• دوشنبه / ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۰:۴۱
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 94122414890
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

سرکنسول پاکستان:

مطالعات امکان‌سنجی راه آهن بندر چابهار و گوادر از برنامه‌های پاکستان

مطالعات امکان‌سنجی راه آهن بندر چابهار و گوادر از برنامه‌های پاکستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان سرکنسول پاکستان گفت: در سفری که استاندار سیستان و بلوچستان و هیئت همراه به گوادر پاکستان داشتند توافق کردند خط راه آهن بین دو بندر گوادر و چابهار عملیاتی شود، به همین منظور مسئولین کشور پاکستان و بندر گوادر مطالعات امکان‌سنجی این موضوع را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

سرکنسول پاکستان گفت: در سفری که استاندار سیستان و بلوچستان و هیئت همراه به گوادر پاکستان داشتند توافق کردند خط راه آهن بین دو بندر گوادر و چابهار عملیاتی شود، به همین منظور مسئولین کشور پاکستان و بندر گوادر مطالعات امکان‌سنجی این موضوع را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، طاهر محمود قریشی طی بازدید از بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری افزود: در راستای سفر هیات ایرانی به سرپرستی مهندس علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد و مدیرکل بنادر و دریانوردی جهت روابط اقتصادی به بندر گوادر داشتند، هیاتی اقتصادی از کشور پاکستان در اردیبهشت ماه سال جاری برای انجام مذاکرات در زمینه‌های ترانزیت، ترانشیب، کشتیرانی و برقراری خط مسافری به ایران سفر خواهند داشت.

محمود قریشی در جواب سوالی مبنی بر این‌که ارزیابی شما از بندر چابهار نسبت به بندر گوادر چیست؟ گفت: بندرگوادر پاکستان در نقشه جهان همانند کودک تازه متولد شده است، اما بندر چابهار همانند فرد جوانی است که امکانات، تجهیزات، موقعیت و توسعه بیشتری نسبت به بندر گوادر پاکستان دارد.

وی اظهار کرد: بندر چابهار و گوادر هر دو دارای پتانسیل‌های فراوانی هستند و این دو بندر به عنوان خواهرخوانده تلقی می‌شوند، و ما امیدواریم با سفر مقامات دو کشور بتوانیم از فرصت‌های دو بندر به صورت عملی برای نسل‌های آینده استفاده کنیم.

*عکس تزیینی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha