• یکشنبه / ۲ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 95030200604
  • خبرنگار : 71424

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران:

انحلال مدرسه "فرزانگان 1" صحت ندارد

انحلال مدرسه "فرزانگان 1" صحت ندارد

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران شنیده‌هایی مبنی بر انحلال مدرسه "فرزانگان 1" را رد کرد و گفت: مدرسه فرزانگان 1 را به جهت کمی و کیفی توسعه خواهیم داد.

مسعود ثقفی در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» ایسنا، در توضیح علت تجمع روز گذشته برخی فارغ‌التحصیلان مدارس فرزانگان 1 در مقابل ساختمان آموزش و پرورش شهر تهران اظهار کرد: برخلاف آنچه مطرح شده بود انحلال مدرسه فرزانگان 1 صحت نداشته و از شایعات سازمان یافته است.

وی افزود: مدرسه فرزانگان 1 بزرگترین مجتمع آموزشی تیزهوشان کشور است و زمانی که هیچ کدام از مدارس فرزانگان وجود نداشتند این مدرسه فعال بوده است، با این اوصاف مگر می‌شود کسی درباره انحلال این مدرسه صحبت کند؟

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه مدرسه فرزانگان 1 را به جهت کمی و کیفی توسعه خواهیم داد، گفت: در حیطه توسعه کمی، مکانی به مکان اولیه مدرسه فرزانگان 1 افزوده شده است که دانش آموزان ورودی جدید در آن مکان تحصیل خواهند کرد و کلیه دانش آموزانی که در پایه‌های دوم و سوم هستند در سال تحصیلی جدید نیز در همین مکان فعلی ادامه تحصیل می دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۲ ۱۳:۳۲

اين منحل کردن مدرسه نيست که ورودي جديد رو در حالي که جا و مکان و امکانات هست رو جاي ديگه ميبرن؟ همه نخبه ميپرورن ما هم... خوبه مراجعه به ايشون که گفت بودن مدارس سمپاد با مدارس نمونه دولتي تفاوتي نميکنه!!

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۲ ۱۳:۳۳

دروغ مي گن ما را جدا كردن بردن دبيرستان فرزانگان 6 خود خانم كردي مدير ان مجموعه اعلام كرد ما هيچ ربطي به فرزانگان 6 نداريم و كادر اموزشي خودمان را داريم

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۲ ۱۳:۳۵

اقدامي که مسئولين مربوطه از آن به عنوان "توسعه کمي" ياد مي کنند، انتقال دانش آموزان پايه نهم فرزانگان 1 به ساختماني جديد است که نه از نظر امکاناتي قبيل آزمايشگاه، سايت، آمفي تئاتر و... با ساختمان دبيرستان فرزانگان فعلي قابل مقايسه است و نه کادر با تجربه و آشنا با فضاي يک مدرسه ي سمپاد همچون دبيران فرزانگان فعلي دارد. لذا اين اقدام غيرکارشناسانه هيچ نتيجه اي جز افت کيفيت دبيرستان فرزانگان و دانش آموزان آن نخواهد داشت.

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۲ ۱۳:۴۳

از ابتدا پاسخ مشخصى داده نميشد و هر سرى مسئولين جواب هاى گنگى درين حيطه ميدادند و معلوم نبود كدامشان درست است . اين صحبت هم به نظر من جز وعده اى نيست

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۲ ۱۳:۴۷

سلام ميخواستم از شما يه سوالي بپرسم وقتي يه خبريو منتشر ميكنيد لطفن از صحتش مطمئن شيد! ما بچه هاي فرزانگان يك تجمع كرديم بخاطر اينكه آموزش و پرورش اجازه گرفتن ورودياي جديد را به مدرسه فرزانگان 1 نداده است و همچنين اين مدرسه شامل يه سري فرهنگ ها و همايش خاصي ست كه مختص به فرزانگان 1 ميباشد كه قاطي كردن دو مدرسه نتيجه اش انحلال تمامي اين فرهنگ ها و همايش هاست! ابتدا آموزش و پرورش به ما گفته بود بدليل كمبود جا نبايد ورودي بگيريم حال تمامي دانش آموزان پايه سوم مدرسه فرزانگان 1 ( همان مدرسه اي كه اسمش حالا شده فرزانگان 6 آن هم وسط سال ) ميخواهند به مدرسه فرزانگان بيايند اين با گفته ي آن ها كه ميگويند مدرسه فرزانگان جا ندارد در تناقض است!!! از خبرگزارای خواهش ميكنم كه بيشتر در اين موضوع بررسي كنيد ! ما ميخواهيم كه مدرسه مان را نجات دهيم!!! متشكرم!

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۲ ۱۴:۱۲

اين گردهمايي براي اعتراض به سياستهاي اشتباه و اطلاع رسانيهاي ضد و نقيض آموزش و پرورش، توسط اولياء دبيرستان و راهنمايي فرزانگان يك تهران شكل گرفته و دانش آموزان دخيل نبوده اند.تنها هدفشون احقاق حق دانش آموزانه.

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۲ ۱۵:۱۶

اميدوارم به زودي مسير درست و شفاف را انتخاب کنند و بيش از اين به اين مدرسه و دانش اموزان حال و گذشته و اينده ي ان ضربه نزنند...

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۲ ۱۵:۱۸

منظور ايشون از توسعه ي مدرسه انتقال بچه هاي ورودي جديد به مکانيه که امکانات آزمايشگاهي و پژوهشي آن يک دهم دبيرستان فرزانگان يک هم نيست اوليا رو هم با اين عنوان توجيه کردن که بچه ها هر وقت نياز به آزمايشگاه داشتن با اتوبوس از خيابان کارگر شمالي به حوالي ميدان فلسطين منتقل ميشن اين مسير طولاني رو به نياز شديد بچه ها به آزمايشگاه ها اضافه کنيد يعني يا هر هفته بايد ده پونزده تا اتوبوس بين اين دو ساختمان تردد کنه يا بچه ها ازين امکانات محروم ميشن

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۲ ۱۵:۱۹

اصلا معني نداره که يک مدرسه که کلا سه پايه ي تحصيلي داره رو در دو ساختمان تقسيم کنن!! بخشي از اهميت و خوبي همه مدارس به خصوص فرزانگان حضور افراد سال بالايي و فارغ التحصيلان مدرسه است تا به جوانتر ها مسير رو نشون بدن! چطور ميشه يک مدرسه داشت با فقط يک پايه ي تحصيلي!! يا يکي و نصفي!!! وضعيت معلم ها‌چه ميشه؟! مگر ميشه همزمان در دو ساختمان باشند يا يک روز يک ساختمان و يک روز ساختماني ديگر؟! اين ديگر اسمش بک مدرسه نبست! چه‌منطقي اصلا پشت اين کار هست؟! وقتي اين ساختمان فضاي کافي و کادر مناسب براي تعداد معقول دانش اموزان فرزانگان 1 را دارد و ميتواند مثل هر ساله تعداد مشخص ورودي و خروجي اش را داشته باشد ، چرا بايد دست به چنين اقدام عجيبي زد؟! چرا بايد وضعيت دانش اموزان حال و اينده را اينطور در هاله اي از ابهام قرار داد؟! متاسفانه مسئولين صرفا يک سري حرفها را براي ساکت کردن و ارام کردن فضا ميزنند اما پاي عمل که ميرسد... حتي پاسخگويي مناسب به مراجعه کنندگان به اموزش و پرورش در اين باره وجود ندارد و هر بار يک حرفي زده ميشود!!

avatar

توسعه ي کيفي معني نداره وقتي ساختمون فرزانگان 6 مثل فرزانگان 1 امکاناتي از قبيل (سايت، ازمايشگاه زيست و شيمي و فيزيک، اتاق نجوم، کارگاه سيموليشن، کارگاه هوافضا، کارگاه رباتيک و...) نداره...

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۲ ۱۵:۴۲

توسعه ي کيفي يني چي وقتي ساختمون شيش انقد از لحاظ آزمايشگاهي ضعيفه و باعث افت بچه ها ميشه.؟؟؟؟ با توجه به اين که گفته شده ورودي هاي جديد قراره به فرزانگان 6 منتقل شوند!!!!!

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۲ ۱۵:۴۵

دبيرستان ما بيشتر از جمعيت بچه هاي ورودي ظرفيت داره. يه کلاس سي نفره بيشتر از اين جمعيت ظرفيت داره. توسعه ي کمي يعني چي؟ کلي از کلاساي ما خالي بمونه و بچه هاي تيزهوش رو به مکاني منتقل کنن که امکان رشدشون وجود نداره. همين توسعه ي کيفي که ايشون اشاره کردن، آزمايشگاه هاي ما به دستگاه هايي مجهزه که از بعضياش فقط دو سه تا تو کل کشور هست، بعد قراره بچه هاي ورودي به ساختموني منتقل شن که آزمايشگاهش در حد مدارس معموليه.

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۲ ۱۶:۲۸

خب توسعه ي کيفي چي ميشه؟ امکانات فرزانگان 1 خيلي بهتر از فرزانگان 6 هست پس چرا ورودي هاي جديد بايد برن فرزانگان 6؟

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۲ ۱۹:۵۰

اگر قصد داشتند مدرسه را توسعه بدهند با توجه به دو برابر شدن فضاي مدرسه دو برابر هم ورودي مي گرفتند واضح است که نيت ديگري دارند و مي خواهند بعد از چند سال ساختمان واقع در خيابان سرپرست را ببندند

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۲ ۲۲:۵۶

ما از نمايشگاه علمي فرزانگان يک و 6 امسال بازديد داشتيم. به هيچ وجه قابل قياس نبود. بارها به ما ميگن فرزانگان 6 همون يک است.

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۳ ۰۰:۵۷

کدوم توسعه وقتي فرزانگان 6 نه آزمايشگاه بهتري داره، نه معلم و نه فضا و بقيه امکانات؟ ما معناي توسعه رو نميدونيم نکنه؟ اين که از انحلال هم بدتره! چه دليلي وجود داره براي اين کار وقتي قراره همه چيز افت کنه؟ مشخصه که قراره دستي دستي طوري بشه که انقد همه چيز رو به افول بره که درمقابلش انحلال آبرومندونه تر باشه! بعدم وقتي مدرسه اي ورودي نداره يعني منحل ميشه تا دوسال ديگه که همه ي دانش آموزاش فارغ التحصيل بشن ديگه! انقدر همه چيز سادس که بعيده کسي گول بخوره با اين حرفا

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۳ ۱۲:۰۴

به نظر اينجانب درباره اين تصميم بدون منطق و عجولانه بايست مقامات ارشد نظام ورود کنند و دليل تصميماتي که به افول و افت علمي دانش آموزان دامن ميزنند و هيچگونه توجيهي نيز ندارند جويا شوند زيرا که اين تصميمات نظر جامعه را نسبت به مسئوليت پذيري و پاسخگو بودن مسئولين که از تذکرات هميشگي رهبري است خدشه دار ميکند. اينگونه تصميمات همان تصميماتي است که مانند عهدنامه ترکمنچاي در تاريخ لکه ننگي براي مجريانش خواهد بود آيا وقتي مدرسه ظرفيت خالي دارد چه نياز به پذيرش ورودي هاي جديد در فضاي ديگري است. اين گونه تصميمات اگاهانه يا غير آگاهانه ضربه بزرگي به پيکر علمي کشور ميزنند يعني کاري که خودمان داريم ميکنيم اجانب برامون نکرده تا بحال.

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۳ ۱۲:۱۰

به نظر که دارد ميشود راجع به انحلال خانه ي فوق العاده ي ما هم صحبت و هم عمل بشود و هيچ کس هم عين خيالش نيست که دارند خراب ميکنند هر چه در طول سالها ساخته شده اين توسعه ي کمي را که ميگوييد خب اگر ما نخواهيم بايد چه کسي را ببينيم؟ ارزاني خودتان توسعه اي که به بهاي فراموش شدن و از بين رفتن تمام مراسم ها و اتفاق هاي خوب مدرسه باشد آگر اين جا يک مدرسه ي دولتي عادي بود اين به قول خودتان توسعه ي کمي امکان پذير بود اما آيا هيچ‌کدام از آقايان متوجه نيستند که اگر مدرسه ورودي نداشته باشد و اگر نسل هاي جديد از سال بالايي هايش ياد نگيرد همه چيز و همه چيز از بين ميرود؟ديگر نه پرورشي ميماند و نه آموزشي...

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۱۲ ۲۱:۰۲

منظور از "توسعه ي کمي و کيفي" دقيقاً چيست؟ چرا مسئولين از شفاف صحبت کردن هراس دارند؟ بارها پيش آمده که تصميماتي گرفته و بعد برخلاف آن ها عمل کرده اند. وقتي حرف از ورودي نگرفتن فرزانگان 1 و انتقال دانش آموزان به ساختماني است که نه امکانات قابل قبولي دارد و نه کادر مجرب و باتجربه اي، چگونه مي خواهند توسعه ي کيفي را تضمين کنند؟

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۱۲ ۲۱:۱۲

در سه ماه اخير مسئولان صحبتهاي ضد و نقيض زيادي کردند و هنوز نتوانستند به يک نظر منطقي و واحد که اوليا و دانش آموزان را راضي کند برسند. يعني نگهداشتن مدرسه اي با اين کارنامه درخشان اينقدر دشوار است؟؟؟

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۱۲ ۲۱:۲۱

پيشرفت هر ساله نيازمند کسب تجربه سال هاي قبل است و مشکل و دغدغه اصلي همه همين است که با عوض کردن اسم و کادر، فرزانگان يک، دو تا نميشود!

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۱۲ ۲۱:۲۳

به عنوان کسي که پنج سال دانش آموز فرزانگان يک بوده ب خوبي راجع به فضا، امکانات، فعاليت ها و همه ي روابطي که در فرزانگان هست واقفم.فعاليت هاي پژوهشي،فرهنگي،درسي(المپياد)،رباتيک،سيموليشن و....که هميشه سطح بالايي داشتن و هميشه مقام آور بودند، چ در سطح دانش آموزي و دانشجويي و چ در سطح ملي و جهاني.اين فعاليت ها ي نوعي بين بچه هاي هر پايه از سال هاي بالاتر آموخته ميشند!برگزاري هر چه بهتر کارگاه علوم، کارگاه هنري، فرزکاپ، مراسم اعياد مختلف و همه و همه احتياج به کسب تجربه از سال هاي پيش رو دارند.اگر ورودي هاي جديد ب محل اصلي فرزانگان يک(واقع در خيابان سرپرست) نيايند هر چند ب ساختماني بروند ک نام فرزانگان يک دارد و چ بسا ک کادر مشابهي هم داشته باشد(که البته اينطور نيست و طي پرسش از دبيران، کسي قصد ب کار گيري آنان را در فرزانگان شش ندارد)سرمايه ي بزرگ وجود بچه هاي قديمي تر را ندارد.فرزانگان ب خاطر همين فعاليت ها فرزانگان شده است، ن ب خاطر سطح درسي. بسياري از مدارس ديگر هم سطح علمي بالاتري دارند.

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۱۲ ۲۳:۳۵

وجود مدرسه فرزانگان بعنوان يک نماد از حفظ سرمابه هاي اجتماعي است بي اعتنايي به سرمايه اجتماعي و فرهنگي سبب از بين رفتن ستونهاي جامعه و بي هويتي يک جامعه و نابودي آن خواهد شد حفظ سرمايه هاي اجتماعي مباني و پايگاههاي فکري و نستالژيک يک سرمايه گذاري با بيشترين بازده براي پايندگي و بالندگي و رشد و توسعه و قوام جامعه است اميدوارم مديران فرهنگي دولت تدبير واميد براي حفظ ميراث فرهنگي و اعتلاي جامعه به اين ساده ترين و کم هزينه ترين مسير براي توسعه فرهنگي توجه کنند اين مکان بخش مهمي از هويت و تعلقات نخبگان جامعه و پيوستگي آنان به اين جامعه است

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۱۳ ۰۰:۴۹

متا سفانه دغدغه ى جديدى براى ما والدين دانش اموزان فرزانگان 1 اضافه شده كه جواب صريحى براى سوالاتمان دريافت نمى كنيم،و بلا تكليف هستيم

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۱۳ ۱۲:۲۶

اگر ريگى در كفش نيست و تغييراتى موسوم به "توسعه ى كمى و كيفى" به منظور ديگرى انجام نميشود، بايد بگويم از نظر كمى؛ مدرسه مشكلى ندارد و فضاى كافى براى ورود دهمى هاى امسال وجود دارد. تغييرات كيفى را هم كه با بيل و كلنگ انجام نمى دهند و اصولا با تغيير شيوه هاى آموزشى و برنامه ريزى صحيح و مديريت مدبّرانه توسعه ى كيفى محقق مى شود. پس بهانه چيست؟

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۱۳ ۱۹:۳۵

خواهش ميكنم به جاى نشر اكاذيب اقايون ،قبل از اتمام مدارس جهت كشف حقايق به محل دبيرستان ( خ سرپرست) تشريف بياريد تا خود از نزديك با اوليا مدرسه و دانش اموزان مصاحبه داشته باشيد

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۱۳ ۱۹:۴۵

دست از سر سمپاد و مدارسش بردارين تو رو خدا