• شنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۷:۲۱
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 95021810862
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران

ایشی‌گورو و فردوسی‌پور در نمایشگاه کتاب

ایشی‌گورو و فردوسی‌پور در نمایشگاه کتاب

ترجمه‌ امیرمهدی حقیقت از رمان آخر کازوئو ایشی‌گورو با نام «غولِ مدفون» منتشر و در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شد.

ترجمه‌ امیرمهدی حقیقت از رمان آخر کازوئو ایشی‌گورو با نام «غولِ مدفون» منتشر و در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شد.

به گزارش بخش ادبیات و کتاب ایسنا، در معرفی این کتاب عنوان شده است: رمان «غولِ مدفون» جایگاه منحصر به‌فردتری برای کازوئو ایشی‌گورو (1954) به ارمغان آورد. این رمان که در سال 2015 منتشر شد روایتی‌ است رازآلود درباره‌ گم‌شدن و گذشته؛ مولفه‌هایی که همیشه در نوشته‌های این نویسنده حرف نخست را می‌زنند و باعث می‌شوند تا او مدام به این بیاندیشد که در آن سوی مه چه چیزهایی پنهان شده است... رمان در پروسه‌ زمانی قرن شش میلادی در بریتانیا می‌گذرد. فضایی پرجادو و ناامن... زوجی در جست‌و‌جوی پسرِ گمشده‌شان دل به جاده می‌زنند و هر چه جلوتر می‌روند درمی‌یابند که چگونه در محاصره‌ شخصیت‌های عجیب قرار گرفته‌اند و چقدر زمان بر آن‌ها سیطره دارد... آن‌ها نگران بیدار شدن غولی هستند که زیر خاک نفس می‌کشد... ایشی‌گورو در این رمان با احضار باورهای اساطیری یونان قدیم و در هم آمیختن‌شان با تاریخِ پرآشوب انگلستان بعد از خروج امپراتوری روم تصویری نمادین از طبقه‌ محروم و بی‌چیزی می‌سازد که با مُردن خو کرده‌اند. «غولِ مدفون» جوری خواننده را با خود همراه می‌کند که در نهایت رمان و با رازگشایی نویسنده از اتفاق‌های محوری درمی‌یابد سفری همه‌جانبه داشته در زمان و اسطوره و تاریخ. رمانی از نویسنده‌ای نفرین‌ساز...

امیرمهدی حقیقت سالِ گذشته نیز ترجمه‌ «سوکور تانازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش» از هاروکی موراکامی دیگر نویسنده مطرح ژاپنی را به بازار فرستاد که تا کنون چند بار تجدید چاپ شده است.

نشر چشمه که «غولِ مدفون» و «سوکور تانازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش» را منتشر کرده مجموعه‌ داستان‌های ایشی‌گورو را هم به بازار فرستاده است.

***

این نشر همچنین با اعلام این‌که در نمایشگاه کتاب امسال (در شهر آفتاب) با ده‌ها عنوان کتاب جدید و بیش از 300 عنوان تجدیدچاپی حاضر شده است، کتاب‌های پرفروشش در نمایشگاه را به این شرح معرفی کرد: در سه روز نخست نمایشگاه و با توجه به آمار فروش تا پایان روز جمعه در میان آثار تازه منتشرشده‌ ایرانی این انتشارات مجموعه‌ داستان «بنی‌آدم» از محمود دولت‌آبادی، «رساله درباره‌ نادر فارابی» از مصطفی مستور، «پاییز فصلِ آخر سال است» از نسیم مرعشی، «سرخِ سفید» از مهدی یزدانی‌خُرّم» و «سوءقصد به ذات همایونی» از رضا جولایی بیشترین فروش را داشته‌اند. هرچند روز جمعه رمان‌هایی مانند «آداب دنیا» از یعقوب یادعلی که تازه به نمایشگاه آمده و «خون‌مرده‌گی» از الهام فلاح نیز همراه با مجموعه‌ داستان علی خدایی؛ «از میان شیشه، از میان مه» فروش بالایی داشتند.

در بخش رمان‌های خارجی تازه‌ منتشرشده نیز فارغ از فروش آثاری مانند «جزء از کل» یا «سوکورو تانازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش»، رمان مستند «فرار از اردوگاه چهارده» فروش بالایی داشته است. همچنین رمان آلخو کارپانتیه با نام «رد گم» از پرفروش‌های این انتشارات بوده‌ است. مجموعه آثار اورهان پاموک با ترجمه‌ عین‌له غریب نیز از موفق‌های نمایشگاه امسال هستند. هرچند تا دو روز آینده آخرین ترجمه‌ این مترجم یعنی «شوری در سر» به نمایشگاه می‌رسد. همچنین ترجمه‌ تازه‌ پیمان خاکسار با نام «برفک» نوشته‌ دان دلیلو به سبد پرفروش‌های این نشر آمده است.

این انتشارات همچنین از فروش خوب آثار جدیدی مانند «تماشای رنج دیگران» از سوزان سانتاگ، «کلمات تنم را کبود کرده‌اند» از نسرینا رضایی و همچنین آثار گروس عبدالملکیان خبر داد.

***

علاقه‌مندان می‌توانند در پنجمین روز نمایشگاه کتاب تهران در یکشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۴ و در غرفه نشر یادشده با عادل فردوسی‌پور دیدار کنند.

این نشر تاکنون کتاب‌های «فوتبال علیه دشمن» و «هنر شفاف‌اندیشیدن» را از این مترجم، مدرس دانشگاه و گزارشگر منتشر کرده که بنا بر اعلام، کتاب «هنر شفاف اندیشیدن» به چاپ بیست و پنجم رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۲-۱۸ ۲۰:۱۲

به عشق اين نثر مي رم نمايشگاه