• پنجشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۴:۴۱
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 95023019128
  • منبع : نمایندگی قم

/همایش دکترین مهدویت/

رئیس انجمن موبدان تهران: باور به موعود مسئله مشترک همه ادیان است

رئیس انجمن موبدان تهران با بیان اینکه ادیان مشترکات زیادی دارند، گفت: دغدغه همه پیامبران این بوده که ما را به سوی خدای یکتا و بی‎همتا ببرند و انسانیت را در جهان حاکم کنند و در باور به موعود نیز این اشتراک وجود دارد.

رئیس انجمن موبدان تهران با بیان اینکه ادیان مشترکات زیادی دارند، گفت: دغدغه همه پیامبران این بوده که ما را به سوی خدای یکتا و بی‎همتا ببرند و انسانیت را در جهان حاکم کنند و در باور به موعود نیز این اشتراک وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، اردشیر خورشیدیان در همایش دکترین مهدویت در مدرسه امام کاظم(ع) در سخنانی گفت: بزرگترین دیو در دنیا دروغ و بعد از آن فرقه پرستی و خودپرستی و هر چیزی غیر از خداست.

وی ادامه داد: باوری که در کتاب آسمانی ما اوستا هست این است که بدون تردید حتما یک منجی خواهد آمد و زمانی می‎آید که انسان‎ها هم در عقل و هم اخلاق به پیشرفتی برسند که سوشیانت بهترین‌ها و نیک‌ترین افراد را در دنیا بتواند به کمک بگیرد.

خورشیدیان در تعریف افراد نیک عنوان کرد: کسی نیک است که حقی که برای خود قایل است برای دیگران هم قایل باشد و این دیگری نیز همه انسان‌ها را شامل است و نه افراد فرقه خود.

رئیس انجمن موبدان تهران تصریح کرد: منجی‌ای که ما به نام سوشیانت می‌شناسیم همه پارسائیان جهان را رهبری می‌کند و او با گفتار نیک و پندار نیک اندیشه خود را جهانی می‌کند.

وی با بیان اینکه ادیان مشترکات زیادی دارند، اظهار کرد: دغدغه همه پیامبران این بوده که ما را به سوی خدای یکتا و بی همتا ببرند و انسانیت را در جهان حاکم کنند و ما معتقدیم هدف وسیله را توجیه نمی‌کند و نمی‌توان برای حاکمیت اندیشه نیک با گفتار و رفتار بد این کار صورت بگیرد.

وی اظهار کرد: با گفتار و کردار نیک می‌توان اندیشه را حاکم کرد و با کشتن و جنایت و ... نمی‌توان اندیشه نیکی را در جهان حاکمیت بخشید همان طور که برخی کشورها این راه را انتخاب کرده‌اند.

خورشیدیان تصریح کرد: براساس اعتقاد ما بعد از ۱۲ هزار سال روز رستاخیز است و همه پارسائیان به سوشیانت نهایی کمک خواهند کرد و اهرمن دوستان و اهرمن یاران با ارشاد عالمانه که وسایل آن فراهم خواهد شد کنار زده می‌شوند و جهان به سوی آبادانی و پیشرفت خواهد رفت و آزادی و عدالت اجتماعی به نهایت خود خواهد رسید.

وی تاکید کرد: عقیده شیعیان در بحث منجی با زرتشتیان بسیار نزدیک است و همه انسان‌ها فطرتا دوست دارند بیشترین عدالت بر دنیا حاکم شود و ما هم معتقدیم که سوشیانت نهایی و یا مهدی شما بدون کشت و کشتار اندیشه خود را بر دنیا حاکم می‌کند.

وی افزود: سوشیانت واژه‌ای عام است و می‌تواند اسامی خاصی بر این واژه عام بار کرد و در کتاب ما طوری نیست که همانند تورات و انجیل بخواهد از واژه‌ای مانند احمد برای نبوت پیامبر اسم برده باشد.

این محقق زرتشتی بیان کرد: همه باورمندان به ادیان الهی و اهورایی منظورشان درباره آخرالزمان یکی است؛ مانند اینکه خورشید یکی است ولی عرب به آن شمس و در انگلیسی چیز دیگری گفته می‌شود؛ آنچه مسلم است ظهور محقق خواهد شد و عدالت در همه دنیا تجلی و گسترش می‌یابد البته در طریقت و شریعت اختلافاتی داریم.

وی تاکید کرد: امیدواریم روزی به وجدان بیداری برسیم و همه در راستای ایجاد عدالت تلاش کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha