوگیری می‌کند.

به گزارش ایسنا، کارگاه تاب‌آوری به همت بهزیستی شاهرود و برای مسئولان و مربیان مراکز شبه خانواده استان سمنان در شهرستان شاهرود برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha