• دوشنبه / ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 95031714058
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

مدیر خانه علوم تربیتی روانشناسی و مشاوره مشهد:

60 هزار روانشناس در کشور بیکار هستند

60 هزار روانشناس در کشور بیکار هستند

ایسنا/خراسان رضوی مدیر خانه علوم تربیتی روانشناسی و مشاوره مشهد گفت: 60 هزار نفر از روان‌شناسان کشور بیکار هستند.

به گزارش خبرنگار ‌خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، عباس بهزادی شامگاه گذشته در نشست خبری که به منظور ارائه برنامه‌های نخستین ماراتون استارتاپ خدمات روانشناختی در خانه علوم تربیتی روانشناسی و مشاوره مشهد برگزار شد، با اشاره به مشکل بیکاری فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف، عنوان کرد: به طور کلی یک میلیون و 300 هزار نفر از فارغ‌التحصیلان فاقد شغل هستند که 60 هزار نفر آنان روانشناس هستند.

‌مدیر خانه علوم تربیتی و روانشناسی و مشاوره مشهد با اشاره به اینکه 976 نفر در خراسان رضوی عضو سازمان  نظام روانشناسی کشور هستند، اظهار کرد: استارتاپ ویکندها از سال 91 در ایران برگزار می‌شوند، خوشبختانه در یک سال گذشته استارتاپ ویکندها بیشتر تخصصی شده که نتایج بهتری دارد.

‌بهزادی با بیان اینکه یکی از بسترهای مهم رشد اشتغال استفاده از بستر اینترنت و دنیای مجازی است، گفت: بسیاری از افراد معتقدند اگر این فضا فراهم شود دو برابر جمعیت کشور شغل ایجاد خواهد شد.

 وی با بیان اینکه در حوزه روانشناسی میلیاردها فرصت برای اشتغال وجود دارد، اضافه کرد: هدف این استارتاپ ویکند استفاده از فضای مجازی و حوزه دیجیتال برای تبدیل ایده‌ها به طرح‌های شغلی است تا دیگر فارغ‌التحصیلان منتظر پیشنهاد یک شغل نمانند.

علی جاهدی، مدیر مرکز رشد ICT پارک علم و فناوری خراسان رضوی با بیان اینکه بعد از برگزاری استارتاپ‌های متفاوت در حوزه‌های مختلف تصمیم گرفته شد در حوزه علوم تربیتی و روانشناسی نیز این رویداد برگزار شود، عنوان کرد: برای اولین بار در کشور یک رویداد در جهت فرهنگ‌سازی، آموزش و هیجان در حوزه علوم تربیتی و روانشناسی با کمک خانه علوم تربیتی، روانشناسی و مشاوره مشهد برگزار می‌شود.

وی در خصوص مدل برگزاری این رویداد، اظهار کرد: مدل برگزاری برگرفته از مدل بین‌المللی استارتاپ ویکند در جهان است در این مدل برای توسعه فرهنگ‌سازی در زمینه ایده‌پردازی و خلاقیت در جامعه تلاش می‌شود.

مدیر مرکز رشد ICT پارک علم و فناوری استان با دسته‌بندی شرکت‌کنندگان رویداد در 3 گروه، عنوان کرد: گروه اول از شرکت‌کنندگان کارآفرینان، خلاقان و ایده‌پردازان در حوزه کسب و کار و مدیریت آن هستند.

جاهدی ادامه داد: گروه دوم برنامه‌نویسان، طراحان اپلیکیشن‌های موبایلی و به خصوص گرافیست‌ها هستند، گروه سوم شرکت‌کنندگان را نیز متخصصان علوم تربیتی، روانشناسی و رشته‌های مرتبط تشکیل می‌دهند که با کمک دو گروه قبلی در جهت ارائه ایده تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به مراحل این استارتاپ، گفت: در مرحله اول شرکت‌کنندگان این رویداد در حوزه ایده‌پروری و ایده‌سازی آموزش می‌بینند تا بتوانند ایده‌های موردنظر خود را در 60 ثانیه توضیح دهند.

مدیر مرکز رشد ICT پارک علم و فناوری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: پس از توزیع ایده‌ها و بر اساس استانداردهای موجود تیم‌سازی صورت گرفته که شرکت‌کنندگان به مدت 54 ساعت فرصت دارند در جهت پرورش ایده خود فعالیت کنند.

جاهدی با بیان اینکه این ایده‌ها باید تبدیل به کسب و کار شود، عنوان کرد: به این منظور کارگاه آموزشی نیز در حاشیه این رویداد برگزار می‌شود در مراحل آخر سرمایه‌گذاران با شناختی که از ایده‌ها پیدا می‌کنند تصمیم می‌گیرند برای آن‌ها هزینه کنند.

وی با اشاره به اینکه 95 درصد فعالان رشته روانشناسی و مشاوره تنها به انجام خدمات روانشناختی فکر می‌کنند، اظهار کرد: شرکت در این رویداد می‌تواند آنان را با ایده‌های جدید آشنا کند به طور کلی چهار برابر درآمدی که از ثبت‌نام افراد حاصل می‌شود برای برگزاری این رویداد هزینه می‌شود.

‌ 
انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha