• یکشنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۴:۳۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 95021207085
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

وجود 136 نقطه پر تصادف در جاده‌های خراسان رضوی

وجود 136 نقطه پر تصادف در جاده‌های خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی فرمانده پلیس راهور خراسان رضوی گفت: در خراسان رضوی 136 نقطه پر تصادف وجود دارد که 50 درصد آن‌ها مرتفع شده است.

فرمانده پلیس راهور خراسان رضوی گفت: در خراسان رضوی 136 نقطه پر تصادف وجود دارد که 50 درصد آن‌ها مرتفع شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، سرهنگ هادی امیدوار امروز 12 اردیبهشت ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در معاونت اجتماعی ناجا برگزار شد، با اشاره به اینکه استفاده از اصطلاح «نقاط حادثه‌خیز» اشتباه است، تصریح کرد: در خراسان رضوی 136 نقطه پر تصادف وجود دارد که 50 درصد آن‌ها مرتفع شده و بخش دیگری نیز پیش از عید مورد بررسی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: 10 محور پر تصادف روستایی توسط کارشناسان انتظامی، اداره‌کل راه و شهرسازی و کارشناسان اداره‌کل حمل و نقل شناسایی شده است که مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

امیدوار با تاکید بر برخورد با تخلفات ناوگان عمومی و شخصی، عنوان کرد: بیش از 40 روش توسط دارندگان ناوگان عمومی به‌کار گرفته می‌شد تا نشانگرهای سرعت خودروهای آنان درست عمل نکند و در مقطع زمانی 10 تا 15 روزه این روش‌ها شناسایی و در حال حاضر با کسانی که تخلف کنند، برخورد شدیدی صورت می‌گیرد.

فرمانده پلیس راهور خراسان رضوی به 5 تخلف تاثیرگذار اشاره و اظهار کرد: سرعت و سبقت غیر مجاز، انحراف به چپ، استفاده از تلفن همراه و نبستن کمربند ایمنی این پنج نوع تخلف هستند که به صورت ویژه برای بررسی در دستور کار قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه برخی از رانندگان برای عبور از طرح‌ها ارقام پلاک خودروی خود را تغییر می‌دهند، گفت: دوربین تخلفات را ثبت می‌کند، اما ممکن است به این دلیل که جابه‌جایی رقم‌ها صورت گرفته تخلف برای خودروی دیگری به ثبت برسد.

امیدوار با اشاره به راه‌اندازی گشت‌های ویژه جاده‌ای، عنوان کرد: در گذشته این گشت‌ها غیر متمرکز بودند، اما به جهت افزایش کارایی در پلیس‌راه استان تجمیع شده‌اند. گشت‌های ویژه با همکاری دیگر گشت‌های غیر سازمانی به صورت شبانه‌روزی در مجموع مسیرها تردد دارند.

وی ادامه داد: آمار برخورد با تخلفات در طرح نوروزی 20 درصد افزایش داشت که این امر موجب کاهش 30 درصدی تصادفات در این مقطع زمانی شد.

امیدوار با اشاره به کاهش 40 درصدی تصادفات در فروردین ماه سال جاری، اظهار کرد: آمار تصادفات در طرح نوروزی تا 30 درصد کاهش داشت و 58 درصد تلفات استان مربوط به چهار شهر مشهد، سبزوار، نیشابور و تربت‌حیدریه بوده که به همین جهت طرح تغییر نیرو و امکانات این چهار شهر به وجود آمده است.

فرمانده پلیس راهور خراسان رضوی ادامه داد: در محور تربت‌حیدریه به پاسگاه رباط‌سنگ اقداماتی انجام شد تا مسیر نامتناسب این جاده وضعیت بهتری پیدا کند که این موضوع موجب کاهش تصادفات شده است همچنین مسیر شمال در تجهیز نیرو و امکانات نیز در برنامه‌های ویژه ما قرار گرفته است که بیش از 27 درصد تصادفات در 30 کیلومتری مشهد اتفاق می‌افتد.

امیدوار با بیان اینکه در خصوص ایمن‌سازی جاده‌ها نیز اقداماتی صورت گرفته است، گفت: متاسفانه نوع استفاده رانندگان از بعضی امکانات موجب آسیب رسیدن به آن‌ها می‌شود.

امیدوار با بیان اینکه دوربین‌های محور غرب و شمال پیش از نوروز تجهیز و به‌ روزرسانی شده است، اظهار کرد: این دوربین‌ها مربوط به مرحله اول نصب دوربین بوده‌اند و به همین دلیل نیاز به بازیابی و به‌ روزرسانی داشتند.

فرمانده پلیس راهور استان یادآور شد: پیش از شروع سال با همت معاونت فناوری اطلاعات ناجا این دوربین‌ها به‌ روزرسانی و قابلیت محاسبه میانگین سرعت به آن‌ها اضافه شد تجهیز دوربین‌ها یکی از علل کاهش تصادفات بود.

وی با تاکید بر اینکه به دلایل مختلف سال گذشته در استان افزایش 11 درصدی تلفات جاده‌ای و 6 درصدی تعداد مجروحان را داشته‌ایم، بیان کرد: تغییر مسیر سفر، تغییر کاربری راه‌ها، راه‌های روستایی، تاسیس شهرستان‌های جدید و ... موجب این افزایش‌ها بود.

امیدوار با اشاره به اقدامات زمستانی پلیس‌راه، تصریح کرد: همه اقداماتی که در سال گذشته اجرایی شده و نتایج خوب داشته‌اند در نوروز سال جاری نیز انجام شدند و خوشبختانه توانستیم یکی از استان‌های موفق در کاهش تلفات و تصادفات علی‌رغم حجم بالای سفر و تغییر مسیر سفر از شمال به غرب باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha