• جمعه / ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۴:۴۹
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 95023119506
  • منبع : نمایندگی قم

/همایش دکترین مهدویت/

فیض: حضور جهاد دانشگاهی در همایش مهدویت نماد همکاری حوزه و دانشگاه است

فیض: حضور جهاد دانشگاهی در همایش مهدویت نماد همکاری حوزه و دانشگاه است

دبیر کمیسیون دانشگاهی همایش دکترین مهدویت و رئیس مرکز امام و انقلاب جهاد دانشگاهی گفت: حضور جهاد دانشگاهی در همایش دکترین مهدویت نمادی از همکاری حوزه و دانشگاه است.

دبیر کمیسیون دانشگاهی همایش دکترین مهدویت و رئیس مرکز امام و انقلاب جهاد دانشگاهی گفت: حضور جهاد دانشگاهی در همایش دکترین مهدویت نمادی از همکاری حوزه و دانشگاه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، سیدمهدی فیض در مراسم اختتامیه همایش دکترین مهدویت به ارایه گزارشی از بخش دانشجویی این همایش پرداخت و گفت: یکی از رسالت‌های جهاددانشگاهی هدایت فکری دانشجویان و اساتید دانشگاه در راستای شکل‌گیری تمدن اسلامی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر آن تاکید دارند.

وی افزود: رهبرمعظم انقلاب اسلامی بر ایجاد تمدن اسلامی در کشور و سپس شکل‌گیری تمدن اسلامی در جهان اسلام تاکید فرموده اند و جهاد دانشگاهی نیز ماموریت خود می داند تا در این مسیر در میان دانشجویان و دانشگاهیان هدایتگری داشته باشد.

دبیر کمیسیون دانشگاهی همایش دکترین مهدویت گفت: سیری که مقام معظم رهبری در جهت تبیین الگوی تمدن نوین اسلامی با پیش زمینه سبک زندگی ایرانی و اسلامی ترسیم کردند از سوی جهاددانشگاهی به عنوان یک گفتمان مطرح است.

فیض با بیان اینکه جهاد دانشگاهی از سال ۱۳۸۰ در زمینه فعالیت‌های مهدوی تلاش علمی، هنری و ادبی داشته است، گفت: تاکنون ۹ دوره جشنواره مهدویت از سوی این نهاد دانشگاهی برگزار شده است و دانشجویان و دانشگاهیان در زمینه آموزه‌های مهدویت به فعالیت‌های علمی و هنری و ادبی پرداخته اند.

رئیس مرکز امام و انقلاب جهاد دانشگاهی بیان کرد: با تعامل با موسسه آینده روشن تصمیم گرفتیم تا بخش دانشگاهی همایش دکترین مهدویت را ایجاد کنیم و در این راستا از شش ماه قبل برنامه‌ریزی لازم صورت گرفت و محور مقالات در ۵۷ موضوع استخراج و به دانشگاهیان ارایه شد.

فیض تصریح کرد: با اعلام فراخوان، ۹۴ مقاله از سوی دانشگاهیان دریافت شد که 10 مقاله برگزیده و در همایش دکترین مهدویت ارایه شد.

وی از برپایی نمایشگاه آثار ادبی و هنری دانشجویان از روز شنبه اول خرداد ماه به مدت ۵ روز در فرهنگسرای ابن سینای تهران خبر داد و گفت: امیدواریم در سال‌های آتی شاهد حضور پررنگ‌تر قشر دانشگاهی در این همایش باشیم که جلوه‌ ای از وحدت حوزه و دانشگاه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha