این هنرمند در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: در بیینال، ایدههای آزاد و خلاقانه ارائه میشد و حرکتهای خوبی صورت میگرفت. هنرمندان هر دو سال یکبار در انتظار برگزاری دوسالانه هنر مجسمهسازی بودند و فکرهای خوبی برای آن داشتند. خلاقیتهایی که در این دوسالانه ارائه میشد، خیلی خوب بود که اینگونه خلاقیتها در دیگر بیینالهای مجسمهسازی بهخاطر محدودیتهایی که وجود دارد اتفاق نمیافتد.
او ادامه داد: آنچه در بیینال مجسمهسازی تهران شاهد آن بودیم، بیشتر هنر واقعی بود. برگزاری این رویداد خیلی به فضای حرفهای مجسمهسازی کمک میکرد. هنرمندان بیینال را جدی میگرفتند و براساس نوآوری و هماهنگ با اتفاقاتی که در جهان معاصر میافتاد، آثاری را ارائه میکردند. بیینال همچنین سعی میکرد به دیگر بیینالهای جهانی نزدیک باشد و هماهنگ با آنها پیش برود.
عماد همچنین با بیان اینکه در بیینال مجسمهسازی کشفهای زیادی انجام میشد، گفت: آدمهایی در این رویداد کشف میشدند که میتوانستند برای جامعهی مجسمهسازی مفید باشند. محدودیت شرکت در این رویداد نسبت به رویدادهای دیگر مجسمهسازی، خیلی کمتر بود و با اینکه بسیاری از کارها بهدلیل نزدیک نبودن به استاندارد بیینال از نظر کیفیت، از این رویداد کنار گذاشته میشدند، اما افراد زیادی میتوانستند در آن شرکت کنند.
این هنرمند در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت انجمن مجسمهسازی اشاره کرد و افزود: تا سال گذشته که من اتفاقات انجمن را پیگیری میکردم، توافقهایی برای برگزاری دوسالانه مجسمهسازی انجام شده بود، اما متأسفانه این رویداد امسال هم برگزار نمیشود.
عماد همچنین با اشاره به اینکه سالهاست بحث واگذاری دوسالانهها به انجمن مطرح است، اما مشکلات همچنان پابرجاست، گفت: سالهاست که این بحثها مطرح است و انرژی زیادی در این میان هدر میرود. انجمن اهدافی دارد که در دورههای مختلف به آنها توجه نشده و مشکلات حل نشده است. همان مشکلاتی که از چند سال پیش که من در دو دورهی در هیأت مدیره انجمن بودم وجود داشت، همچنان پابرجاست و این مسائل بعد از گذشت این همه سال هنوز حل نشدهاند.
انتهای پیام


نظرات