• جمعه / ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 95023119499
  • منبع : نمایندگی قم

/همایش دکترین مهدویت/

یک محقق بیان کرد: تفاوت میان رژیم اسرائیل و اعتقاد یهودیان به ماشیح

یک عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی (ره)گفت: اسرائیل رژیمی است که با توطئه ایجاد شده به تبیین ۱۲ تفاوت میان موعود ماشیح یهودیان و رژیم کنونی اسرائیل پرداخت.

یک عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی (ره)گفت: اسرائیل رژیمی است که با توطئه ایجاد شده به تبیین ۱۲ تفاوت میان موعود ماشیح یهودیان و رژیم کنونی اسرائیل پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین طاهری در کمیسیون موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) همایش دکترین مهدویت گفت: اعتقاد به موعود نه تنها در ادیان بلکه در تفکرات بشری هم وجود دارد؛ ولی سه فرقه شیعه، مسیحیت پروتستان و یهودیت ارتدوکسی فرقی هستند که مبنای تفکر آنان موعود است و اگر این مبنا را برداریم چیزی از آن باقی نمی‌ماند.

وی با بررسی ماشیح به عنوان موعود یهودیان افزود: ماشیح فردی از تبار داوود است و همراه با نجات و حوادث خارق العاده می‌آید و دو موعود نهایی یعنی کوروش، موسی(ص) و در نهایت نیز منتظر موعود نهایی خود هستند.

این عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه در تلمود به عنوان منبع فقهی یهود، بحث ماشیح بسیار مهم است، گفت: حضور الیاس قبل از مسیح، عدم احترام به والدین، سستی روابط خویشاوندی، طرد مومنان و هرج و مرج و ... از دید یهودیان از علائم ظهور ماشیح است و یا در تلمود دیدگاه عرفانی وجود دارد که دو هزاره سوم را دوره ماشیحانی می‌نامند.

این محقق عنوان کرد: در فلسفه یهود، نگاه به ماشیح نگاه عقلانی سازی است؛ برخی معتقدند که رستاخیز قبل از ظهور ماشیح می‌آید و رفاه فراگیری ایجاد می‌شود و در مجموع به دنبال عقلانی سازی هستند.

این عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) گفت: در عرفان نگاهی کاملا عرفانی به دولت ماشیح دارند و ماشیح فردی است که بعد از آوارگی یهودیان آنان را جمع می‌کند و دولت یهود را ایجاد می‌کند.

وی افزود: البته برخی قوم‌گرا بودند و جریان سومی نیز محافظه کار هستند و عبری را کنار گذاشتند و شنبه را یکشنبه کردند که این جریان با جریان صهیونیسم مسیحیت همگرا شدند و ماشیح فردی، تضعیف شد.

طاهری عنوان کرد: جریان صهیونیسم مسیحی جریان جدیدی است که مطرح کرده ما باید دولتی را در ارض موعود ایجاد کنیم که اسناد ایجاد رژیم صهیونیستی امروز ریشه در انگلیس و هرتزل و ... دارد و در این راه گام‌هایی برداشتند یعنی مسیحیت صهیونیست و ملی گراها تفکر صهیونیسم سیاسی را ایجاد کردند و اسرائیل محصول این تفکر است.

وی افزود: انقلاب اسلامی در مقابل تفکر صهیونیست ایستاد که بخشی از آن یهودی و برخی مسیحی هستند و امروز هم ما در مقابل این رژیم ایستاده‌ایم.

این محقق تصریح کرد: این اعتقاد که اول دولت ساخته شود و بعد منتظر دولت ماشیح هستند نشان می‌دهد چیزی جز توطئه حساب شده میان تفکرات صهیونیسم سیاسی نیست.

وی تاکید کرد: دولت ماشیحانی بیش از ۱۲ تفاوت با اسرئیل دارد و بسیاری از اعتقاداتی که در ظهور ماشیح وجود دارد در رژیم اسرائیل نیست زیرا اساس این رژیم توطئه‌ای سیاسی و نتیجه تفکری سیاسی از مسیحیت صهیونیسم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha