• چهارشنبه / ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۱:۳۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 95011805991
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

اوقات فراغت ضامن سلامت و بهداشت روانی

اوقات فراغت ضامن سلامت و بهداشت روانی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیر فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی، گفت: اوقات فراغت تضمین کننده سلامت و بهداشت روانی انسان بوده و اشتغال مستمر موجب خستگی جسمی و ذهنی می‌شود.

مدیر فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی، گفت: اوقات فراغت تضمین کننده سلامت و بهداشت روانی انسان بوده و اشتغال مستمر موجب خستگی جسمی و ذهنی می‌شود.

«حمید مرادی» در‌گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری مادی و معنوی برای رشد سالم و تربیت صحیح فرزندان در واقع اساسی‌ترین و مهمترین سرمایه‌گذاری خانوادگی و اجتماعی و مالی است.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی فعالیت‌های اوقات فراغت نوجوانان و برآوردن نیازمندی‌های آنان باید از جنبه‌های فردی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و دینی مورد توجه قرار گیرد.

مدیر فرهنگی جهاد دانشگاهی استان با اشاره به اینکه اوقات فراغت همواره بستر مناسبی برای بروز خلاقیت‌ها است، تصریح کرد: انسان در اوقات فراغت آزادانه می‌اندیشد و در حل مسائلی که در حوزه شناختی او مطرحند از تفکر خلاق بهره می‌گیرد.

مرادی با بیان اینکه یکی از ابزارهای مهم در غنی‌سازی اوقات فراغت مطالعه است، بیان کرد: مطالعه یک کتاب یا سرگذشت انسان‌ها می‌تواند به زندگی معنا و هدف ببخشد و دیدگاه تازه‌ای را برای او به ارمغان بیاورد.

وی عنوان کرد: یکی از وظایف مهم والدین در غنی‌سازی اوقات فراغت پرورش روح خداجویی بوده که در آن انسان همه جا و همه حال با خدا باشد.

مدیر فرهنگی جهاد‌دانشگاهی استان، ادامه داد: به نوجوان خود به طور عملی بیاموزد که خداوند مظهر آرامش، عشق بوده و ریشه بسیاری از مشکلات با دعا و توکل برطرف می‌شوند.

مرادی یادآور شد: اولین قدم برای استفاده بهینه از فرصت و اوقات فراغت، داشتن یک برنامه کارآمد و درست است.

وی با بیان اینکه باید برای لحظه‌های عمرمان حساس باشیم، خاطر نشان کرد: زندگی و عمر برای انسان نعمتی بی‌بدیل و فرصتی بی‌نظیر بوده که هرگز قابل بازگشت نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha