• پنجشنبه / ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۵:۲۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 95012611268
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

مشاور فرهنگی رئیس جهاد دانشگاهی:

باید ادبیات منشور حقوق دانشجویی برآمده از قرآن و روایات باشد

باید ادبیات منشور حقوق دانشجویی برآمده از قرآن و روایات باشد

ایسنا/خراسان رضوی مشاور فرهنگی رئیس جهاد دانشگاهی اظهار کرد: در رساله حقوق امام سجاد(ع) مهمترین حق بر گردن انسان بندگی خداست و خدا دنیا و آخرت این بنده را تامین می‌کند؛ باید ادبیات منشور حقوق دانشجویی برآمده از قرآن و روایات باشد.

مشاور فرهنگی رئیس جهاد دانشگاهی اظهار کرد: در رساله حقوق امام سجاد(ع) مهمترین حق بر گردن انسان بندگی خداست و خدا دنیا و آخرت این بنده را تامین می‌کند؛ باید ادبیات منشور حقوق دانشجویی برآمده از قرآن و روایات باشد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، دکتر مهدی فیض روز گذشته، 25 فروردین ماه، در نشست نقد و بررسی منشور حقوق و مسئولیت‌های دانشجویی در جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: یکی از مبانی ما در تدوین این منشور روایات و احادیث و نیز قرآن است.

وی ادامه داد: ما باید به حقوق با نگاه و ادبیات جدیدی نظر داشته باشیم. قائل شدن هر حق در دانشگاه وظیفه‌ای ایجاد می‌کند. در قرآن و رساله حقوق امام سجاد(ع) کاملا ادبیات متفاوتی در خصوص حق وجود دارد. ادبیات حق‌نویسی ما نیز باید به ادبیات قرآن نزدیک شود.

مشاور فرهنگی رئیس جهاد دانشگاهی با تاکید بر اینکه در حق‌نگاری باید عهده‌دار حق را نیز مشخص کرد، یادآور شد: در رساله‌ حقوق امام سجاد(ع) نیز مسئول حق مشخص می‌شود. علاوه بر این باید منشاء حق نیز مشخص باشد که چه کسی آن را تعیین می‌کند و سلایق نیز نتواند در آن تغییری ایجاد کند.

فیض در ادامه سخنان خود با بیان اینکه دانشگاه آخرین فرصت برای تعلیم و تربیت است، خاطرنشان کرد: پس از دانشگاه نظامی که بتواند تربیت و تعلیم افراد را به صورت هدفمند پیش برد، وجود ندارد. خصوصا در دوره چهار ساله کارشناسی باید همه آنچه که از یک انسان ایده‌آل مورد انتظار است، تحقق یابد.

وی اضافه کرد: تنها فرصت آماده‌سازی افراد برای ایفای نقش در آینده همین دوران دانشجویی است.

مشاور فرهنگی رئیس جهاد دانشگاهی تاکید کرد: در واقع باید این احساس وظیفه در نظام آموزش عالی ما وجود داشته باشد که بخواهد برای آینده یک پدر خوب، یک مادر خوب، یک معلم خوب، یک سیاست‌مدار خوب و... تربیت کند.

فیض با بیان اینکه یک دانشجو باید در دوره دانشجویی سلایق سیاسی را بیاموزد، اظهار کرد: ما هفت نقش مختلف در این منشور تعیین کرده‌ایم. یک دانشجو باید پس از دوران دانشجویی در حوزه‌های مناسکی و عبادی، اهمیت به خود، اهمیت به اخلاقیات و تعاملات اجتماعی، اهمیت در فعالیت‌های سیاسی، فعالیت‌های شغلی و اقتصادی، محیط زیست و منابع طبیعی و خانواده به خوبی تربیت شده باشد.

وی اضافه کرد: در واقع در این منشور باید حقوقی تنظیم می‌شد که فارغ‌التحصیل دانشگاه در این هفت نقش به خوبی تربیت شده باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha