• پنجشنبه / ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 95012611271
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

رئیس کمیسیون طرح دانشجویی دبیرخانه شورای عالی نقلاب فرهنگی:

نقش حق در منشور جدید حقوق و مسئولیت‌های دانشجویی بیشتر از تکلیف است

نقش حق در منشور جدید حقوق و مسئولیت‌های دانشجویی بیشتر از تکلیف است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس کمیسیون طرح و مشاوره دانشجویی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به منشور حقوق و مسئولیت‌های دانشجویی اظهار کرد: نقش حق در این منشور برای دانشجو بیش از تکلیف است.

رئیس کمیسیون طرح و مشاوره دانشجویی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به منشور حقوق و مسئولیت‌های دانشجویی اظهار کرد: نقش حق در این منشور برای دانشجو بیش از تکلیف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، محمدحسین مطهری روز گذشته، 25 فروردین ماه، در نشست نقد و بررسی منشور حقوق و مسئولیت‌های دانشجویی در جهاددانشگاهی خراسان رضوی اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال‌های اخیر سعی کرده از روزمرگی برآورده کردن نیازهای آموزش عالی فاصله گرفته و به سمت تدوین برنامه‌های راهبردی پیش رود.

وی ادامه داد: نکته اصلی که در باب تکمیل اقدامات راهبردی وجود داشت، این بود که ما بیشتر از نهادها انتظار پاسخگویی داریم و کمتر به اقشار جامعه توجه می‌کنیم. به همین جهت سعی ما بر این است که در نقشه جامع علمی کشور نقش‌های جدید دانشگاهی تولید و استخراج شود.

رئیس کمیسیون طرح و مشاوره دانشجویی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص وظایف این کمیسیون عنوان کرد: از وظایف اصلی این کمیسیون بررسی و خوانش و نیز اصلاح بستر و شیوه‌نامه‌ها بود، اما اگر بدون توجه به نقشه راه در این مسیر حرکت می‌کردیم، دچار عدم همه‌جانبه‌نگری می‌شدیم.

مطهری با بیان اینکه ما از ظرفیت خوبی در حوزه اندیشمندان معارف برخورداریم، گفت: یکی از تجربیات خوبی که در سایر کشورها اتفاق افتاده این است که منشور حقوق دانشجویی در آنها تدوین شده است.

وی درباره نحوه نگارش این منشور تصریح کرد: این منشور به شکلی متناظر نگاشته شده است. در واقع حقوق دانشجویی در این منشور نسبت به مسئولیت‌ها بیشتر است. در این منشور فصل‌هایی مانند حقوق بنیادین دانشجویی، حقوق و مسئولیت‌های مالکیت فکری و... نگاشته شده است.

رئیس کمیسیون طرح و مشاوره دانشجویی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه این منشور تاکنون سه مرتبه ویراست شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر سعی می‌کنیم خوانش نخبگان و دانشجویان را در خصوص این منشور داشته باشیم و بر همین اساس در هر دانشگاه یکی از فصل‌های آن را مورد بررسی قرار داده تا دانشجویان نیز نظرات خود را در این خصوص ابراز دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha